Gå til innhold

Irritert på barnehagen i dag..

Anbefalte innlegg

Gjest Tror ikke jeg tør....

Seriøst, hva er det jeg ikke får med meg av informasjon tro?

Såpass selvkritisk at jeg er bedre føre var og tar på meg en del av skylda....

Barnehagen til 5-åringen er så utrolig rotete med klær og utstyr, ja jeg merker dem, ihvertfall kostbare klær!

Men flere ganger i uka forsvinner det tig, nevner for siste måned : Regnjakke, Hestra-hansker, støvler, reima-lue, bukse og en dress!!!

Er det mulig?

Flesteparten av tingene dukker opp igjen da, i løpet av en 3.ukers tid, men bevares, noe av dette er da ting han trenger daglig og jeg må erstatte det med nye klær.

Jeg har alt av yttertøy liggende i barnehagen til enhver tid, nettop for å slippe at han skal bli uten.

Eks 1 Her om dagen leverte jeg han i vanlige klær og med nye pumasko, da jeg kom og hentet var pumaskoene i tørkeskapet, helt ødelagte, de fant ikke støvlene hans og det høljeregnet ute.

Eks 2:Leverte han i ny dyr Reima boblejakke, da jeg kom og hentet var den i tørkeskapet, full av søle å dritt, de fant ikke regnjakka hans.

Er det virkelig nødvendig??

Hadde regnjakka vært hjemme skulle jeg forstått det, men den er jo der, hva mener de jeg skal gjøre da?

Å til slutt, hvorfor sender de med våte regnklær i en plastsekk titt og ofte? Forventer de at jeg skal vaske dem? Jeg henger dem til tørk og tar dem med dagen ette, og henger dem på plass! Er det noe jeg ikke forstår her?

Jeg er rett og slett sur nå, brukte unødvendig mye penger på hansker i dag, og dukker ikke lua opp snart må jeg vel kjøpe en ny.... Arghhh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

8

• fei1365380229

8

• morsan

7

• Maggi

5

Mest aktive i denne tråden

Skønner godt du blir irritert. Har opplevd det samme selv. Barnehageansatte klager stadig på sløve foreldre men de er ikke noe bedre selv. De burde hatt mye mere utlånsklær. Tror nok mange foreldre hadde klart og holdt mere orden med klær om barnehagen også kunne vært flinkere til å se at de ikke rotet med klærne. Ikke alle har råd til nytt tøy hele tiden.

Anbefaler deg å ikke benytte kostbare klær du er redd for i en barnehage.

Skriv navn på alt av klær.

Jeg vet at ting plutselig forsvinner fra hyller o.l, noe av det kommer tilbake og har blitt med feil andre ting blir borte for evig og alltid.

En episode jeg var ute for var at jeg la en umerket pose med noe eiendeler i nedi feil sekk.

Dagen etter kom det en etterlysning av disse eiendelene og jeg visste hvilken sekk jeg hadde puttet det i, men da jeg tittet i den sekken var tingene tatt ut.

Ikke søren om tingene er kommet tilbake selv om vi etterlyste de på ukeplanen!

Enda en episode var da regnvottene til guttungen min kom bort i barnehagen,året etterpå begynte han på skolen et godt stykke fra barnehagen.

Plutselig en dag så ligger regnvottene hans i hylla på skolen!? de hadde navn til og med på utsiden!

Nei noen folk har ikke peiling på hva mitt og ditt betyr.

Skjønner du blir irritert over ting som forsvinner.

Regnklær: hvis alle lar de våte sølete regnklærne henge i barnehagen blir det mye skit og fukt. Derfor vil personalet at du tar dem med deg hjem & henger dem til tørk. Hvis de er veldig skitne kan du jo tørke dem av med en klut -tenk på arbeidsmiljøet for både stor og små i barnehagen!

Gjest kjenner meg igjen

Det er slik i vår barnehage også. Her MÅ man merke absolutt alt av klær. Hvis de ikke er merket med navn og blir borte, ser man de neppe igjen.

