Gå til innhold

Feber

Anbefalte innlegg

Vi har en pode som nylig har fylt 5 år. For en drøy mnd siden fikk han den 4.barnesykdom, med utslett - og 7-8 dager med feber hver kveld. Nå har han vært frisk og rask i en drøy mnd. Men i går måtte jeg hente ham i barnehagen. Han var slapp - og utpå kvelden kom feberen. I dag har han vært slapp men feberfri fram til ettermiddagsstid. Feberen er på ca 39,ikke mer enn det. Jeg er litt usikker på hvordan gripe an dette. Betyr feberen at han har en el. annen form for infeksjon - og bør sjekkes for det hos lege. Eller er dette vanlig for unger i hans alder - og jeg skal bare la det gå over av seg selv? Andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205929-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

Ikke se så mye på feberen, men på allmenntilstanden. Drikker han? Spiser han? leker litt? Bare sover? Forkjølet?

Ser mitt barn rimelig ok ut og har 39 i feber så gjør jeg ingenting annet enn å legge barnet som vanlig og sjekker det noen ganger i løpet av natten. Går feberen opp gir jeg febernedsettende.

Vanskelig å si om du bør oppsøke lege, det er du som kjenner barnet best, men er det ikke verre enn det du beskriver her hadde jeg ikke kontaktet lege enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205929-feber/#findComment-1479428
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...