Gjest Tror ikke jeg tør.... Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei hei! Forstår din frustrasjon og at du er sint. Jeg selv kvier meg for å kjøpe votter til 3-400 kroner fordi jeg er redd de blir borte.. Og det er jo synd. Jeg vil likevel prøve å ta barnehagens perspektiv her, fordi det kanskje er mer konstruktivt for deg, enn om jeg bare "trøster" (som du sikkert fortjener) Her kommer noen tips og tanker om hvordan du kan løse dette... Når du leverer barnet om morgenen så sjekk alle knagger og skohyller og forsikre deg om at klærne er på plass. Dersom regnjakke eller støvler er borte, så gi beskjed til personalet om morgenen, slik at de kan lete etter det. (ikke så lett å få til mens man kler på 15 barn) Når du henter barnet om ettermiddagen kan du ta ham med i garderoben og be han hjelpe deg å pakke sammen. Hvis noe er borte, så spør barnet (vet ikke alder her da...) barn husker ofte hvor de kledde av seg, men dersom han ikke husker det kan det hjelpe ham å bli bevisst på det. Jeg synes det er viktig at vi foreldre gir barna et visst ansvar for sine eiendeler. Når de tar av seg vottene ute, så legg dem på plassen. Når de kler av seg for å gå inn så ikke sleng ting rundt. Dette kan foreldre hjelpe til med å prente inn i barna, selv om barnehageansatte ikke vektlegger det. På skole og SFO har de ansvaret selv, og det er lurt å starte tidlig.) Ang. regntøy så henger det ofte så tett i barnehagen at det ikke tørker over natta. Det trenger derfor å tørke hjemme. Noen ganger trenger det også en omgang i dusjen hvis det er sølete. (ikke gøy for barna å kle på seg sølete klær) I vår barnehage får vi også klær i poser, og det ser jeg på som en ekstraservice så slipper jeg å skitne til mine klær når jeg bærer vått regntøy hjem. Tror du kommer langt med å ha en åpen og god kommunikasjon med de ansatte. Si fra på en hyggelig måte hva du ønsker. Lykke til! Det var akkurat det jeg gjorde i dag da, altså gå igjennom kurven for å se om han hadde lue, votter etc, ble plutselig nærmere null grader her i dag. Da jeg ikke fant lua, spurte jeg om de hadde sett den, men den hadde de ikke sett, men en vikar som var der mente han hadde sett han med en slik lue en gang og sa de skulle lete. Hanskene har vært borte siden sist uke. Og da jeg kom og hentet han var det bare en tynn, skitten og våt strikke-lue der, som bar tydelig preg av å være brukt ute i ruskevær, Reimalua så jeg ikke, og da jeg spurte _igjen_ så fikk jeg nøyaktig det samme svaret, de hadde ikke sett den. Så da får jeg spørre igjen i morgen da. Å til slutt må jeg bare nevne at han hadde vært ute i gummistøvler, i 0 grader, selv om han har skikkelige goretex sko stående der. Eller er de der ikke kanskje? Det må jeg sjekke i morgen, sukk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tror ikke jeg tør.... Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ja, for all del! :-) Dette terpet de på nesten til det kjedsommelige på foreldremøtene, og jeg tenkte at dette vet vi da fra før!! Men så presterte en mor til en da 4-åring å si at både barna selv og de ansatte kjente jo igjen barnas klær, så det var da helt unødvendig å navnemerke! *sjokkert pliktoppfyllende morsan* Vi navnet ALT unntatt billige mørke bomullssokker (de lyse fikk navnet skrevet på med tusj under fotsåla! *S*) Og så disse selbuvottene, da, som forsvant første dagen! *grrr* Jeg har forresten en liten skrytehistorie om navnemerking! ;-) I bhg hadde man en unavnet bukse som var veldig lik en av min sønns bukser. De la buksa på hylla vår, og jeg la den tilbake i navnløs-kurven. Da sendte de den med mannen min en dag, og jeg returnerte den neste dag. Da spurte de sønnen min (da 3 år) om det ikke var slik at dette var hans bukse. "Ja.... eh... nei.,...eh...kanskje" sa han. En større gutt (6 år) som overhørte dette spurte da den ansatte: "Står det X på den?" (X=min sønns navn) Ansatt: "nei" Gutt: "Da er det ikke hans bukse, for i hans klær står