Gå til innhold

nekte han å komme hit?

Anbefalte innlegg

Gjest anna olivia

Sønnen min leker mye med en annen gutt på samme alder, og det virker som de er gode venner. Men en annen gutt kommer ofte hit rett og slett for å hente vennen til sønnen min, og da er sønnen min plutselig som luft for dem. Vennen til sønnen min sier at sønnen min får være med å leke. Men det virker som denne andre gutten har styringa. Han vil ikke ha sønnen min med, og da blir det sånn.

Om sønnen min likevel blir med blir han fryst ut. De snakker ikke til han, og svarer ikke når han snakker til dem.

Dette har pågått lenge nå, og jeg har prøvd å snakke med guttene om dette. Til ingen nytte.

Kan jeg si til den andre gutten at han ikke trenger å komme hit til oss flere ganger? Det er nemlig det jeg har lyst til nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205858-nekte-han-%C3%A5-komme-hit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville først prøvd å snakke med foreldrene til både denne gutten og gutten som så lett lar seg styre. Gutten som er ilojal ved å la seg styre har også et ansvar. Hvor stort avhenger selvsagt av maktforholdet mellom de to guttene.

Om alle guttene går i samme klasse / på samme skole ville jeg sjekket med skolen hvordan ting var der.

Dernest sagt at denne gutten fikk komme inn, men sendt ham avgårde straks han startet utfrysing. Hjelper ikke dette kan man nok vurdere å gjøre det klart for både han og foreldrene hans at han får holde seg unna til han kommer på bedre tanker.

Håper du finner en god løsning.

mvh

Gjest Gi barnet en lærepenge

Skjønner deg godt. Har akkuratt problemet men heldigvis er det ikke så ofte det skjer. Jeg ble så sint sist gang dette skjedde her ,at jeg lovte sønnen min og ikke slippe inn han som kommer for å ta min sønns kamerat neste gang. Så da får jeg vel også følge opp. Kommer til å si det rett ut til denne ungen hva jeg selv så sist han kom.

Du sier ikke hvor gamle guttene er, men jeg tror jeg ville sagt til den "slemme" gutten direkte at det er greit at han kommer å ringer på, men da må det være fordi han vil leke med de som bor der. Hvis gutten din ikke får være med, så trenger ikke han å ringe på heller.

Jeg hadde nok heller snakket med foreldrene til gutten, tror jeg, og prøvd å ornde det på den måten.

Jeg kjenner til en akkurat tilsvarende situasjon (poden min er heldigvis ikke innblandet!) og der nytter det ikke å snakke med mora til "syndebukken", hun ser ikke problemet i det hele tatt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...