Gå til innhold

Går meg litt på nerveneoOOOooo

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli litt sprø av sykepleiere jeg må forholde meg til. Det ser ikke ut som de kan sette grenser for seg selv og er så lite selvhevdende. De snakker til meg med forsiktig gnålestemme og spør hva jeg drømmer om å gjøre når jeg sitter og holder på å bli gal av angst, øresus, er kvalm, blir kvalt og er sint, som jeg får dårlig samvittighet av og ikke kan uttrykke til så utrtkksløse, snille mennesker. Jeg trenger noen som kan sette litt grenser, som ikke er selvutslettende, monotome uttrykksløse omsorgs-roboter. De har ikke godt av meg, og jeg blir så provosert for at de tar på seg en jobb som de kommer til å bli utbrent og syke av. Så skal jeg bli dråpen som velter begeret. Da må jeg ta alt ansvaret for dem og må være den sterke -uten noe trygghet inni meg. Noen skulle sette grenser som vet hva de driver med og hadde litt kontroll og ka gi respons og støtte på uttrykke =hvordan skal de gjøre det når de ikke uttrykker noe selv. Faen. Jeg kommer til å såre dem. Det er så vanskelig for meg å gi dem det de trenger, når jeg blir så frustrert! eller hva skal jeg gjøre. Skjønner hvordan jeg skal forholde meg til dem... :OOOOOOOOOO%¤%#

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206016-g%C3%A5r-meg-litt-p%C3%A5-nerveneooooooo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal fokusere på det du mener de ikke kan; nemlig å sette grenser for deg selv? Du må tåle å være deg - og så får de tåle å være seg. De må tåle deg - og du må prøve å tåle dem. De må ta ansvar for sine eventuelle vansker samt yrkesvalg (inkl. å forholde seg til deg) - du må ta ansvar for å jobbe med de følelsene det vekker i deg å forholde deg til dem.

Ta utskrift av innlegget ditt og ta godt vare på det. Jeg synes det på en glimrende måte illustrerer noe av det du sliter med, og du vil kunne ha nytte av å lese det om igjen når du har fått jobbet litt mer med hvem som har ansvar for hva .

Ha det som best du kan, og tenk at disse sykepleierne har godt av å bli utfordret litt:-) Du kan godt fortelle dem at du synes de snakker med forsiktige gnålestemmer...*s*

Kanskje du skal fokusere på det du mener de ikke kan; nemlig å sette grenser for deg selv? Du må tåle å være deg - og så får de tåle å være seg. De må tåle deg - og du må prøve å tåle dem. De må ta ansvar for sine eventuelle vansker samt yrkesvalg (inkl. å forholde seg til deg) - du må ta ansvar for å jobbe med de følelsene det vekker i deg å forholde deg til dem.

Ta utskrift av innlegget ditt og ta godt vare på det. Jeg synes det på en glimrende måte illustrerer noe av det du sliter med, og du vil kunne ha nytte av å lese det om igjen når du har fått jobbet litt mer med hvem som har ansvar for hva .

Ha det som best du kan, og tenk at disse sykepleierne har godt av å bli utfordret litt:-) Du kan godt fortelle dem at du synes de snakker med forsiktige gnålestemmer...*s*

Ok:) Det hadde muligens vært en /skrekkblandet/ fryd å si det til dem hvis de takler det. Jeg tenker på det du skrev og det føles helt rett å få disse ordene. Ansvars-grense-jobbing-vanskelige ting. Nye tanker. Hvordan ble du så klok?

Håper på denne tilbakeblikks-kunnskapen en gang i fremtiden. Du er en flott frosk. Takk for responsen! God kveld hilsen

Ok:) Det hadde muligens vært en /skrekkblandet/ fryd å si det til dem hvis de takler det. Jeg tenker på det du skrev og det føles helt rett å få disse ordene. Ansvars-grense-jobbing-vanskelige ting. Nye tanker. Hvordan ble du så klok?

Håper på denne tilbakeblikks-kunnskapen en gang i fremtiden. Du er en flott frosk. Takk for responsen! God kveld hilsen

Du skal få en eller annen premie hvis du tør å si det til dem...*s* Tenk om en litt frekk og fandenivoldsk versjon av deg kunnne komme frem sånn av og til - og tenk om de til og med kom til å overleve tilbakemeldingene dine...

Du beskriver din tilstand og situasjon fabelaktig. Frosken kommer som vanlig med utmerket respons som man ikke kan annet enn å lene seg til.

Jeg håper på bedring og lyspunkter i hverdagen for deg.

Du skal få en eller annen premie hvis du tør å si det til dem...*s* Tenk om en litt frekk og fandenivoldsk versjon av deg kunnne komme frem sånn av og til - og tenk om de til og med kom til å overleve tilbakemeldingene dine...

Premie? Ja, takk :-)

Jeg e r jo frekk og fandenivoldsk!

Annonse

Du beskriver din tilstand og situasjon fabelaktig. Frosken kommer som vanlig med utmerket respons som man ikke kan annet enn å lene seg til.

Jeg håper på bedring og lyspunkter i hverdagen for deg.

Takk for omtanken! Jeg prøver å jobbe og jobbe, men drømmer om å reise bort på en lang, solfylt ferie:-)

Du må først dokumentere noe av denne frekkheten før jeg tror deg....*s*

Dokumentere frekkhet-?-

*åpner øynene til frosken*

hallo,,, sover du? :)

Ellers, Hjeg har fortalt om situasjonen (til noen andre da, men, likevel). Så det så. GOd helg!

• 3 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...