Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Inspirert av innlegget under her tenkte jeg jeg skulle lage en "barns trollerier" tråd *ler* Ikke så gøy for oss voksne når barna finner på hyss, men forhåpentligvis kan vi le av det i ettertid. Er selv velsignet med barn som aldri har klådd eller funnet på noe...tusen takk for det... men kan bruke mine søte små tantebarn...for DE vet å finne på tingen og tangen når de kjeder seg. --- Som den gangen midt på natten de våkner og kjeder seg...lister seg stille rundt for ikke å vekke mor. Går i fryseren, finner et par kilo frosne reker og bruker dem som...legomenn kanskje?...de stapper dem inn i alt som heter lekebiler oa. rundt på gulv og i senger... --- Eller mor våkner på morgenen og finner ut at englebarna har vært oppe på nattestid og forsynt seg med en iskake. Tenkes...is over alt der de hadde sittet i senga og spist med fingrene... --- Eller da de heller ut en liter melk på tregulvet til ho mor. Mor blir sint, sender dem på rommet, de får komme ut igjen etterhvert...og går rett bort til kjøleskapet og heller ut en liter juice!!! --- Eller den "berømte" melposen da som blir flagret litt rundt her og der på kjøkkenet...sammen med litt sukker, noen teposer og diverse. --- Dette er noe av hva de har funnet på disse tvillingenglene Til opplysning...nei, mor har ennå ikke "klikket". Så...er det noen av dere andre som er velsignet med oppfinnsomme barn? Fortell, fortell... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 *Stønn* Jeg tror sannelig jeg har fostret opp to små engler jeg. Mine har aldri vært i nærheten av det der! Det "verste" de har gjort var for en tid siden da de hadde vann i vasken på badet og stappet den full av dopapir så det ble en tykk grøt som slett ikke rant ned... Så jeg måtte til med kjøkkensil (for å få det opp), kokende vann og sugekopp... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 *Stønn* Jeg tror sannelig jeg har fostret opp to små engler jeg. Mine har aldri vært i nærheten av det der! Det "verste" de har gjort var for en tid siden da de hadde vann i vasken på badet og stappet den full av dopapir så det ble en tykk grøt som slett ikke rant ned... Så jeg måtte til med kjøkkensil (for å få det opp), kokende vann og sugekopp... *ler* Har heldigvis sluppet unna jeg også. Ikke små påhitt her engang tror jeg. Men som sakt så kan man forhåpentligvis le av det etterhvert... Jeg ler nå...søstra mi ler kanskje etterhvert? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Akkurat nå kommer ikke jeg på noe flere hyss, men siden i dag kan de nok komme rekende på ei fjøl, ja!;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Joda - storesøster på 5 klippet mange store hull i dundyne, dunpute og dunsokker en dag det var merkelig stille på rommet hennes... Så sjelden har jeg sjelden vært- Rett før hadde hun klippet hull i sengetøyet, og vi hadde hatt en lang gjennomgang av at man ikke gjorde slikt. Jeg trodde også at alle sakser i huset var godt gjemt, men hun fant neglsaksen likevel... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Akkurat nå kommer ikke jeg på noe flere hyss, men siden i dag kan de nok komme rekende på ei fjøl, ja!;-) Pyttsann...du startet jo med dagens første 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Joda - storesøster på 5 klippet mange store hull i dundyne, dunpute og dunsokker en dag det var merkelig stille på rommet hennes... Så sjelden har jeg sjelden vært- Rett før hadde hun klippet hull i sengetøyet, og vi hadde hatt en lang gjennomgang av at man ikke gjorde slikt. Jeg trodde også at alle sakser i huset var godt gjemt, men hun fant neglsaksen likevel... Barn finner alltid det de er på utkikk etter...eller de finner noe som kan brukes i steden...ikke sant? *ler* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til to gullunger Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Tja. Vi har flere ganger opplevd at barna har smurt hverandre skikkelig grundig med Zink-salve i den tro at det var solkrem. Og de er jo grundige, og smører hår og klær også.... Da eldstemann var ca 1 år fant han en hel kurv med nektariner på kjøkkenet, og siden han ikke klarte å åpne den satte han seg på golvet og gnog på frukten gjennom nettet... Masse tannmerker overalt. Og så var det en gang at mor skulle ut på verandaen og henge opp klesvask, og storebror låste terrassedøra.... Heldigvis klarte han å låse den opp igjen! Han var ca 1,5 år den gangen. Og aldri vil jeg glemme den gangen mine flinke små barn skulle hjelpe mor med å vaske. Hver sin klut og en bøtte med vann. De tørket støv så flittig, men syntes ikke at lekekjøkkenet ble skikkelig rent. Så de løftet opp bøtta og helte vannet over... og så kom de til mor og ba om mer vann... