Gå til innhold

om 5 uker fredrekvote fra 1.juli

Anbefalte innlegg

Vi overtok omsorgen i sept. men gutten er født i mai.

Mannen i huset har fått vite at han derfor får 4 uker fedrekvote i 2006 og IKKE 5 uker.

Vi overtok omsorgen i sept. altså ETTER 1.juli, men trygdekontoret mener barnet må være født etter 1.juli.....

For noe tull!!!!!

Tenk alle som adopterer 1 og 2 åringer som snytes for den 5 uka da!!!!!!! Vedtaket MÅ jo gjelde omsorgsovertakelsesdato!

Jeg er sååååååå sint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206214-om-5-uker-fredrekvote-fra-1juli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her gjelder det å følge med på rettigheter man har......jeg har ringt Trygdekontoret og fått gjennom kravet :o) For dette fant jeg på deres egen side....

"Stønadsperioden for adopsjonspenger er i utgangspunktet enten 40 uker med full lønn eller 50 uker med 80 % lønn. Hvis mor ikke har rett til stønad kan far ta permisjon i enten 29 uker med full lønn eller 39 uker med 80 % lønn. Stønadsperioden er endret for omsorgsovertakelser ved adopsjon som skjer fra og med 1. juli 2005, ved at fedrekvoten er utvidet fra fire til fem uker.

"

Her gjelder det å følge med på rettigheter man har......jeg har ringt Trygdekontoret og fått gjennom kravet :o) For dette fant jeg på deres egen side....

"Stønadsperioden for adopsjonspenger er i utgangspunktet enten 40 uker med full lønn eller 50 uker med 80 % lønn. Hvis mor ikke har rett til stønad kan far ta permisjon i enten 29 uker med full lønn eller 39 uker med 80 % lønn. Stønadsperioden er endret for omsorgsovertakelser ved adopsjon som skjer fra og med 1. juli 2005, ved at fedrekvoten er utvidet fra fire til fem uker.

"

Hei nsa.

Godt du står på!

Trygdekontoret vårt var helt klare på at far her i huset har rett på 5 ukers pappaperm.

Vi overtok omsorgen i juli mens lillemor er født i mai-05.

Håper alt står bra til med lillegutt:-)

Hilsen fra

Hei!

Trygdekontoret ditt er på jordet, for ikke å si feil jorde! :-)

Vi overtok omsorgen for yngstemann 11.juli, og hun er født 16 måneder tidligere. Pappa fikk sine 5 uker uten problemer. Skulle bare mangle. Ellers måtte du jo også fått barnetrygd fra barnet var født, for ikke å snakke om permisjon med lønn. ;-)

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...