Gå til innhold

Kan babyen krabbe på gulvet...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker da på hvor nøye man er på det med skitne gulv osv.

Det må du bare gi opp å være nøye med. Jeg har ikke nyvaskede gulv hver dag, for å si det slik, og her krabber lillemann overalt blant rusk og bikkjehår.

Satser på at immunforsvaret blir bra jeg:-)

Forstår ikke helt hva du mener. Babyen bør selvfølgelig ikke krabbe nær en ovn, eller i nærheten av ei trapp som ikke er sikret. Jeg har prøvd å holde dem unna gana hvis den er skitten når de er "små", men etterhvert krabber de jo overalt.

Gjest overalt..? Eller ikke?

Forstår ikke helt hva du mener. Babyen bør selvfølgelig ikke krabbe nær en ovn, eller i nærheten av ei trapp som ikke er sikret. Jeg har prøvd å holde dem unna gana hvis den er skitten når de er "små", men etterhvert krabber de jo overalt.

Forklarte meg dårlig. Tenker på når vi er på steder som legekontor, båt/ferje, osv.

Annonse

Gjest overalt..? Eller ikke?

Det må du bare gi opp å være nøye med. Jeg har ikke nyvaskede gulv hver dag, for å si det slik, og her krabber lillemann overalt blant rusk og bikkjehår.

Satser på at immunforsvaret blir bra jeg:-)

Hva med når dere er andre steder, ikke privathus, men f.eks på båter/ferjer osv?

Mente det ikke sånn. Tenker på når vi ikke er hjemme; offentlige kontorer, båt/ferjer, osv.

Da blir jo saken en litt annen. Er ikke så redd for skitne gulv/underlag, men man må jo følge med på hva barnet kan skade seg på eller finne på å putte i munnen.

Hva med når dere er andre steder, ikke privathus, men f.eks på båter/ferjer osv?

Prøver å la han krabbe litt om vi er på kafe f.eks. Men prøver å lage en liten krok med våre stoler rundt så han ikke farer rundt overalt. Ofte kaldt på gulvet på slike steder, så jeg har ei "krabbebukse" som jeg tar på utenpå i slike tilfeller (ull/akryl strikka-bukse)

De får jo etterhvert såpass "utferdstrang" at det blir umulig å holde de på fanget hele tiden:-)

Annonse

Jeg har begynt å legge henne fra meg så og si overalt, men hun har lært å sitte, så hvis hun får en leke i hånda setter hun seg gjerne opp og holder på med den. I går var vi på cafe, og hadde ikke leke med til henne, da krabbet hun rundt og fant matrester på gulvet som hun puttet i munn. Det ble en slitsom kafetur, for hun ville absolutt ikke sitte på fanget, og vi måtte passe veldig godt på mens hun krabbet rundt.

Se det an. Hvor mye kan barnet dra ned, hvor mange ting er det dumt å legge hendene oppi, hvor mange ting er det dumt å finne og putte i munn, orker du å følge med absolutt hele tida, eller er det greit å løfte blikket i 10 sekunder av gangen, osv. Om det er litt vanlig skittent på gulvet bryr jeg meg ikke om.

Her hjemme får hun ikke lov å krabbe inn på badet, etter jeg fant henne med dobørsten i munn. ;) Prøver å holde døra lukket, ellers har vi også trappegrind i stuedøra sånn at vi ikke trenger å flytte henne og si nei hele tiden mens hun er på utforskertur.

Jeg har begynt å legge henne fra meg så og si overalt, men hun har lært å sitte, så hvis hun får en leke i hånda setter hun seg gjerne opp og holder på med den. I går var vi på cafe, og hadde ikke leke med til henne, da krabbet hun rundt og fant matrester på gulvet som hun puttet i munn. Det ble en slitsom kafetur, for hun ville absolutt ikke sitte på fanget, og vi måtte passe veldig godt på mens hun krabbet rundt.

Se det an. Hvor mye kan barnet dra ned, hvor mange ting er det dumt å legge hendene oppi, hvor mange ting er det dumt å finne og putte i munn, orker du å følge med absolutt hele tida, eller er det greit å løfte blikket i 10 sekunder av gangen, osv. Om det er litt vanlig skittent på gulvet bryr jeg meg ikke om.

Her hjemme får hun ikke lov å krabbe inn på badet, etter jeg fant henne med dobørsten i munn. ;) Prøver å holde døra lukket, ellers har vi også trappegrind i stuedøra sånn at vi ikke trenger å flytte henne og si nei hele tiden mens hun er på utforskertur.

"men hun har lært å sitte, så hvis hun får en leke i hånda setter hun seg gjerne opp og holder på med den."

--> tydelig at du har jente, ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...