Gå til innhold

Biter i puppen...

Anbefalte innlegg

Gjest Rødpupp.

I dag begynte jeg å blø da min datter på 8 mndr. bet meg ved amming. Har bitt den siste uken (to tenner) Biter når det begynner å bli tomt i puppen.

Skvetter da ganske bra og tar henne vekk og sier "NEI" og bytter pupp.

Noen som har noen gode råd? Vil gjerne fortsette å amme, men dette er vondt!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205928-biter-i-puppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må IKKE gi henne mer pupp med en gang når hun biter! Hvis hun biter når puppen er tom og så får den andre puppen etterpå, blir hun jo belønnet for å bite! Og da kommer hun selvsagt til å fortsette med det! Mitt råd: Ta henne vekk, og si bestemt (og så rolig som mulig) "NEI". La gjerne noen andre ta henne en liten stund, eller legg henne ned litt. Det er bare fint om hun sutrer eller gåter litt, for da vil hun nok etter hvert skjønne at det ikke lønner seg å bite. Du trenger ikke å vente så lenge før du ammer henne igjen. 5 minutter holder sikkert. Min sønn har 7 tenner nå, og jeg ammer fortsatt. Han har bare bitt 6-7 ganger og aldri så hardt at det har blødd. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205928-biter-i-puppen/#findComment-1480196
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...