det ALLTID navnet hans!" *S* Å gjett om jeg adopterte rådet ditt om å skrive navn under sokkene da, genialt! Så nå er alle sokker signert under foten! Takk for fint tips 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har prøvd å tenke etter, og jeg tror faktisk ikke vi har mistet noe på de fem årene vi har hatt barn i barnehagen! Det eneste var en pyntehatt på 16.mai, i barnehagetoget, men da var jeg med ungene og skulle selv passe på dem. Oppdaget at hatten var borte da vi kom hjem. Så den aldri mer igejn. Jeg er nøye med å merke tøyet, og de ansatte er flinke til å legge på plass. Sannsynligvis har noen hjemmestrikkete sokker blitt orte, men de har vi så enormt mange av (svigermor har som et høyt mål i livet at vi ikke skal fryse på føttene), så det gjør ikke så mye. Jo - nå kom jeg på en ting. Tøflene til storesøster forsvant faktisk etter gymtimen på skolen forrige onsdag. De ansatte har lett både på skolen og på barnehagen. Skal ta en tur bort på skolen i morgen og sjekke i glemmekassa (de må vel ha det?) Synes det fungerer bra i vår barnehage jeg! Og at vått og skittent tøy er lagt i en pose, er jo bare en fordel! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere barnehageansatt med barn i barnehagen. Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Har lest gjennom tråde, og har tre kommentarer: 1. Mange barn bor både hos far og mor. For å generalisere, så er det mor som kjøper klær, og far vet knapt hvilke klær som er barnets eller hva som tilhører andre. Hos oss, f.eks. sirkulerer ikke klærne så rakst, når jeg kler på poden noe kan det gå lang tid før akkurat de klærne kommer tilbake hit igjen. Ergo KAN (umerkete) ting forsvinne en periode uten at noen mener å stjele. 2. Noen mener man ikke bør bruke dyre klær man er redd for i barnehagen. Til det vil jeg si at det er jo ikke snakk om bunader, men om kvalitetsyttertøy man kjøper for at barna skal være tørre og varne i barnehagen - der er de tross alt mye ute. Ikke noe vits med Sparkjøpdress i barnehagen pg Reimadress for søndagsturen... 3. Ang "låneklær" i barnehagen: Hos oss er i hvert fall disse såpass slitte/gamle at det ikke kunne falle meg inn å beholde dem dersom poden måtte låne en dag. Billige ytterklær fungerer like bra som Reimadress etc, og ja jeg har hatt begge deler, men av erfaring kjøper jeg ikke dyre merke klær når det er mye gode rimelige kvalitets yttertøy på markedet. Ungene mine er myyyye ute og er gode, tørre og varme. Er helt sjokkert hvor mye unødvendige penger som blir brukt til yttertøy i barnehagen. 3-400 kroner får et par votter. Hjelpes hvor mange gode varme votter jeg kunne fått for dem. Hos oss, anbefalte barnhagen foreldre og IKKE kjøpe dyre luer og votter som forsvinner veldig ofte, da det finnes mange rimeligere alternativer som er minst like bra, da blir det ikke så dyrt om uhellet skulle være der, og de ansatte var leie av å høre gnåle om disse "dyre luene og vottene" som forvinner hele tiden. Var mye gnåling om hvor mye penger dette kostet dem.. Freinds vinter sko fra Coop til 199,- vant testen på TV 2 hjelper deg. Så det dyreste er ikke alltid det beste og lureste å kjøpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Votter forsvinner heldigvis ikke her, og jeg anser ikke det som forbruksvarer. Det tar tid og engasjement å strikke og tove ullvotter, og Reima og Ullvatten er ikke akkurat billige... Votter er ikke noe forbruksvare i barnehagen hos oss heller ). Vi har nesten ikke mistet noe i barnehagen vi, men derimot på skolen, men det kommer jo av at ungene mine og andres roter de bort selv. Men jeg lager ikke et "helvete" hvis det skulle forsvinne en vott eller en sokk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Billige ytterklær fungerer like bra som Reimadress etc, og ja jeg har hatt begge deler, men av erfaring kjøper jeg ikke dyre merke klær når det er mye gode rimelige kvalitets yttertøy på markedet. Ungene mine er myyyye ute og er gode, tørre og varme. Er helt sjokkert hvor mye unødvendige penger som blir brukt til yttertøy i barnehagen. 