Vi har mistet merkede klær også. Bl.a. en gang podens kjempefine ullgenser, merket med hans initialer ble borte. Etter en måned fikk vi den tilbake, først etter at vi hengte opp en lapp i barnehagen og etterlyste den.

Mitt inntrykk er at noen foreldre gjerne beholder det de ved en feiltagelse måtte få med seg hjem, spesielt dersom klærne er relativt nye, fine og umerkede...

Gjest M.Angelica

Det er slik i vår barnehage også. Her MÅ man merke absolutt alt av klær. Hvis de ikke er merket med navn og blir borte, ser man de neppe igjen.

Vi har mistet merkede klær også. Bl.a. en gang podens kjempefine ullgenser, merket med hans initialer ble borte. Etter en måned fikk vi den tilbake, først etter at vi hengte opp en lapp i barnehagen og etterlyste den.

Mitt inntrykk er at noen foreldre gjerne beholder det de ved en feiltagelse måtte få med seg hjem, spesielt dersom klærne er relativt nye, fine og umerkede...

"Mitt inntrykk er at noen foreldre gjerne beholder det de ved en feiltagelse måtte få med seg hjem, spesielt dersom klærne er relativt nye, fine og umerkede..."

Dette har jeg og et inntrykk av. Jeg har ikke barn i b.hg, men jobber. Selv når vi skriver lapper at barnet har lånt klær i b.hgen, så ser vi de sjeldent igjen.. (lånt fra b.hgen)

Annonse

Gjest M.Angelica

Skønner godt du blir irritert. Har opplevd det samme selv. Barnehageansatte klager stadig på sløve foreldre men de er ikke noe bedre selv. De burde hatt mye mere utlånsklær. Tror nok mange foreldre hadde klart og holdt mere orden med klær om barnehagen også kunne vært flinkere til å se at de ikke rotet med klærne. Ikke alle har råd til nytt tøy hele tiden.

"De burde hatt mye mere utlånsklær."

Tror vi kunne hatt to tonn av utlånsklær, vi får de allikevel aldri igjen..

"Tror nok mange foreldre hadde klart og holdt mere orden med klær om barnehagen også kunne vært flinkere til å se at de ikke rotet med klærne."

Det er enklere sagt enn gjort. I løpet av en dag har man mange skift. Noen klær blir hengt i tørkeskap eller i et annet rom til tørk. Når de skal henges på plass er kanskje noe umerket, ved uhell lagt på feil plass etc. Og det er lett at klær/ting som blir tatt med ved en feiltakelse hjem, ikke kommer tilbake.

Men sef. det er sikkert b.hger som er slurvete. Dette kommer jo også an på personene som jobber i b.hg.

Der jeg jobber føler jeg at vi er flinke, men med 36 barn så er det vanskelig å holde orden på alt. Spes. nå som det er kaldere og været er veldig ustabilt. Da er det votter og luer og annet tøy i alle krinker og kroker =)

"De burde hatt mye mere utlånsklær."

Tror vi kunne hatt to tonn av utlånsklær, vi får de allikevel aldri igjen..

"Tror nok mange foreldre hadde klart og holdt mere orden med klær om barnehagen også kunne vært flinkere til å se at de ikke rotet med klærne."

Det er enklere sagt enn gjort. I løpet av en dag har man mange skift. Noen klær blir hengt i tørkeskap eller i et annet rom til tørk. Når de skal henges på plass er kanskje noe umerket, ved uhell lagt på feil plass etc. Og det er lett at klær/ting som blir tatt med ved en feiltakelse hjem, ikke kommer tilbake.

Men sef. det er sikkert b.hger som er slurvete. Dette kommer jo også an på personene som jobber i b.hg.

Der jeg jobber føler jeg at vi er flinke, men med 36 barn så er det vanskelig å holde orden på alt. Spes. nå som det er kaldere og været er veldig ustabilt. Da er det votter og luer og annet tøy i alle krinker og kroker =)

Votter, sokker og luer har jeg innsett at må være forbruksvare og ingen sure miner hvis de skulle forsvinne.

