Gå til innhold

Irritert på barnehagen i dag..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

8

• fei1365380229

8

• morsan

7

• Maggi

5

Mest aktive i denne tråden

Oi, det var mye. Jeg tror jeg ville bedt personalet om å se litt nærmere på rutinene ved av- og påkledning hvis jeg var deg. I vår barnehage er det heldigvis ytterst sjelden noe blir borte. Sønnen min mistet en vott en gang, men det er det.

He he..Det er sant =)

Jeg tenkte litt på stjeling. Altså, man får med feil dress hjem og ikke retunerer den (med hensikt)

Tror det finnes noen sånne ja.

Jeg la noe i feil sekk og det er enda ikke kommet tilbake.

Jeg vet hvilken sekk det var så jeg tenkte å vente litt til før vi spør dem.

Vi kan nesten like godt gi opp ;-)

Mannen min kjempet lenge for å se forskjell på datterens og sønnens klær (hun brukte ikke mye kjoler og rosa, for å si det sånn, men det er 3 års forskjell...). Nå er de så store at det gir seg selv, men nå er det datterens og mine klær som han ikke ser forskjell på ;-)

Å ja det problemet har jeg også.

Jeg finner mange gensere som hører meg til i guttens kommode.

Ser de virkelig ikke forskjell på en damegenser og en guttegenser!?

Mannen min ante aldri hva han hadde kledd på barna om morgenen (jeg la fram klær mens de var så små at de ble kledd på), derfor kunne han _selvfølgelig_ heller ikke ta ansvaret for at omtrent det samme tøyet kom hjem om ettermiddagen ("hvordan kan jeg vite om de har skiftetøy på eller ikke?").

Han er heller ikke utviklingshemmet på andre områder. Men det var selvsagt noen timer mellom påkledning og henting.

Datteren vår lærte seg jo selv å holde orden på egne klær før hun sluttet i barnehagen, men lillebroren som nå går i 1. klasse har ennå ikke kommet dit.

Og ja, moren hans forsøker så godt hun kan å lære ham opp og minne ham på sånt...

Du har ikke lurt på om det kan være genetisk?

Du har ikke lurt på om det kan være genetisk?

Orden-genene i vår kjernefamilie er i hvert fall konsekvent fordelt etter kjønn. Datteren min var ikke stor før hun begynte å være litt streng med pappaen sin.

Og jeg har ikke vært slappere med å oppdra lillebroren til å ikke slenge alt veggimellom, det går bare ikke inn på samme måten. Ifølge ham er det antakelig tyver i gangen på SFO...

Annonse

Orden-genene i vår kjernefamilie er i hvert fall konsekvent fordelt etter kjønn. Datteren min var ikke stor før hun begynte å være litt streng med pappaen sin.

Og jeg har ikke vært slappere med å oppdra lillebroren til å ikke slenge alt veggimellom, det går bare ikke inn på samme måten. Ifølge ham er det antakelig tyver i gangen på SFO...

Det spørs om oppgaven din er uløsbar :)

Her i huset er visse gener ikke fordelt etter kjønn. 'Det er ikke lett når man er like glemsk som pappaen sin' sa jentungen en gang...

Mannen min ante aldri hva han hadde kledd på barna om morgenen (jeg la fram klær mens de var så små at de ble kledd på), derfor kunne han _selvfølgelig_ heller ikke ta ansvaret for at omtrent det samme tøyet kom hjem om ettermiddagen ("hvordan kan jeg vite om de har skiftetøy på eller ikke?").

Han er heller ikke utviklingshemmet på andre områder. Men det var selvsagt noen timer mellom påkledning og henting.

Datteren vår lærte seg jo selv å holde orden på egne klær før hun sluttet i barnehagen, men lillebroren som nå går i 1. klasse har ennå ikke kommet dit.

Og ja, moren hans forsøker så godt hun kan å lære ham opp og minne ham på sånt...

*LOL* Jeg har også en sånn mann. Til tider svært frustrerende.

Finnes det virkelig votter til små barn til 3-400 kroner? Ønsket oss et par HellyHansen votter til minstemann til jul i fjor og de kostet da ikke mer enn 200 kroner (dyrt nok det altså) og de er kjempebra.

Ja, Hestra. Og de er nødvendige for dem som bor i kaldere strøk og har barn med kalde hender.

