Gå til innhold

Hvor lenge bruker barna parkdress??

Anbefalte innlegg

Gjest theoline

Sønnen min går siste året i barnehagen, og parkdressen begynner å bli veldig knapp.

Tenkte at han på denne tiden har begynt å bruke tjukkdress, men her har ikke vinteren kommet enda....

Så nå lurer jeg på om jeg må krype til korset å kjøpe ny dress uansett, selv om det kanskje ikke er behov for det så lenge!

Men bruker barna parkdress etter de har begynt på skolen?

Ser egentlig ikke for meg det, men de gjør kanskje det?

Litt usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe, ingen mening i å kjøpe stor størrelse visst han skal bruke den bare i et halvt år liksom!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206161-hvor-lenge-bruker-barna-parkdress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange i klassen til min gutt (1. klasse)som bruker parkdress og/eller vinterdress. De har en turdag i uka, og da er det jammen kjekt med parkdress! Har heller ikke hørt noe om at parkdress er barnslig eller teit, de er så vant med å ha det på fra barnehagen at de ikke tenker på det engang tror jeg ;-)

-i korte friminutt bruker de bare jakke såvidt jeg vet...

Lillemanns Reimatec fra i fjor passer sånn akkurat fortsatt. Jeg hadde tenkt å kjøpe ny vinterdress i løpet av høsten, men han sier at han ikke vil ha hel dress lenger, for det er teit når ingen andre har det. :(

Du nevner ikke hvor gammel han er?

Annonse

Han har vinterdresser, i bøtter og spann, det er tynndress som er sakens kjerne, litt ergelig å bruke masse penger på en tynndress som han ikke kommer til å bruke neste år liksom....

Ok, nei det hadde jeg da ikke giddet. Kan du ikke ta fôret ut av en av de mange dressene hans da?

Annonse

Er du sikker på at han kommer til å skille seg ut da? Her var det vanligst med hel vinterdress både i første og andre...

Aner ikke. Hadde tenkt å sjekke litt i garderoben før jeg dro på handletur. ;) Og jeg husker jo godt hva du sa at E syntes. ;)

Gjest theoline

Ok, nei det hadde jeg da ikke giddet. Kan du ikke ta fôret ut av en av de mange dressene hans da?

Kjøpte uten avtagbart for, selvfølgelig, på begge heldressene, og den tredje er jakke og bukse.....

Var veldig gjennomtenkt der å da....

Kjøpte uten avtagbart for, selvfølgelig, på begge heldressene, og den tredje er jakke og bukse.....

Var veldig gjennomtenkt der å da....

Ok, jeg kjøper kun med avtagbart fôr, det blir jo som to dresser i én.

Hm, men kjøpe ny tynndress nå? Nei, jeg hadde ikke gjort det. Det er nå kaldt nok til vinterdress her jeg bor, blir nok snart det hos deg også.

Hva med regntøy med ull under da?

Hvis det er for varmt til å bruke foret dress, ville jeg brukt tykt tøy under (ull eller fleece-klær), med regnbukse over (og selvfølgelig regnjakke vhvis det regner). Hvor varmt er det hos dere? Vi har brukt vinterdressen (forholdsvis tynt ullfor) en stund nå, bare med strømpebukse/tynn genser under. Vi har mellom 2-8 grader ca for tiden.

Hva med å kjøpe overtrekksbukse og jakke ala skogheim, dæli eller lignende.Det har jeg brukt til mi jente etter at hun ble skolejente.

De er ganske praktiske, kan brukes som skidress også. Om vinteren bruker hun fortsatt hel dress, går i tredje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...