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Tja. Vi har flere ganger opplevd at barna har smurt hverandre skikkelig grundig med Zink-salve i den tro at det var solkrem. Og de er jo grundige, og smører hår og klær også.... Da eldstemann var ca 1 år fant han en hel kurv med nektariner på kjøkkenet, og siden han ikke klarte å åpne den satte han seg på golvet og gnog på frukten gjennom nettet... Masse tannmerker overalt. Og så var det en gang at mor skulle ut på verandaen og henge opp klesvask, og storebror låste terrassedøra.... Heldigvis klarte han å låse den opp igjen! Han var ca 1,5 år den gangen. Og aldri vil jeg glemme den gangen mine flinke små barn skulle hjelpe mor med å vaske. Hver sin klut og en bøtte med vann. De tørket støv så flittig, men syntes ikke at lekekjøkkenet ble skikkelig rent. Så de løftet opp bøtta og helte vannet over... og så kom de til mor og ba om mer vann... *ler godt* Og det gjør forhåpentligvis du også...i dag... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til to gullunger Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 *ler godt* Og det gjør forhåpentligvis du også...i dag... Joda... den med vaskebøtta tok det noen dager før jeg greide å le av, særlig fordi alle som fikk høre historien skyldte på MEG og sa at "2 barn + vannbøtte = katastrofe, det burde du ha visst". :-) Ellers har det stort sett vært en smule forskrekkelse i øyeblikket, men så snart ungene og omgivelsene har blitt rene og tørre igjen, så er jeg "over det". :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1482958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Mine barn er ikke så veldig oppfinnsomme på den måten. Det eneste jeg husker er fra en nyttårsaften for 2 år siden. Jeg stresset voldsomt, skulle møte litt før dem i kirken for å varme opp til en konsert. JEntene skulle komme etter sammen med faren sin. Jeg hadde funnet frem fine klær osv, og var opptatt med å gjøre meg selv klar. Plutselig ser jeg jentene mine- fullstendig dekket av tusj i ansikt, på hender, armer, føtter og overkropp... Man kan si jeg ble litt irritert, og barna ble ikke vasket på noen skånsom måte! Ellers synes jeg historien om søskenbarna til mor er kostelig. Dette skjedde rett etter krigen, og det var fremdeles rasjoneringskort. Moren hadde nettopp brukt opp kortene for mel og sukker for hun skulle bake. En morgen kommer hun ned på kjøkkenet der englebarna hennes (en gutt og ei jente) satt glade og lykkelige på kjøkkengulvet i et hav av mel, sukker og vann! Alle naboene donerte litt mel og sukker til dem så moren fikk bakt likevel... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Mine barn er ikke så veldig oppfinnsomme på den måten. Det eneste jeg husker er fra en nyttårsaften for 2 år siden. Jeg stresset voldsomt, skulle møte litt før dem i kirken for å varme opp til en konsert. JEntene skulle komme etter sammen med faren sin. Jeg hadde funnet frem fine klær osv, og var opptatt med å gjøre meg selv klar. Plutselig ser jeg jentene mine- fullstendig dekket av tusj i ansikt, på hender, armer, føtter og overkropp... Man kan si jeg ble litt irritert, og barna ble ikke vasket på noen skånsom måte! Ellers synes jeg historien om søskenbarna til mor er kostelig. Dette skjedde rett etter krigen, og det var fremdeles rasjoneringskort. Moren hadde nettopp brukt opp kortene for mel og sukker for hun skulle bake. En morgen kommer hun ned på kjøkkenet der englebarna hennes (en gutt og ei jente) satt glade og lykkelige på kjøkkengulvet i et hav av mel, sukker og vann! Alle naboene donerte litt mel og sukker til dem så moren fikk bakt likevel... Fy søren...full i tusj på en sånn dag...hadde nok dåna