Gjest opprådd nå Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har to gutter på drøye to og fire. De leker mye sammen, men de kranger mye også. Særlig minstemann kan mer eller mindre uprovosert slå, lugge eller klore eldstemann, og da slår eller dytter jo eldstemann tilbake... så har vi det gående. Ellers dreier krangelen seg ofte om at de vil ha samme leke, men ofte er det ikke klart hva som trigger krangelen. Dette kan jo ikke fortsette, og vi forsøker å være klare på at dette er uakseptabelt. Forsøker de "vanlige" metodene med å gi oppmerksomhet til den som blir slått/plaget og ikke til den som slår/plager. Enkelte ganger tar vi den som slår eller dytter ut i et annet rom, og forklarer samtidig at han ikke kan være sammen med oss andre når han oppfører seg slik. Foreløpig har ikke våre reaksjoner på dette gitt noen resultater, synes heller de har blitt verre enn bedre i det siste. Noen som har noen råd!? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206176-de-kranger-og-sl%C3%A5r-hverandre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
zitamor Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Heia! Høres ut som om du har vært her og lånt mine barn ) Bare at mine er 2.5 og 6 år gamle... Vi gjør akkurat det samme som dere. Oppmerksomhet til den som blir slått osv. Den andre må inn på rommet. Det kan bli mange turer inn på rommet i løpet av en dag ) For de begge to... Vet ikke ellers hva som må til. Snakket med helsesøster ang dette. Hun nevnte at de av og til må få ordne opp sjøl. At vi må la de få "sloss" ferdig. Uten innblanding av oss voksne. Ikke så lett det bestandig! Det handler om å være konsekvent. Så får en heller gjenta seg selv i det uendelige... Hvis det er noen trøst, så er det flere som har det sånn. Det må jo bare bli bedre. For verre kan det jo ikke bli!? =o) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206176-de-kranger-og-sl%C3%A5r-hverandre/#findComment-1482222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest opprådd nå Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Heia! Høres ut som om du har vært her og lånt mine barn ) Bare at mine er 2.5 og 6 år gamle... Vi gjør akkurat det samme som dere. Oppmerksomhet til den som blir slått osv. Den andre må inn på rommet. Det kan bli mange turer inn på rommet i løpet av en dag ) For de begge to... Vet ikke ellers hva som må til. Snakket med helsesøster ang dette. Hun nevnte at de av og til må få ordne opp sjøl. At vi må la de få "sloss" ferdig. Uten innblanding av oss voksne. Ikke så lett det bestandig! Det handler om å være konsekvent. Så får en heller gjenta seg selv i det uendelige... Hvis det er noen trøst, så er det flere som har det sånn. Det må jo bare bli bedre. For verre kan det jo ikke bli!? =o) Lykke til! Takk for innspill Får vel bare fortsette som nå, og håpe det gir seg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206176-de-kranger-og-sl%C3%A5r-hverandre/#findComment-1482912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.