Gå til innhold

Barn som hoster - i barnehage? M.m.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser på allmenntilstand. Er den OK, ser jeg ingen grunn til at barna skal være hjemme.

Reseptfri hostesaft tror jeg ikke bidrar til stort mer enn vond smak i munnen. Har mer tro på f.eks. Repsisls. Hoster de mye over lang tid kan Efidrin eller f.eks. Flutide være en idé. Cosylan kan være grei om de hoster mye på nettene.

God bedring!

mvh

Gjest mamma til to gullunger

Vi holder bare ungene hjemme når allmenntilstanden tilsier det. Hvis allmenntilstanden er god nok til å være i barnehagen og leke og delta i aktivitetene der, så går de i barnehagen. Hosting er hos oss ikke "fraværsgrunn".

Hostesaft - kommer an på type hoste. For kraftig tørrhoste kan man bruke Noskapin som er bare hostedempende. Den kan brukes fra 2 år og er reseptfri. Men den skal ikke brukes ved slimhoste. For slimhoste kan man bruke Bisolvon, som også kan brukes fra 2 år og er resepfritt. Ellers har vi god erfaring med Cosylan som fås på resept.

Det viktigte er jo å dempe hosten sånn at det ikke går utover nattesøvnen. Hvis hosten er langvarig bør dere uansett kontakte lege.

Vi bruker så og si aldri hostesaft - da skal hosten virkelig være ille. Og er den det bruker vi reseptfri.

Bare hoste er ingen grunn til å holde dem hjemme fra barnehagen her i huset- vi ser ann allmenntilstanden. Er barnet slapt og ikke orker vanlige aktiviteter, blir barnet hjemme.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...