jeg Var jo litt trist den historien fra krigen da...men jammen hadde de godt samhold folk den gangen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelull Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Vel, som følge av dagens start, satte jeg med ned med en kopp kaffe i sted... Fra der jeg satt, så jeg rett inn i sida på det gamle, fine skapet jeg har arva etter mamma... Skapet er fra 1600-tallet, og umalt.... Vel, det er ikke umalt lenger, for å si det sånn! Ungene har tydeligvis åpnet en eske frokostblanding, og i den esken ligger, rettere sagt: lå det et "Shrek2"-stempel... Det er nå over hele sida, i fargen irrgrønn!- på skapet! Fytterakkern! Må vel frem med skurefilla igjen, da! Men dette går vel forhåpentligvis av med grønnsåpe og skurekost. Det er jo litt røft fra før, dette skapet... Hva gjør man med sånne unger, da!? Mistanken om HVEM av dem som har gjort det, går sterkt i retning storebror. Han har det med å skrible, tegne og skrive på ALT han kommer over! Vet ikke hvor mange ganger jeg har snakket med ham om det, heller. Og i denne anledningen husker jeg noe han gjorde i høst. Det var julepakkeinnsamling til barnehjemsbarn i Russland, og jeg snakket med ham om dette, at noen barn ikke har så mange fine leker som oss, og at mange ikke har så fine og gode klær, heller. Han syntes det var veldig trist, og ville gjerne pakke ned noen klær og en leke eller to. Han fant noe som var rent, helt og for lite til ham, en genser og en bukse, og en liten kanin. Jeg syntes han var veldig snill, og vi pakket inn pakken, og han skrev selv hvem det var til: "Boy, 6 year", Med litt hjelp, da...) med rød sprit -tusj Lillesøster ville også gi gave, men hun ville iallefall ikke gi bort det nye, fine magnet-tavla si! Jeg gikk ned på stua, og fant en annen leke, som hun nevnte at hun kunne gi bort. Da jeg var på tur opp trappa, fkk jeg sjokk: vesla hylskreik, og på toppen av trappa står storebror: Med _Veldig_ røde kinn, røde øyne, og røde fingre. "Men hva er det du har gjort!" nærmest skrek jeg, - helt til jeg får øye på snuppa: Hun er rød i fra haka og opp, røde kinn, rød munn, rød på øynen, rød i håret, - og magnet-tavla er HELT rød av sprit-tusj... Stobror hadde gått berserk med tusjen, og tvangsfarga lillesøstra si, - og hun gråt mest for at tavla var "øledagt!" Da satte jeg meg ned og prøvde å telle til 50... Etter utallige vask, er enda ikke dattera mi fri for rødfarge i det tykke, krøllete, lyse håret sitt.... Ja, det var det jeg kom på nå.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
esi Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Noe har jeg da å komme med.. Tuppelura fant ut at hun skulle sminke seg en dag (hun var vel rundt 3 år..), og fant sminkepungen til mor.. Joda - vannfast mascara i HELE ansiktet og litt til.. En annen dag kom jeg ned på badet og finner tuppelura klint inn med den feteste Apobase kremen.. Det var ett tjukt, tjukt lag.. "mamma, jeg var så tørr i ansiktet jeg" sa tuppelura som da var rundt 4... Det hender jo også det bakes litt her i huset av ymse slag.. Jeg bakte sjokoladekake, og tuppelura skulle få sleike brukt utstyr.. Hun var jo ganske smart da, og for å komme ordentlig i bunnen av bollen tredde hun den like greit over hode.. Full dusj var påkrevd etterpå) Disse små historiene er jo i grunnen ganske så søte og uskyldige da, og jeg fikk meg en god latter:oD 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mor til Emil og Ida;) Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg er "velsignet" med to oppfinnsomme barn..De er tett i alder, storebror finner stadig på noe, og lillesøster henger med, selv om hun sjelden gjør noe galt på egenhånd. Omtrent som Emil og Ida;) Det skjer som regel fordi de har det så morsomt at de rett og slett ikke rekker å tenke seg om. Det verste jeg kommer på i farta (nå kan jeg heldigvis le av det) var i sommer. Det var søndag morgen, og småtrollene vøknet som vanlig før oss. Vi har alltid problemer med å komme oss opp, og barna sitter gjerne og ser på tegnefilmer sammen med storebror på morgenen. Men denne gangen sov både vi og storebror. Dvs jeg ligger å slumrer, og slumrer godt siden alt er så stilt og fredelig. Men så begynner