zitrus Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ref. innlegg fra i går. Etter oppmuntrende svar fra dere, ringte jeg tilbake til trygdekontoret i dag og fikk snakke med samme dame. Hun skulle se på saken og sende et vedtak, men ville ikke umiddelbart gi meg rett på at vi har krav på kontantstøtte etter uke 39. Jeg refererte selvfølgelig til "andre adoptivforeldre jeg har snakket med" i tillegg til lovverket. Hun mente at da loven kom var det helt klart at det var den reelle permisjonstiden, ikke om du hadde tatt 80 eller 100%, som gjaldt...... Vel, får vi ikke medhold, klager vi, men det er irriterende å måtte bruke energi på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206341-kontantst%C3%B8tte-forts-fra-i-g%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mattias1365380379 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei! Skjønner godt at du blir frustrert av dette! Håper det løser seg snart, og at dere slipper å klage. Må faktisk si at vi har hatt en kjempefin dialog med vårt trygdekontor vedr alt i forbindelse med adopsjonen, tror nok vi er veldig heldige i forhold til mange andre. Saksbehandleren vet alltid svar på det vi lurer på, og ordner kjapt opp hvis noe skulle være feil. Lykke til med "saken", håper vi sees snart (og iallfall den 21.)! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206341-kontantst%C3%B8tte-forts-fra-i-g%C3%A5r/#findComment-1483242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Føler med deg. Har vært der selv i forbindelse med refusjon etter IVF forsøk og måtte helt opp til Helsedepartementet for å få medhold. Du får true litt med å ta det videre opp i systemet. Det pleier å hjelpe. Det jeg synes er rart er at lover og regler blir tolket forskjellig hos de forskjellige trygdekontor. Hadde det ikke vært for internett og DOL for vår del, hadde nok vi gitt oss den gangen og tapt mye penger. Det er nok ikke for alle å søke hjelp via nettet, så jeg tipper at det sitter mennesker rundt i Norges land som skulle hatt penger som trygdekontoret skulle ha utbetalt dem, men som en eller annen saksbehandler har sagt nei til utifra sin tolking av regler. Stå på Zitrus. Hvis du trenger navn på et trygdekontor som gjør det "riktig" ang. kontantstøtte, gi beskjed. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206341-kontantst%C3%B8tte-forts-fra-i-g%C3%A5r/#findComment-1483303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
arro Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei! Skjønner godt at du blir frustrert av dette! Håper det løser seg snart, og at dere slipper å klage. Må faktisk si at vi har hatt en kjempefin dialog med vårt trygdekontor vedr alt i forbindelse med adopsjonen, tror nok vi er veldig heldige i forhold til mange andre. Saksbehandleren vet alltid svar på det vi lurer på, og ordner kjapt opp hvis noe skulle være feil. Lykke til med "saken", håper vi sees snart (og iallfall den 21.)! Hei! Bare stå på videre, du har krav på kontantstøtten. Var selv i samme situasjon, men jeg gikk videre til fylkestrygdekontoret og fikk da beskjed om at jeg hadde rett og at hvis de ike ga seg på trygdekontoret i min kommune skulle hun selv ta seg av saken. Jeg sa dette på trygdekontoret og hunjeg snakket med innrømmet faktisk at de ikke kunne/visste om sine egne lover. Vi fikk kontantstøtte. Bare stå på , du har retten på din side, bare si at du vil gå videre med saken. Håper du lykkes og får ordnet opp i dette fort, det er ikke noe ok å måtte "krangle" om noe man faktisk har rett på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206341-kontantst%C3%B8tte-forts-fra-i-g%C3%A5r/#findComment-1484473 Del på andre sider Flere delingsvalg…
arro Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei! Skjønner godt at du blir frustrert av dette! Håper det løser seg snart, og at dere slipper å klage. Må faktisk si at vi har hatt en kjempefin dialog med vårt trygdekontor vedr alt i forbindelse med adopsjonen, tror nok vi er veldig heldige i forhold til mange andre. Saksbehandleren vet alltid svar på det vi lurer på, og ordner kjapt opp hvis noe skulle være feil. Lykke til med "saken", håper vi sees snart (og iallfall den 21.)! Hei! Bare stå på videre, du har krav på kontantstøtten. Var selv i samme situasjon, men jeg gikk videre til fylkestrygdekontoret og fikk da beskjed om at jeg hadde rett og at hvis de ike ga seg på trygdekontoret i min kommune skulle hun selv ta seg av saken. Jeg sa dette på trygdekontoret og hunjeg snakket med innrømmet faktisk at de ikke kunne/visste om sine egne lover. Vi fikk kontantstøtte. Bare stå på , du har retten på din side, bare si at du vil gå videre med saken. Håper du lykkes og får ordnet opp i dette fort, det er ikke noe ok å måtte "krangle" om noe man faktisk har rett på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206341-kontantst%C3%B8tte-forts-fra-i-g%C3%A5r/#findComment-1484474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.