Gå til innhold

Hvordan vaske vekk olivenolje fra tregulv/klikkgolv

Anbefalte innlegg

Våkna litt på 7 av at ungene herja og knisla og lo, og hadde det ustryrtelig morsomt.. Skjønte fort at her var et ugler i mosen, og jada...

Kjøkkengulvet, ganggulvet, trappa opp i 2.etasje samt badegulvet, stuegulvet og gulvene på ungenes rom var innsmurt med olivenolje........

Jaja, det er jo bare å finne fram bøtta og filla, - men det er vel bare Salmi/salmiakk som tar sånt kliss!? Vet ikke om jeg har det hjemme nå. Jif!?

(Hm, skjønner jo at det var morsomt å skli i sånt,da, men...)

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd Jif i første omgang, men det er mulig noe kraftigere må til ja. Og det holder neppe med en flaske Jif...

Nope, holder nok ikke med ei halv Salmi-flaske, heller...

Jeg har altså brukt en halv flaske Salmi på ca 7 l vann (vanlig dosering er 1/2 l. på 7 l vann...) Men det hjelper hælen fløtte meg ikke!;-( Vannet legger seg liksom som et fint (!?!?!) vanndråpeteppe oppå den hersjens olja, likevel!

Velevel, jeg har nok jobben i dag ja! Må helt sikkert gå over et par ganger til, finne meg ei skrubbe/kost og ordentlig skure gulva... Og jeg som vaska gulva det siste jeg gjorde før jeg la meg i går kveld/i natt...

Nope, holder nok ikke med ei halv Salmi-flaske, heller...

Jeg har altså brukt en halv flaske Salmi på ca 7 l vann (vanlig dosering er 1/2 l. på 7 l vann...) Men det hjelper hælen fløtte meg ikke!;-( Vannet legger seg liksom som et fint (!?!?!) vanndråpeteppe oppå den hersjens olja, likevel!

Velevel, jeg har nok jobben i dag ja! Må helt sikkert gå over et par ganger til, finne meg ei skrubbe/kost og ordentlig skure gulva... Og jeg som vaska gulva det siste jeg gjorde før jeg la meg i går kveld/i natt...

Kanskje du skulle hatt gode, gamle Ata skurepulver! :o) Det husker jeg min mormor brukte det for mange år siden.

Annonse

Kanskje du skulle hatt gode, gamle Ata skurepulver! :o) Det husker jeg min mormor brukte det for mange år siden.

Der sa du noe!! Jeg må jo på butikken og handle uansett, så jeg skal jammen se om jeg kanf inne Ata, ja!!!

Nå har jeg vasket kjøkkengulvet (32 kvm med oljemerker over nesten alt..) 2 ganger, brukt ei hel Salmi-flaske, og joda! Flekkene etter små barneføtter er der, de!

Der sa du noe!! Jeg må jo på butikken og handle uansett, så jeg skal jammen se om jeg kanf inne Ata, ja!!!

Nå har jeg vasket kjøkkengulvet (32 kvm med oljemerker over nesten alt..) 2 ganger, brukt ei hel Salmi-flaske, og joda! Flekkene etter små barneføtter er der, de!

Finnes Ata lengre da?! Evt. Jif skurekrem, den vanlige Jif kjøkken har neppe noe den skulle sagt noe tykke lag med matolje...

Finnes Ata lengre da?! Evt. Jif skurekrem, den vanlige Jif kjøkken har neppe noe den skulle sagt noe tykke lag med matolje...

Vet ikke, kunne spurt min kjære svigermor, hun har sikkert en kartong med Ata stående....Men gidder neimen ikke informere henne om denne hendelsen...DA får hun blod på tann, da!

Men vet du hva!? Jeg har funnet mirakelmiddelet mitt innerst i et skap!

Nemlig "Avkalker" fra Eidsvoll Miljøprodukter!!! Fant flaska på badet, og prøvde litt der, og det gikk som "smurt"! *hehe*Prøv ikke å bølle med denne dama, unger! Tjo hoi! Her skal det skures, børstes og vaskes!!!!! *ehmmm*

Tror du evt. kan ta bort det som sitter igjen med rødsprit. Er ikke sikker, men fikk selv det tipset i går av snekkeren for å fjerne kvae fra vårt parkettgulv.

*Er ikke sikker på om jeg hadde hatt noen forståelse for at dette hadde vært morsomt, nei...*

Tror du evt. kan ta bort det som sitter igjen med rødsprit. Er ikke sikker, men fikk selv det tipset i går av snekkeren for å fjerne kvae fra vårt parkettgulv.

*Er ikke sikker på om jeg hadde hatt noen forståelse for at dette hadde vært morsomt, nei...*

De fikk nok ikke akkurat følelsen av at jeg var "på deres side av loven", nei! Fytti katta, kor det såg ut!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...