jeg å våkne, hører ungene leke inne på søsters rom, og hører plutselig "hii haaa skøytebane!!!" og vill jubel. Jeg reiser meg med en ekkel følelse og åpner romdøra Joda. Der har de hentet den helt nye (nå nesten tomme) Lano Gakk gakk såpedispenseren, og smurt HELE gulvet med såpe. Og barbent "skøyter" og siler de fra den ene veggen til den andre... Det tok lang tid å bli blid den dagen. Og de sjønte nok at de hadde dratt det "litt" for langt. Rommet var ikke strøkent heller, så leker og divers måtte tørkes, og det er ikke lett å vaske såpe av gulvet! Heldigvis gikk det bra med laminatgulvet som helst ikke skal se for mye av verken såpe eller vann. Men nå kan vi heldigvis le av det;) (men ennå ikke så barna hører på- det tør vi ikke). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Vel, som følge av dagens start, satte jeg med ned med en kopp kaffe i sted... Fra der jeg satt, så jeg rett inn i sida på det gamle, fine skapet jeg har arva etter mamma... Skapet er fra 1600-tallet, og umalt.... Vel, det er ikke umalt lenger, for å si det sånn! Ungene har tydeligvis åpnet en eske frokostblanding, og i den esken ligger, rettere sagt: lå det et "Shrek2"-stempel... Det er nå over hele sida, i fargen irrgrønn!- på skapet! Fytterakkern! Må vel frem med skurefilla igjen, da! Men dette går vel forhåpentligvis av med grønnsåpe og skurekost. Det er jo litt røft fra før, dette skapet... Hva gjør man med sånne unger, da!? Mistanken om HVEM av dem som har gjort det, går sterkt i retning storebror. Han har det med å skrible, tegne og skrive på ALT han kommer over! Vet ikke hvor mange ganger jeg har snakket med ham om det, heller. Og i denne anledningen husker jeg noe han gjorde i høst. Det var julepakkeinnsamling til barnehjemsbarn i Russland, og jeg snakket med ham om dette, at noen barn ikke har så mange fine leker som oss, og at mange ikke har så fine og gode klær, heller. Han syntes det var veldig trist, og ville gjerne pakke ned noen klær og en leke eller to. Han fant noe som var rent, helt og for lite til ham, en genser og en bukse, og en liten kanin. Jeg syntes han var veldig snill, og vi pakket inn pakken, og han skrev selv hvem det var til: "Boy, 6 year", Med litt hjelp, da...) med rød sprit -tusj Lillesøster ville også gi gave, men hun ville iallefall ikke gi bort det nye, fine magnet-tavla si! Jeg gikk ned på stua, og fant en annen leke, som hun nevnte at hun kunne gi bort. Da jeg var på tur opp trappa, fkk jeg sjokk: vesla hylskreik, og på toppen av trappa står storebror: Med _Veldig_ røde kinn, røde øyne, og røde fingre. "Men hva er det du har gjort!" nærmest skrek jeg, - helt til jeg får øye på snuppa: Hun er rød i fra haka og opp, røde kinn, rød munn, rød på øynen, rød i håret, - og magnet-tavla er HELT rød av sprit-tusj... Stobror hadde gått berserk med tusjen, og tvangsfarga lillesøstra si, - og hun gråt mest for at tavla var "øledagt!" Da satte jeg meg ned og prøvde å telle til 50... Etter utallige vask, er enda ikke dattera mi fri for rødfarge i det tykke, krøllete, lyse håret sitt.... Ja, det var det jeg kom på nå.... Fytti...fyyyy....du har jammen oppfinsomme småtroll ja *ler* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Noe har jeg da å komme med.. Tuppelura fant ut at hun skulle sminke seg en dag (hun var vel rundt 3 år..), og fant sminkepungen til mor.. Joda - vannfast mascara i HELE ansiktet og litt til.. En annen dag kom jeg ned på badet og finner tuppelura klint inn med den feteste Apobase kremen.. Det var ett tjukt, tjukt lag.. "mamma, jeg var så tørr i ansiktet jeg" sa tuppelura som da var rundt 4... Det hender jo også det bakes litt her i huset av ymse slag.. Jeg bakte sjokoladekake, og tuppelura skulle få sleike brukt utstyr.. Hun var jo ganske smart da, og for å komme ordentlig i bunnen av bollen tredde hun den like greit over hode.. Full dusj var påkrevd etterpå) Disse små historiene er jo i grunnen ganske så søte og uskyldige da, og jeg fikk meg en god latter:oD He he...ville bli fin jente da se 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg er "velsignet" med to oppfinnsomme barn..De er tett i alder, storebror finner stadig på noe, og lillesøster henger med, selv om hun sjelden gjør