Men en dyr vinterdress er det jo ikke så gøy hvis forsvinner.

I går så hang vinterdressen vår i gangen hjemme, kikket ut av vinduet og så dattera vår med helt lik vinterdress (barnehagen er naboen) som den som hang i gangen :o)

De i barnehagen prøvde å finne ut av hvem som eide den i dag, men de fant den ikke igjen, får håpe rette vedkommende hadde fått den med seg hjem, den er nemlig ikke av de billigste.

Gjest M.Angelica

Votter, sokker og luer har jeg innsett at må være forbruksvare og ingen sure miner hvis de skulle forsvinne.

I går så hang vinterdressen vår i gangen hjemme, kikket ut av vinduet og så dattera vår med helt lik vinterdress (barnehagen er naboen) som den som hang i gangen :o)

De i barnehagen prøvde å finne ut av hvem som eide den i dag, men de fant den ikke igjen, får håpe rette vedkommende hadde fått den med seg hjem, den er nemlig ikke av de billigste.

"Men en dyr vinterdress er det jo ikke så gøy hvis forsvinner."

Ja, akkurat det der har jeg litt vanskelig for å forstå! Hvordan kan det skje? Hvis ungen min kom hjem med feil dress, så ville jeg jo sagt i fra. Hvem har samvittighet til noe annet? Jeg hadde iallfall ikke tenkt tanken på å beholde den..

Gjest Tror ikke jeg tør....

Sokker er jeg enig i at er forbruksvare, slutt på Ullvangsokker her, og i Barnehagen er det Trysilsokken som gjelder.

Men votter og hansker er dyrt da , visst det skal passe for min frostpinne av en sønn, hanskene som er borte kostet faktisk 300,- og det samme med lua! Har ikke så lyst å kjøpe så mange av de i løpet av en sesong.

Og legger ikke foreldrene merke til sånne ting? Det gjør jeg, garantert....

Jeg har ærlig talt ikke tenkt over at folk beholder klærne, men når det skal nevnes gikk en jente i fjor rundt med guttens termotrøye og genser i vår, når jeg kom for å hente.

Jeg la merke til at det manglet i hylla og personalet sjekket om det var navn og jo det var sønnen min sin.

Jenta hadde ingen egne skifteklær, dro hjem med sønnens og jeg så dem aldri igjen.

500,- rett ut vinduet.

Da skulle vel barnehagen sørget for å få dem tilbake?

Har lest gjennom tråde, og har tre kommentarer:

1. Mange barn bor både hos far og mor. For å generalisere, så er det mor som kjøper klær, og far vet knapt hvilke klær som er barnets eller hva som tilhører andre. Hos oss, f.eks. sirkulerer ikke klærne så rakst, når jeg kler på poden noe kan det gå lang tid før akkurat de klærne kommer tilbake hit igjen. Ergo KAN (umerkete) ting forsvinne en periode uten at noen mener å stjele.

2. Noen mener man ikke bør bruke dyre klær man er redd for i barnehagen. Til det vil jeg si at det er jo ikke snakk om bunader, men om kvalitetsyttertøy man kjøper for at barna skal være tørre og varne i barnehagen - der er de tross alt mye ute. Ikke noe vits med Sparkjøpdress i barnehagen pg Reimadress for søndagsturen...

3. Ang "låneklær" i barnehagen: Hos oss er i hvert fall disse såpass slitte/gamle at det ikke kunne falle meg inn å beholde dem dersom poden måtte låne en dag.

"Men en dyr vinterdress er det jo ikke så gøy hvis forsvinner."

Ja, akkurat det der har jeg litt vanskelig for å forstå! Hvordan kan det skje? Hvis ungen min kom hjem med feil dress, så ville jeg jo sagt i fra. Hvem har samvittighet til noe annet? Jeg hadde iallfall ikke tenkt tanken på å beholde den..

