Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da misforstår du meg, for jeg snakker heller ikke om trassige unger. Jeg har en sånn ei som av og til bryter regler. Hun kan finne på å hoppe i sofaen, selv om vi hver gang sier til henne at det IKKE er lov. Hun MÅ se med hendene, selv om vi har forklart henne ørten ganger at det holder å se med øynene. Osv.

Men hun er IKKE trassig, slik som en del andre unger er. Og hun gir seg veldig lett når hun ikke får viljen sin. Feks nå nettopp ville hun se film i stedet for barnetv, men jeg sa nei. Hun forsøkte seg med krokodilletåter, men da sa jeg at hvis hun ikke tidde øyeblikkelig, så skrudde jeg av tv. Og det ble øyeblikkelig stille :-)

Poenget mitt var bare at unger er forskjellige. Noen trasser, andre finner på andre rampestreker. Og noen begge deler.

Jeg kunne jo funnet på å si at jeg lurer på om hva dere med trassige unger gjør galt, siden dere har unger som hyler og bæljer for den minste ting. Hos oss har vi det jo ikke sånn, jeg aner ikke hva trass er ;o) Forstår du nå hvor jeg vil?

Jeg tar ikke noe ære for at min datter ikke har hatt noen trassalder. Og jeg tar heller ikke så tungt at min lille propell av og til vender det døve øret til. Jeg vet jo at vi gjør vårt beste for å få henne til å høre, at det ikke er oppdragelsen vår det er noe galt med. På samme måte som jeg regner med at du vet at du ikke kan klandres for at du har en unge i trassalderen...

Beste hilsen fra

Ojojoj, det innlegget oste av dårlig skjult sarkasme. :knegger: Ble du så såret, altså? Det var ikke meningen. Jeg stiller bare spørsmål for å få frem debatt.

Som sagt - jeg VET at barn er forskjellige. Jeg har en av hver sort, selv om de har fått den samme oppdragelsen. Og trassalderbarn har jeg ikke. Med mindre du mener åtteåringen som har trasset jevnlig de fire siste årene?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206377-en-undring/page/2/#findComment-1484548
Del på andre sider

Ojojoj, det innlegget oste av dårlig skjult sarkasme. :knegger: Ble du så såret, altså? Det var ikke meningen. Jeg stiller bare spørsmål for å få frem debatt.

Som sagt - jeg VET at barn er forskjellige. Jeg har en av hver sort, selv om de har fått den samme oppdragelsen. Og trassalderbarn har jeg ikke. Med mindre du mener åtteåringen som har trasset jevnlig de fire siste årene?

;o) Prøvde ikke å skjule sarkasmen en gang, jeg!

Og nei, jeg ble ikke såret, og ja, jeg liker godt en debatt selv. Svært godt ;o)

Og bare så det er sagt så har jeg ikke et barn som ødelegger inventar. Om en ser bort fra den gangen hun var drøye 3 år og ville ha tak i smykkeskrinet sitt. Som stod på toppen av et skap på badrommet. Det naturlige var jo å bruke skuffene som trapp, men da veltet selvfølgelig hele skapet og resultatet var en knust doskål og alle smykkene - inkludert mine... - i do. Hva vi lærte av det? At det sikkert ikke hadde vært dumt å skru fast de møblene til veggen - tanken på at hun kunne blitt skadet var _ikke_ god...

Mitt poeng var bare at barn er deilig forskjellige. Vi har en mild og snill ramp nå, nestemann blir helt sikkert en tornado som gjør alt vi sier. Eller en som trasser jevnlig i 4 år ;o)

Ha en god natt!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206377-en-undring/page/2/#findComment-1484666
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...