3-400 kroner får et par votter. Hjelpes hvor mange gode varme votter jeg kunne fått for dem. Hos oss, anbefalte barnhagen foreldre og IKKE kjøpe dyre luer og votter som forsvinner veldig ofte, da det finnes mange rimeligere alternativer som er minst like bra, da blir det ikke så dyrt om uhellet skulle være der, og de ansatte var leie av å høre gnåle om disse "dyre luene og vottene" som forvinner hele tiden. Var mye gnåling om hvor mye penger dette kostet dem.. Freinds vinter sko fra Coop til 199,- vant testen på TV 2 hjelper deg. Så det dyreste er ikke alltid det beste og lureste å kjøpe. Finnes det virkelig votter til små barn til 3-400 kroner? Ønsket oss et par HellyHansen votter til minstemann til jul i fjor og de kostet da ikke mer enn 200 kroner (dyrt nok det altså) og de er kjempebra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Skønner godt du blir irritert. Har opplevd det samme selv. Barnehageansatte klager stadig på sløve foreldre men de er ikke noe bedre selv. De burde hatt mye mere utlånsklær. Tror nok mange foreldre hadde klart og holdt mere orden med klær om barnehagen også kunne vært flinkere til å se at de ikke rotet med klærne. Ikke alle har råd til nytt tøy hele tiden. "De burde hatt mye mere utlånsklær." Det er da på ingen måte barnehagens ansvar å holde ditt barn med klær. En ting er et lite utvalg til de gangene man glemmer ting eller ungene blir våte - men store mengder er ikke nødvendig. Husk at det er MANGE plagg å holde styr på i en liten garderobe, med navn i alt blir verden enklere for alle Jeg opprettholder fortsatt mitt beste argument; alle foreldre burde ha tilbrakt en uke i barnehagen på lik linje med de ansatte - og sett alle utfordringene man blir stilt overfor, som veldig mange foreldre tar som en selvfølge at ikke er noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 "Men en dyr vinterdress er det jo ikke så gøy hvis forsvinner." Ja, akkurat det der har jeg litt vanskelig for å forstå! Hvordan kan det skje? Hvis ungen min kom hjem med feil dress, så ville jeg jo sagt i fra. Hvem har samvittighet til noe annet? Jeg hadde iallfall ikke tenkt tanken på å beholde den.. Kunne fint skjedd hos oss Jeg kjøper dress til snuppa, navner og henger i bhg - faren henter og har aldri sett dressen før - men tar med seg den gamle jeg har donert til bhg eller noe Ikke noe problem å lage rot i systemet! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg sitter her lettere sjokkert. Jeg har (muligens) mistet en ullsokk eller to i alle de årene mine tre barn har vært i barnehagen. *De ansatte er veldig flinke til å holde orden/rede på hvem som eier hvilke klær *Det er åpenbart ikke klestyver i barnehagen *Jeg rydder i kurven flere ganger i uken, og legger frem enslige sokker/votter for at de skal lete etter de andre *jeg bruker de samme ullklær osv "hele tiden" så barnehagen kjenner det og merker mye (men slett ikke alt ull) Nå ble jeg imponert over barnehagen min etter å ha lest dette! Mvh Husk på å fortelle dem det en gang - det blir de sikkert glade for å høre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 "De burde hatt mye mere utlånsklær." Det er da på ingen måte barnehagens ansvar å holde ditt barn med klær. En ting er et lite utvalg til de gangene man glemmer ting eller ungene blir våte - men store mengder er ikke nødvendig. Husk at det er MANGE plagg å holde styr på i en liten garderobe, med navn i alt blir verden enklere for alle Jeg opprettholder fortsatt mitt beste argument; alle foreldre burde ha tilbrakt en uke i barnehagen på lik linje med de ansatte - og sett alle utfordringene man blir stilt overfor, som veldig mange foreldre tar som en selvfølge at ikke er noe problem. Enig i at det ikke er bhgs plikt å holde klær, men det er utrolig praktisk da, og noe som selv den mest pliktoppfyllende ta-med-nok-skift-forelder kan dra nytte av. I nye bhg er det sikkert et problem dette, men vår bhg hadde etterhvert opparbeidet seg et nokså bra "lager" med skiftetøy, og det var stort sett tøy som de hadde fått brukt etter barn som sluttet i bhg, samt tøy som ikke hadde blitt hentet ut fra kurven med unavnet tøy! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1484959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Enig i at det ikke er bhgs plikt å holde klær, men det er utrolig praktisk da, og noe som selv den mest pliktoppfyllende ta-med-nok-skift-forelder kan dra nytte av. I nye bhg er det sikkert et problem dette, men vår bhg hadde etterhvert opparbeidet seg et nokså bra "lager" med skiftetøy, og det var stort sett tøy som de hadde fått brukt etter barn som sluttet i bhg, samt tøy som ikke hadde blitt hentet ut fra kurven med unavnet tøy! ;-) Enig, og som sagt er det helt greit med et lite utvalg av ditt og datt - men et lite lager for å dekke opp for barn i alle størrelser og aldre, begrunnet i at det er lettere for foreldrene, det kan jeg ikke si meg enig i. Men i de andre svarene her så ser det jo ut til at nazi-holdninger til navning er løsningen. ALT skal navnes uten unntak Jeg ser det selv i min lille barnehage - en dag som vikar, og halvparten av tingene er i kaos Foreldrene mine er bortskjemte med små forhold, og assisstenter med god hukommelse - men så kommer jeg og spolerer alt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Enig, og som sagt er det helt greit med et lite utvalg av ditt og datt - men et lite lager for å dekke opp for barn i alle størrelser og aldre, begrunnet i at det er lettere for foreldrene, det kan jeg ikke si meg enig i. Men i de andre svarene her så ser det jo ut til at nazi-holdninger til navning er løsningen. ALT skal navnes uten unntak Jeg ser det selv i min lille barnehage - en dag som vikar, og halvparten av tingene er i kaos Foreldrene mine er bortskjemte med små forhold, og assisstenter med god hukommelse - men så kommer jeg og spolerer alt. Hehe... Du får gjøre som i banrehagen borti veien her - der spør de ungene hvis de er i tvil om hvem som eier hva, Fungerer forbausende bra Men det er 3-6 årsavdeling, da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hehe... Du får gjøre som i banrehagen borti veien her - der spør de ungene hvis de er i tvil om hvem som eier hva, Fungerer forbausende bra Men det er 3-6 årsavdeling, da... Det gjør jeg om det ligger noe i Snuppas hylle! "Hvem er dette sin lue da?" Svaret kommer som regel umiddelbart:"Jo, det er XXX sin det!" ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hehe... Du får gjøre som i banrehagen borti veien her - der spør de ungene hvis de er i tvil om hvem som eier hva, Fungerer forbausende bra Men det er 3-6 årsavdeling, da... Ja - Billa har utrolig oversikt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Enig, og som sagt er det helt greit med et lite utvalg av ditt og datt - men et lite lager for å dekke opp for barn i alle størrelser og aldre, begrunnet i at det er lettere for foreldrene, det kan jeg ikke si meg enig i. Men i de andre svarene her så ser det jo ut til at nazi-holdninger til navning er løsningen. ALT skal navnes uten unntak Jeg ser det selv i min lille barnehage - en dag som vikar, og halvparten av tingene er i kaos Foreldrene mine er bortskjemte med små forhold, og assisstenter med god hukommelse - men så kommer jeg og spolerer alt. I større bhg hender det jo titt og ofte at man får inn personal fra en annen avdeling, f eks når det er avdelingsmøter, sykdomsfrafall etc. Umulig at alle ansatte skal ha oversikt over alle avdelingene. Og det er verken i barnas eller foreldrenes interesse at de ansatte "kaster" bort tiden med å dille med tøyet istedenfor å finne på fine ting sammen med barna. Men samtidig tror jeg ikke at det holder med "nazi-holdning" til navnemerking. Jeg hører om flere i andre bhg som er like ivrige på navnemerkingen som meg, men som forteller om utrolig rot og sammenblanding av tøy. Så _noe_ må bhg ta på sin egen kappe, og evt vurdere sine rutiner etc. Det blir jo litt dumt hvis man på foreldremøte etter foreldremøte innprenter hvor viktig det er med navning, og så finner foreldrene stadig vekk navnet tøy i "unavnet-kassen"! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 "Barn husker hvor de har kledd av seg" Oij den gjelder ikke der jeg jobber ihvertfall. Min 11-årige sønn aner som regel ikke hvor han kledde av seg hvis det har gått noen timer... (nei, han er ikke utviklingshemmet på annen måte enn at han er en gutt :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M.Angelica Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Kunne fint skjedd hos oss Jeg kjøper dress til snuppa, navner og henger i bhg - faren henter og har aldri sett dressen før - men tar med seg den gamle jeg har donert til bhg eller noe Ikke noe problem å lage rot i systemet! He he..Det er sant =) Jeg tenkte litt på stjeling. Altså, man får med feil dress hjem og ikke retunerer den (med hensikt) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Min 11-årige sønn aner som regel ikke hvor han kledde av seg hvis det har gått noen timer... (nei, han er ikke utviklingshemmet på annen måte enn at han er en gutt :-)) Mannen min ante aldri hva han hadde kledd på barna om morgenen (jeg la fram klær mens de var så små at de ble kledd på), derfor kunne han _selvfølgelig_ heller ikke ta ansvaret for at omtrent det samme tøyet kom hjem om ettermiddagen ("hvordan kan jeg vite om de har skiftetøy på eller ikke?"). Han er heller ikke utviklingshemmet på andre områder. Men det var selvsagt noen timer mellom påkledning og henting. Datteren vår lærte seg jo selv å holde orden på egne klær før hun sluttet i barnehagen, men lillebroren som nå går i 1. klasse har ennå ikke kommet dit. Og ja, moren hans forsøker så godt hun kan å lære ham opp og minne ham på sånt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Mannen min ante aldri hva han hadde kledd på barna om morgenen (jeg la fram klær mens de var så små at de ble kledd på), derfor kunne han _selvfølgelig_ heller ikke ta ansvaret for at omtrent det samme tøyet kom hjem om ettermiddagen ("hvordan kan jeg vite om de har skiftetøy på eller ikke?"). Han er heller ikke utviklingshemmet på andre områder. Men det var selvsagt noen timer mellom påkledning og henting. Datteren vår lærte seg jo selv å holde orden på egne klær før hun sluttet i barnehagen, men lillebroren som nå går i 1. klasse har ennå ikke kommet dit. Og ja, moren hans forsøker så godt hun kan å lære ham opp og minne ham på sånt... Vi kan nesten like godt gi opp ;-) Mannen min kjempet lenge for å se forskjell på datterens og sønnens klær (hun brukte ikke mye kjoler og rosa, for å si det sånn, men det er 3 års forskjell...). Nå er de så store at det gir seg selv, men nå er det datterens og mine klær som han ikke ser forskjell på ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Mannen min ante aldri hva han hadde kledd på barna om morgenen (jeg la fram klær mens de var så små at de ble kledd på), derfor kunne han _selvfølgelig_ heller ikke ta ansvaret for at omtrent det samme tøyet kom hjem om ettermiddagen ("hvordan kan jeg vite om de har skiftetøy på eller ikke?"). Han er heller ikke utviklingshemmet på andre områder. Men det var selvsagt noen timer mellom påkledning og henting. Datteren vår lærte seg jo selv å holde orden på egne klær før hun sluttet i barnehagen, men lillebroren som nå går i 1. klasse har ennå ikke kommet dit. Og ja, moren hans forsøker så godt hun kan å lære ham opp og minne ham på sånt... Det er nok en velkjent problemstilling for mange av oss at det er bedre orden i sysakene når moren har levert og hentet barn! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206393-irritert-p%C3%A5-barnehagen-i-dag/page/3/#findComment-1485396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.