Nei, hvis mine kommer hjem med noe som ikke er vårt så blir det tatt med tilbake dagen etterpå.

Sokker er jeg enig i at er forbruksvare, slutt på Ullvangsokker her, og i Barnehagen er det Trysilsokken som gjelder.

Men votter og hansker er dyrt da , visst det skal passe for min frostpinne av en sønn, hanskene som er borte kostet faktisk 300,- og det samme med lua! Har ikke så lyst å kjøpe så mange av de i løpet av en sesong.

Og legger ikke foreldrene merke til sånne ting? Det gjør jeg, garantert....

Jeg har ærlig talt ikke tenkt over at folk beholder klærne, men når det skal nevnes gikk en jente i fjor rundt med guttens termotrøye og genser i vår, når jeg kom for å hente.

Jeg la merke til at det manglet i hylla og personalet sjekket om det var navn og jo det var sønnen min sin.

Jenta hadde ingen egne skifteklær, dro hjem med sønnens og jeg så dem aldri igjen.

500,- rett ut vinduet.

Da skulle vel barnehagen sørget for å få dem tilbake?

Jeg er enig i at det er irriterende hvis folk rett og slett tar med seg ting hjem og beholder det.

Vi har funnet votter under snøen i barnehagen, kastet over gjerdet til oss og under lekeapparat osv., så det er derfor jeg mener det er litt forbruksvare.

Heldigvis har jeg en mormor som strikker ullsokker av restegarn og barn som ikke trenger så "kraftige" votter selv.

Annonse

"Mitt inntrykk er at noen foreldre gjerne beholder det de ved en feiltagelse måtte få med seg hjem, spesielt dersom klærne er relativt nye, fine og umerkede..."

Dette har jeg og et inntrykk av. Jeg har ikke barn i b.hg, men jobber. Selv når vi skriver lapper at barnet har lånt klær i b.hgen, så ser vi de sjeldent igjen.. (lånt fra b.hgen)

Men har bhg der du jober nye og umerkede klær spm byttetøy, da? I vår bhg var byttetøyet tydelig brukt, og det var merket med navnet til bhg.

Jeg aner ikke hvor flinke/dårlige folk var til å returnere lånetøyet, men jeg vet at det ikke var mye som ble borte av vårt tøy ihvertfall! ;-)

Det dreier seg om et par selbuvotter som var ment til "finbruk" og som ved en feil ble m i bhg kun én dag! De var ikke navnemerket, og ble borte vekk.

Jeg har mistanke om at jeg fant dem igjen i en kurv med diverse tøy etter en stund - meget godt brukt! Men vottene var så nye at jeg ikke var sikker på detaljene i mønstret, så jeg lot dem ligge der.....

Ellers forsvant det ikke tøy, og tøy var heller ikke "borte" over lang tid.

Men jeg undres over hvorfor vi var så heldige sammenlignet med en del som skriver inn her på DOL? Jeg heller mot at det er en kombinasjon av to ting, med hovedvekt på det første: 1. de ansatte i bhg var flinke til å holde orden (pluss lære opp barna kanskje??), og 2. det var ingen "klesstyver" blant foreldrene i denne bhg.

Har lest gjennom tråde, og har tre kommentarer:

1. Mange barn bor både hos far og mor. For å generalisere, så er det mor som kjøper klær, og far vet knapt hvilke klær som er barnets eller hva som tilhører andre. Hos oss, f.eks. sirkulerer ikke klærne så rakst, når jeg kler på poden noe kan det gå lang tid før akkurat de klærne kommer tilbake hit igjen. Ergo KAN (umerkete) ting forsvinne en periode uten at noen mener å stjele.

2. Noen mener man ikke bør bruke dyre klær man er redd for i barnehagen. Til det vil jeg si at det er jo ikke snakk om bunader, men om kvalitetsyttertøy man kjøper for at barna skal være tørre og varne i barnehagen - der er de tross alt mye ute. Ikke noe vits med Sparkjøpdress i barnehagen pg Reimadress for søndagsturen...