noe galt på egenhånd. Omtrent som Emil og Ida;) Det skjer som regel fordi de har det så morsomt at de rett og slett ikke rekker å tenke seg om. Det verste jeg kommer på i farta (nå kan jeg heldigvis le av det) var i sommer. Det var søndag morgen, og småtrollene vøknet som vanlig før oss. Vi har alltid problemer med å komme oss opp, og barna sitter gjerne og ser på tegnefilmer sammen med storebror på morgenen. Men denne gangen sov både vi og storebror. Dvs jeg ligger å slumrer, og slumrer godt siden alt er så stilt og fredelig. Men så begynner jeg å våkne, hører ungene leke inne på søsters rom, og hører plutselig "hii haaa skøytebane!!!" og vill jubel. Jeg reiser meg med en ekkel følelse og åpner romdøra Joda. Der har de hentet den helt nye (nå nesten tomme) Lano Gakk gakk såpedispenseren, og smurt HELE gulvet med såpe. Og barbent "skøyter" og siler de fra den ene veggen til den andre... Det tok lang tid å bli blid den dagen. Og de sjønte nok at de hadde dratt det "litt" for langt. Rommet var ikke strøkent heller, så leker og divers måtte tørkes, og det er ikke lett å vaske såpe av gulvet! Heldigvis gikk det bra med laminatgulvet som helst ikke skal se for mye av verken såpe eller vann. Men nå kan vi heldigvis le av det;) (men ennå ikke så barna hører på- det tør vi ikke). For alle del...vent maaaange år før dere ler åpenlyst av det da Fytti grisen så vanskelig det må ha vært å få såpen av alle tingene da...gulvet holdt håper jeg *ler* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 MIn sønn på 20 mnd.har lagt sin elsk på skåla med tørrfor til kattene, samt vannskåla. Han lærte seg i en alder av 1 år at dette var kattens, og maten til katten skulle få stå i fred. Joda, ikke noe problem, hel til han blei ca.19 mnd... etter det får begge skålene seg en luftetur rundt på kjøkkenet flere ganger i uka, og det er tørrfor og vann overalt... grr... men aller mest grr til meg selv for at jeg glemmer å sette maten opp på kjøkkenbenken, men likevel, det er bare på pur "et-eller-annet" at gullet gjør det. Han vet så godt... En annen av hans yndlingsaktiviteter er å låse faren ute på verandaen... men faren er bare på verandaen (og røyker) når jeg er hjemme da, så jeg kan låse opp for ham igjen... (stort sett)-, helt til her en dag faren glemte seg, og knærten for som et lyn over stuegulvet og dro ned hengslen på døra... faren blei paff, men tenkte lynkjapt, og hoppa utfor verandaen (1 1/2 etasje) og var inne på stua igjen etter 1/2 min.spurt rundt huset! Vi gleder oss til ungen vår blir større, og han får en enda større fantasi, DA skal vi ha det mye morro da ;-) M.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramina Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 MIn sønn på 20 mnd.har lagt sin elsk på skåla med tørrfor til kattene, samt vannskåla. Han lærte seg i en alder av 1 år at dette var kattens, og maten til katten skulle få stå i fred. Joda, ikke noe problem, hel til han blei ca.19 mnd... etter det får begge skålene seg en luftetur rundt på kjøkkenet flere ganger i uka, og det er tørrfor og vann overalt... grr... men aller mest grr til meg selv for at jeg glemmer å sette maten opp på kjøkkenbenken, men likevel, det er bare på pur "et-eller-annet" at gullet gjør det. Han vet så godt... En annen av hans yndlingsaktiviteter er å låse faren ute på verandaen... men faren er bare på verandaen (og røyker) når jeg er hjemme da, så jeg kan låse opp for ham igjen... (stort sett)-, helt til her en dag faren glemte seg, og knærten for som et lyn over stuegulvet og dro ned hengslen på døra... faren blei paff, men tenkte lynkjapt, og hoppa utfor verandaen (1 1/2 etasje) og var inne på stua igjen etter 1/2 min.spurt rundt huset! Vi gleder oss til ungen vår blir større, og han får en enda større fantasi, DA skal vi ha det mye morro da ;-) M.v.h. "Vi gleder oss til ungen vår blir større, og han får en enda større fantasi, DA skal vi ha det mye morro da ;-)" *ler godt* Trøst dere med at dere kan le godt av "lille Emils" sprell en eller annen gang i fremtiden... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206325-barns-sm%C3%A5-p%C3%A5hitt/#findComment-1483447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.