Gå til innhold

Luft i magen


Gjest gutt, 25 år

Anbefalte innlegg

Gjest gutt, 25 år

I vår/sommer la jeg delvis om kostholdet for å spise sunnere og få bedre forbrenning. Jeg har nesten sluttet å spise vanlig brødmat (bortsett fra til lunsj), og spiser heller firkornblanding med Biola.

Samtidig har jeg blitt flinkere til å trene, og har generelt blitt i mye bedre form. Forbrenningen har også blitt god, og alt har egentlig fungert veldig bra, helt til de siste ukene.

Jeg vet jo ikke hva det skyldes, men jeg antar det må være det jeg spiser jeg reagerer på.

Jeg har blitt plaget med mye luft i magen, som vil ut begge veier. Jeg har et nesten konstant press av luft som må hikkes/rapes opp, og det rumler i magen og luft vil ut andre veien også.

Dette er jo ganske plagsomt, og ofte må jeg sitte på do ganske lenge for å få "tømt meg" ofte ikke annet enn luft.

Jeg har ellers et noenlunde vanlig og sunt kosthold, og drikker bare et par kopper kaffe per dag. Melk drikker jeg ikke utenom Biola til kornblanding.

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du...jeg hadde NØYAKTIG samme "problem" som du. La om kostholdet, spiste mer fiber, korn, fisk, grønnsaker etc etc....og alt gikk jo på skinner. Til magen begynte å leve sitt eget liv. Masse luft i magen. Vel, å holde INNE luften er ikke god ide - men det vet vel du også.

Det jeg begynte å gjøre var å drikke mye vann! Få godt med væske i deg. Og, ikke spis frukt ETTER et måltid. Epler, banan etc vil legge seg som et slags "lokk" over maten og begynne å gjære - derav; LUFT i magen!

og - varier litt med korn blandingen. Spis f.eks en salat til froskost e. lunch. Jo grovere brød jo mer har magen å "jobbe" med...altså; luft - hvis det blir for mye.

Magen min var sånn rar i nærmere 2 mnd før den stabiliserte seg mer og jeg kom tilbake til "u-luftig-mage" ;-)

Lykke til med et "nytt, sunnere og bedre liv" til deg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt, 25 år

Vet du...jeg hadde NØYAKTIG samme "problem" som du. La om kostholdet, spiste mer fiber, korn, fisk, grønnsaker etc etc....og alt gikk jo på skinner. Til magen begynte å leve sitt eget liv. Masse luft i magen. Vel, å holde INNE luften er ikke god ide - men det vet vel du også.

Det jeg begynte å gjøre var å drikke mye vann! Få godt med væske i deg. Og, ikke spis frukt ETTER et måltid. Epler, banan etc vil legge seg som et slags "lokk" over maten og begynne å gjære - derav; LUFT i magen!

og - varier litt med korn blandingen. Spis f.eks en salat til froskost e. lunch. Jo grovere brød jo mer har magen å "jobbe" med...altså; luft - hvis det blir for mye.

Magen min var sånn rar i nærmere 2 mnd før den stabiliserte seg mer og jeg kom tilbake til "u-luftig-mage" ;-)

Lykke til med et "nytt, sunnere og bedre liv" til deg og :-)

Godt å høre at vi er flere! hehe.

Jeg fikk samme problem i dag... Nok en gang valgte jeg å dra hjem fra universitetet p.g.a. en oppblåst mage. (Man må jo oppføre seg blant folk!).

Jeg er ikke så flink til å spise frukt. Men du kan nok ha rett i det med vann - jeg må bli flinkere til å drikke mer. Korn trekker jo til seg mye væske. :)

Får håpe magen blir bra av seg selv snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cerruti 1881

Godt å høre at vi er flere! hehe.

Jeg fikk samme problem i dag... Nok en gang valgte jeg å dra hjem fra universitetet p.g.a. en oppblåst mage. (Man må jo oppføre seg blant folk!).

Jeg er ikke så flink til å spise frukt. Men du kan nok ha rett i det med vann - jeg må bli flinkere til å drikke mer. Korn trekker jo til seg mye væske. :)

Får håpe magen blir bra av seg selv snart!

Har blitt en del skulking pga samme problem her også.. Men spiser du 4 korn? Denne frokostblandingen er den beste jeg vet om, dog umulig å spise da magen blir ballong. Ernæringsfysiolog anbefalte bran flakes og føler det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt, 25 år

Har blitt en del skulking pga samme problem her også.. Men spiser du 4 korn? Denne frokostblandingen er den beste jeg vet om, dog umulig å spise da magen blir ballong. Ernæringsfysiolog anbefalte bran flakes og føler det hjelper litt.

Axa 4korn ja. Med Biola med bringebærsmak. Funket som sagt lenge, men blitt ballong i det siste. Prøvde igjen forsiktig i dag etter noen dagers opphold, og da gikk det bra. :)

Har tenkt å prøve å la kornblandinga "trekke" litt før jeg spiser heretter, og passe på å tygge ekstra godt og ikke "sluke" maten, og se om det hjelper.

Har også prøvd noe annet et par ganger nå: Har kjøpt glutenfritt brød. Da blir magen helt stille. :P (Men jeg er for øvrig rimelig sikker på at jeg ikke har cøliaki.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...