Gå til innhold

spiseforstyrrelser


vaps

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 25 år som det siste 1 1/2 året har hatt bulumi der jeg overspiser og etterpå kaster opp.Før det har jeg hatt anoreksia i 3 år.jeg gikk ned først 20 kilo og veide 42 kilo på det minste.men nå etter bulumien har jeg lagt på meg ca 10 kilo.jeg klarer for det første ikke å slutte men jeg ønsker også å gå ned 5-7 kilo for da synes jeg jeg har en fin kropp.problemet er at jeg ikke tørr å spise vanlig igjen for jeg er redd jeg bra blir større for at jeg har ødelagt forbrenningen min eller noe..er det noen som har erfaring me d dette?jeg ønsker å bli tipset om hva jeg kan spise hvor ofte og hvilken trening som passer men først vil jeg da gå ned de 5-7 kiloene men jeg vil holde meg der..på forhånd takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann vaps!

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver!

Jeg er selv 23 år og har hatt spiseproblem i 9, bulimi de siste 3-4 årene.

Bl.a. takket være støtte her på dol våget jeg til slutt å oppsøke hjelp. Det er det smarteste jeg har gjort. Jeg kan ikke si jeg har blitt så mye bedre(det går jo opp og ned, da..), men bare å få snakke med noen som forstår, hjelper på, så jeg holder ut i hverdagen i det minste. Jeg ville nok ikke vært her i dag ellers. Så jeg vil anbefale deg på det sterkeste å snakke med noen; fastlegen f.eks., som evt. kan henvise deg videre. Det er ekstremt vanskelig å komme seg ut av dette på egenhånd.

Å ville ned i vekt, ha en urealistisk "drømmevekt" og aldri synes en er tynn(/bra) nok, er en del av sf. Tror du at du vil stoppe når du har gått ned de 5-7 kg? Jeg tviler..Det er farlig for oss med sf å slanke seg. Dessuten har jeg lært i terapien(og erfart) at det å ha for lav vekt og/eller for lavt matinntak leder til overspising. Det er en ond sirkel det der.

Når alt dette er sagt: Det er enklere å gi råd til andre enn å følge dem selv..

Det kreves mye jobbing og vilje for å bli frisk. Men folk har klart det før..Så vi må ikke gi opp.

Til slutt vil jeg tipse om Lommelegens diskusjonsforum om sf som er verdt et besøk, om du ikke allerede har avlagt et:): http://www.lommelegen.no/forum/forum.asp?FORUM_ID=12

IKS sine sider: http://www.iks.no/

Finn Skårderuds bok "Sterk/Svak" er også veldig bra.

Lykke til, og ta gjerne kontakt om du trenger noen å "prate" med:o)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg skjønner er du 52 kilo nå? Med mindre du er _veldig_ lav og _veldig_ spinkel bør du absolutt ikke veie noe mindre!

Du er helt sikkert kjempeflott i kroppen, men du ser det ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...