3. Ang "låneklær" i barnehagen: Hos oss er i hvert fall disse såpass slitte/gamle at det ikke kunne falle meg inn å beholde dem dersom poden måtte låne en dag.

"Til det vil jeg si at det er jo ikke snakk om bunader, men om kvalitetsyttertøy man kjøper for at barna skal være tørre og varne i barnehagen - der er de tross alt mye ute. Ikke noe vits med Sparkjøpdress i barnehagen pg Reimadress for søndagsturen..."

*he he* Helt enig! :-)

Nei, hvis mine kommer hjem med noe som ikke er vårt så blir det tatt med tilbake dagen etterpå.

Eventuelt en uke etterpå! ;-)

Det måtte vi pent gjøre en gang da bhg hadde byttet om dressene til vårt barn og et annet barn, og vi oppdaget det på fredagskvelden da det andre barnet hadde dratt på vinterferie!

Vi hadde jo ikke noe annet valg enn å bruke dressen deres helt til vi fikk tilbake vår! ;-)

Eventuelt en uke etterpå! ;-)

Det måtte vi pent gjøre en gang da bhg hadde byttet om dressene til vårt barn og et annet barn, og vi oppdaget det på fredagskvelden da det andre barnet hadde dratt på vinterferie!

Vi hadde jo ikke noe annet valg enn å bruke dressen deres helt til vi fikk tilbake vår! ;-)

Jammen det er noe annet. Vi har hatt noen cherroxer en stund vi også fordi sønnen hadde byttet med noen på svømmingen og vi ikke hadde telefonnr. til den de var byttet med.

En far til en i klassen ringte sønnen vår og lurte på om han hadde tatt feil sko på skolen her om dagen. Må sies at vår sønn er den laveste i klassen og bruker str. 36 i sko, deres sønn er den høyeste og bruker sikkert str. 44 :o)

I barnehagen henger klærne tett og det blir mye fukt.

I vår barnehage anbefaler de at vi tar med søkkvåte regnklær/dresser hjem slik at de får tørket skikkelig. De har opplevd flere ganger at klærne ikke er helt tørre dagen etterpå viss de henger i den lille yttergarderoben.

sprelline1365380900

en kan jo prøve selv og ha kontrollen på 27 dresser,27 regnklær sett, 27 par med støvler og vintersko, 27 luer og par med votter, 27 tjukke gensere, og bare 20 av hver med navn i!!!..Kanskje det da er navnet til søster eller bror att på til, for at de har arvet dresse..ikke lett. jobber i bhg så vet alt om det....

Men har bhg der du jober nye og umerkede klær spm byttetøy, da? I vår bhg var byttetøyet tydelig brukt, og det var merket med navnet til bhg.

Jeg aner ikke hvor flinke/dårlige folk var til å returnere lånetøyet, men jeg vet at det ikke var mye som ble borte av vårt tøy ihvertfall! ;-)

Det dreier seg om et par selbuvotter som var ment til "finbruk" og som ved en feil ble m i bhg kun én dag! De var ikke navnemerket, og ble borte vekk.

Jeg har mistanke om at jeg fant dem igjen i en kurv med diverse tøy etter en stund - meget godt brukt! Men vottene var så nye at jeg ikke var sikker på detaljene i mønstret, så jeg lot dem ligge der.....

Ellers forsvant det ikke tøy, og tøy var heller ikke "borte" over lang tid.

Men jeg undres over hvorfor vi var så heldige sammenlignet med en del som skriver inn her på DOL? Jeg heller mot at det er en kombinasjon av to ting, med hovedvekt på det første: 1. de ansatte i bhg var flinke til å holde orden (pluss lære opp barna kanskje??), og 2. det var ingen "klesstyver" blant foreldrene i denne bhg.

En annen viktig ting: MERK TØYET.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...