Gå til innhold

Lesetips ønskes! Lillemus og andre leseglade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 152
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

51

• annegunn

36

• Mrs. Wallace

7

• Lillemus

6

Mest aktive i denne tråden

Jeg leser SVK for mine jenter på 4 og 6 nå, de syns det er kjempespennende, siden det hele tiden går fra å være litt spennende til morsomt eller koselig. Mis (4) sier at det ikke er noe morsomt når jeg leser med den "kjempeskumle stemmen" så jeg prøver å moderere meg. ;) Heksene kommer jeg til å vente litt med, og det er mest fordi jeg leser oftest for begge to samtidig.

Dere burde forresten sjekke sidene til Roald Dahl, de er... ja, helt Roald Dahl ;)

http://www.roalddahl.com/

Jeg leser SVK for mine jenter på 4 og 6 nå, de syns det er kjempespennende, siden det hele tiden går fra å være litt spennende til morsomt eller koselig. Mis (4) sier at det ikke er noe morsomt når jeg leser med den "kjempeskumle stemmen" så jeg prøver å moderere meg. ;) Heksene kommer jeg til å vente litt med, og det er mest fordi jeg leser oftest for begge to samtidig.

Dere burde forresten sjekke sidene til Roald Dahl, de er... ja, helt Roald Dahl ;)

http://www.roalddahl.com/

Kult! Takk skal du ha. :)

Jeg er ikke stor ennå! :)

Men det er ikke så lenge til :)

Med den rivende utviklingen du har hatt på mat- og vinfronten den siste tida burde du snart begynne med blåost, assa.

Nå har jeg spist tomatsuppe som smakte godt. Også jeg som egentlig ikke er så glad i tomatsuppe engang :-/

Men det er ikke så lenge til :)

Med den rivende utviklingen du har hatt på mat- og vinfronten den siste tida burde du snart begynne med blåost, assa.

Nå har jeg spist tomatsuppe som smakte godt. Også jeg som egentlig ikke er så glad i tomatsuppe engang :-/

I kveld er det pizzakveld for jentene, siden gutta skal på juleølsmaking. :)

Annonse

Karlsson kjenner vi godt til! :) Knerten fikk jeg helt spader av å lese, siden mora til Lillebror ikke har skjønt en meter om arbeidfordeling og kvinnerolle. ;)

Nei, vi har snakket en del om det der, at da vi var små, var det ikke så vanlig å være i barnehage, og det var ikke ¨så vanlig at mammaene jobbet utenfor hjemmet. Jeg gikk selv i barnehage (korttids- riktignok da men) og begge foreldrene mine jobbet (mamma deltid).

Vi har også snakket om det at jeg aldri kommer til å la dem være alene hjemme når de er syke, slik som mor til Lillebror gjorde. Ungene mine syntes det hørtes litt fælt ut da...

Bortsett fra en del sånne ting som vi har reagert på, synes jeg Knerten bøkene er helt fantastiske. Jeg har smuglest ut boka (uten å fortelle det til ungene), for det var så moro å lese :-)

Fint! Takk! :) Kortere historierer også fint, for da får han klistremerke på skolen litt oftere, og det er stas. ;)

Ehhhh.... sorry tok litt feil der. Det var "godteposen" jeg mente. Hvor fikk jeg smågodt i fra mon tro?? Jeg er riktignok alltid godtesjuk.....

Kan godt hende dere har rett Atene og Lillemus.. at jeg burde vente med den. Harry potter synes jeg absolutt han er for liten til, men tenkte narnia bøkene var mer passende.

Jeg har ikke tenkt å introdusere min 7-åring for Harry Potter på en stund ennå, muligens hvis han begynner å spørre selv.

Vi har filmene (de 3 som har kommet), men han vet han ikke får se dem ennå så han spør ikke engang.

Du har jo fått en hel masse svar. Ellers: det finnes en serie fra Damm som heter "Høytlesing" som passer til aldersgruppen. Alt er ikke like spennende, men du finner sikkert noe der. Av enkeltstående bøker fant jeg en i bokhylla her som vi likte: "Happy Birthday" av Trude Marstein. "Da onkel Kulle ble sprø" av en-eller-annen-danske falt også i smak her.

Bildebøker av ymse slag, Gubben og katten, Mamma mø og liknende som du sikkert kjenner fra før fenger små og store hos oss. "Barnepolitiet" av Knut Nærum. De aller fleste bøkene til Gro Dahle og Svein Nyhus.

Tove Jansons fortelligner fra Mumidalen (de originale).

Du har jo fått en hel masse svar. Ellers: det finnes en serie fra Damm som heter "Høytlesing" som passer til aldersgruppen. Alt er ikke like spennende, men du finner sikkert noe der. Av enkeltstående bøker fant jeg en i bokhylla her som vi likte: "Happy Birthday" av Trude Marstein. "Da onkel Kulle ble sprø" av en-eller-annen-danske falt også i smak her.

Bildebøker av ymse slag, Gubben og katten, Mamma mø og liknende som du sikkert kjenner fra før fenger små og store hos oss. "Barnepolitiet" av Knut Nærum. De aller fleste bøkene til Gro Dahle og Svein Nyhus.

Tove Jansons fortelligner fra Mumidalen (de originale).

Takk for tips. :) Både Barnepolitiet og Monkypopsaken har slått bra an her i huset. Likeså Johannes Jensen føler seg annerledes.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...