Gå til innhold

Forsåvidt frisk, men hjemme i dag også

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snups hadde feber søndag kveld og kastet opp natt til mandag så i går (altså mandag) var vi hjemme med god samvittighet.

Nå er det tirsdag morgen og hun sov i over 12 timer i natt! Det kan ikke ha skjedd på årevis tror jeg! Men så var det en blid og spretten liten pike som kom hoppende opp også da! :o) Hun er imidlertid forkjøla og hoster skrekkelig så vi tar oss en hjemmedag til vi - fremdeles med god samvttighet.

Skrevet

Vi er ofte slitne et par dager etter at tegnene tilsier at vi er friske, så da er det greit med en dag ekstra hjemme. Går vi ut for tidlig risikerer vi bare å bli hanglete igjen.

Kos dere hjemme!

Skrevet

Ja, god samvittighet skal du ihvertfall ha!

Jeg var hjemme med et lite "natteudyr" i forrige uke (eller var det uka før der igjen!?), han var i hvertfall forkjøla og slapp, og det ble kosedag, det! Han lå/satt i fanget mitt hele dagen, og så på dyrebøker, reklameblader og så sov han innimellom.

Det er godt å bare ta seg av dem, og. Bare kose, synge,prate og lese med dem.

Og slippe å vaske og styre hele tida!Arrgh! *smiler litt, nå da!;-)*

Skrevet

Klart dere kan være hjemme med god samvittighet.

Jentungen kan da ha skikkelig godt av å komme seg litt mer da, så ser du heller ann dagen i dag hvordan den forløper.

Er ikke noen tilhenger av å "kaste ut unga" så fort ting gir seg jeg heller, ser det gjerne ann en dag ekstra for å være sikker på at "sjauen" virkelig er over.

Så kos dere og ha en fin dag :)

Gjest mamma til to gullunger
Skrevet

Hvor gammel er jenta di?

Jeg bare stusset over det med 12 timers søvn, min på 4 1/2 sover stort sett 12 timer hver natt. :-)

Skrevet

Hvor gammel er jenta di?

Jeg bare stusset over det med 12 timers søvn, min på 4 1/2 sover stort sett 12 timer hver natt. :-)

Hun er 5 år og vanligvis sover hun fra 20:15-max. kl. 7, altså i underkant av 11 timer, dette har hun gjort lenge.

Hun har vel alltid vært grei å legge om kvelden og sovner raskt som regel, sover godt hele natten, men er ganske tidlig våken. Veldig greit søvnmønster altså, men begge ungene kunne godt sovet en times tid lengre i helgene synes mor.. :o)

Skrevet

Jeg synes absolutt dere skal ha god samvittighet, ja.

Lillesøster her har fremdeles litt feber,men har (heldigvis) ikke kastet opp. Men hun har blitt hås og hoster.

Skrevet

Er det omgangssyke hun har hatt, skal du også ha god samvittighet. Da skal hun jo være hjemme fra barnehagen i 48 timer etter siste oppkast/diarei følge folkehelseinstituttet og smittevernreglene. Så kos dere hjemme!

Ørkenvandreren
Skrevet

Nja, når almenntilstanden er god (og det høres ut som jenta de er kvikk, selv om hun er forkjølet) så hadde nok jeg sendt henne avgårde.

Det var ikke mor som hadde mest lyst på en dag til da? ;-)

Gjest MinaLisa
Skrevet

Jeg synes absolutt dere skal ha god samvittighet, ja.

Lillesøster her har fremdeles litt feber,men har (heldigvis) ikke kastet opp. Men hun har blitt hås og hoster.

Det samme som vi sliter med her i huset skjønner jeg... Hvor lenge holder du henne hjemme fra barnehagen? 2-åringen vår er også hes og hoster en del. Noen "regler" på hvor lenge man bør være feberfri før man kan gå i barnehagen igjen?

Skrevet

Vi også. Knærten hadde over 40 i feber på søndag ettermiddag og kasta opp litegrann også. Natt til mandag var det ingen av oss her i huset som sov, for knærten bare ula stort sett hele natta. Og i går var pappa'n hjemme med ham og han var ikke i form, selv om feberen begynte å gi seg. Han har tydelig vondt i munnen, det er jeksler som trenger seg på, så egentlig er det vel dette som er årsaken til feberen ihvertfal... Han er 20 mnd. Og i dag, som ungen din Lillemus, sov han en hel time lenger enn han pleier, og i.o.m.at det ikke nedførte store omveltninger på jobben at jeg var borte i dag, tok vi en ekstra dag, for å prøve å bli sikre på at han ikke får noen tilbakefall og blir dårlig i barnehagen. Så, ingen dårlig samvittighet her i gården heller, selv om knærten i høyeste grad er laangt på bedringenes vei!

M.v.h.

Skrevet

Nja, når almenntilstanden er god (og det høres ut som jenta de er kvikk, selv om hun er forkjølet) så hadde nok jeg sendt henne avgårde.

Det var ikke mor som hadde mest lyst på en dag til da? ;-)

Hun var ikke i form da hun la seg i går kveld, og når hun sover så lenge som hun gjorde i natt så betyr det at hun trengte det.

Skulle gjerne vært på jobb jeg, to dagers fravær fører sannsynligvis til at det hauger seg opp allerede... Men koser oss hjemme - det gjør vi! :o)

Skrevet

Det samme som vi sliter med her i huset skjønner jeg... Hvor lenge holder du henne hjemme fra barnehagen? 2-åringen vår er også hes og hoster en del. Noen "regler" på hvor lenge man bør være feberfri før man kan gå i barnehagen igjen?

Stort sett så har jeg dem hjemme så lenge de har feber, og sender dem når de ikke har feber. Men jeg ser jo an allmenntilstanden da. Er formen fremdeles dårlig, blir de hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...