Finnes det virkelig votter til små barn til 3-400 kroner? Ønsket oss et par HellyHansen votter til minstemann til jul i fjor og de kostet da ikke mer enn 200 kroner (dyrt nok det altså) og de er kjempebra.

Ja, er endel foreldre som klager over at barnehagen har klart å rote vekk vottene dems til 3-400 kroner.

Har sett dem og ja.

Husker ikke merket, husker prisen pga sjokk. hehehe

Synes 200 er altfor mye og jeg da.

Har aldri kjøpt votter over 80 kr.

Kommer IKKE til å gjøre det heller.

Votter, sokker, luer og halser er forbruksvarer her, men har kun mistet 1 par regnvotter i barnehagen de 3 årene jeg har hatt barn i barnehagen.

Ja, er endel foreldre som klager over at barnehagen har klart å rote vekk vottene dems til 3-400 kroner.

Har sett dem og ja.

Votter, sokker, luer og halser er forbruksvarer her, men har kun mistet 1 par regnvotter i barnehagen de 3 årene jeg har hatt barn i barnehagen.

Får man skikkelige ullvotter til under 200, da? Ja, uten å strikke det selv, men da er det jo enda tristere å miste dem...

Annonse

Får man skikkelige ullvotter til under 200, da? Ja, uten å strikke det selv, men da er det jo enda tristere å miste dem...

Må ikke ha ullvotter får å holde seg varm.

Har aldri eid en eneste ullvått, kjenner heller ingen som gjør det.

Har sett dem og ja.

Ja, vi kjøper heller ikke dyre votter som regel, men nå ønsket vi oss det jo til jul. Hun hadde en tendens til å miste vottene og de til HH var det sånn borrelås rundt.

Ullvotter kan vi få så mange vi vil av fordi bestemor elsker å strikke, men det orker ikke ungene ha på seg, men masse deilige ullsokker derimot :o)

*ler* Jeg har også en slik mann. Men jeg driver for tiden med intens oppfølging av ham, og undre over alle undre, det virker (litt).

Vi kan nesten like godt gi opp ;-)

Mannen min kjempet lenge for å se forskjell på datterens og sønnens klær (hun brukte ikke mye kjoler og rosa, for å si det sånn, men det er 3 års forskjell...). Nå er de så store at det gir seg selv, men nå er det datterens og mine klær som han ikke ser forskjell på ;-)

Ja, det har ikke skjedd bare en gang at seksåringen har fått strømpebuksen til toåringen og viceverca.

Må ikke ha ullvotter får å holde seg varm.

Har aldri eid en eneste ullvått, kjenner heller ingen som gjør det.

Ull er det eneste som duger for meg. Syntetvotter blir klamme og tåler ikke noe vann før de former hendene til istapper. Ull holder på varmen selv om de blir fuktige.

Billige ytterklær fungerer like bra som Reimadress etc, og ja jeg har hatt begge deler, men av erfaring kjøper jeg ikke dyre merke klær når det er mye gode rimelige kvalitets yttertøy på markedet.

Ungene mine er myyyye ute og er gode, tørre og varme.

Er helt sjokkert hvor mye unødvendige penger som blir brukt til yttertøy i barnehagen.

3-400 kroner får et par votter.

Hjelpes hvor mange gode varme votter jeg kunne fått for dem.

Hos oss, anbefalte barnhagen foreldre og IKKE kjøpe dyre luer og votter som forsvinner veldig ofte, da det finnes mange rimeligere alternativer som er minst like bra, da blir det ikke så dyrt om uhellet skulle være der, og de ansatte var leie av å høre gnåle om disse "dyre luene og vottene" som forvinner hele tiden.

Var mye gnåling om hvor mye penger dette kostet dem..

Freinds vinter sko fra Coop til 199,- vant testen på TV 2 hjelper deg.

Så det dyreste er ikke alltid det beste og lureste å kjøpe.

Det der er jo en annen debatt, som vi har tatt mange ganger her på forumet. Her langt oppe mot nord må man i hvert fall ty til skikkelige kvalitetsklær osv. Har også prøvd billigdresser, men synes det fungerer mye dårligere.

Men, hver sine erfaringer, heromkring er det i hvert fall vanlig med Reimadresser o.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...