Gjest prust Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Minstemor på 20 mnd hadde en lang periode i høst der hun la seg greit om kvelden. For ca en måned siden hadde hun diaré noen dager, og etter det, har hun ikke likt å legge seg. I kveld er det helt ille. Hun ble vekket etter bare en halvtime i formiddag (pleier å sove to timer) fordi storebror smalt døra så hardt igjen da han kom fra skolen. Prøvde å legge henne igjen litt seinere, men hun ville ikke sove. I ettermiddag gikk det bedre enn forventet med å holde henne våken, og 1915 gikk jeg opp med henne. Hun var da tydelig trøtt. Hun ILLSKRIKER når jeg legger henne i sprinkelsenga, og reiser seg opp med en gang, og der står hun og henger og hyler. Har prøvd både å sitte ved siden av senga, og ta henne opp. Nå sitter jeg i rommet ved siden av og synger litt innimellom skrikene og sier at hun må legge seg. Jeg er alene i kveld, og får jo ikke lagt de to andre. Under over alle under, så er de to perlevenner i kveld, og har sittet og klippet og limt på kjøkkenet. Nå spiser de kveldsmat. Tips til oppgitt trebarnsmamma? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206427-hun-vil-ikke-legge-seg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cirek Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei! Kjenner meg så godt igjen. Hun jeg skal legge er 22 mnd og hun MÅ ha dag-søvnen sin (ca 2 timer) for at hun skal sovne om kvelden og sove igjennom hele natten. Så min første tanke er at hun er overtrøtt på et vis og derfor klarer hun ikke roe seg. Vet ikke om dette er tilfelle hos din, men sånn er det ihvertfall her. Hvis jeg skal gi noen andre råd som vi har prøvd her, er å være konsekvente. Går inn til henne og forteller at nå er det natt. Lar henne ligge å skrike litt mellom hver gang. Jeg går når jeg syns hun skriker for inderlig. Ofte skjønner hun det, men veldig ofte må mannen min opp og si at nå må du bare sove! Og hun har mere respekt for han. For når han er borte sliter jeg ekstra mye. Føler veldig med deg. Har selv en til som skal legges, og siden de deler rom bør hun sove før han legger seg. Hvis ikke blir det bare rabalder og skriking fra han om at hun skriker osv... Håper du lykkes med å legge henne i kveld - og de andre kveldene. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206427-hun-vil-ikke-legge-seg/#findComment-1484446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bb71 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Kan det være ørevondt? Er hun litt forkjøla eller tett? Vanligvis plaget med væske i øret? Iallefall typisk ørebarn dette, og barnelegen vår sier at mange foreldre ufortjent får beskjed om at de skjemmer bort barna. Selv om barna virker tilfreds på dagtid, kan det være ubehagelig å legge seg ned. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206427-hun-vil-ikke-legge-seg/#findComment-1484459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Kan det være ørevondt? Er hun litt forkjøla eller tett? Vanligvis plaget med væske i øret? Iallefall typisk ørebarn dette, og barnelegen vår sier at mange foreldre ufortjent får beskjed om at de skjemmer bort barna. Selv om barna virker tilfreds på dagtid, kan det være ubehagelig å legge seg ned. Nei, det tror jeg ikke - men takk for tipset. lett å glemme det der med ørene. Hun skreik like mye om hun lå, satt eller stod i senga. Med en gang jeg tok henne opp, tidde hun still. Hun sovnet til slutt i fanget mitt, og jeg fikk lurt henne over i senga... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206427-hun-vil-ikke-legge-seg/#findComment-1484475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hei! Kjenner meg så godt igjen. Hun jeg skal legge er 22 mnd og hun MÅ ha dag-søvnen sin (ca 2 timer) for at hun skal sovne om kvelden og sove igjennom hele natten. Så min første tanke er at hun er overtrøtt på et vis og derfor klarer hun ikke roe seg. Vet ikke om dette er tilfelle hos din, men sånn er det ihvertfall her. Hvis jeg skal gi noen andre råd som vi har prøvd her, er å være konsekvente. Går inn til henne og forteller at nå er det natt. Lar henne ligge å skrike litt mellom hver gang. Jeg går når jeg syns hun skriker for inderlig. Ofte skjønner hun det, men veldig ofte må mannen min opp og si at nå må du bare sove! Og hun har mere respekt for han. For når han er borte sliter jeg ekstra mye. Føler veldig med deg. Har selv en til som skal legges, og siden de deler rom bør hun sove før han legger seg. Hvis ikke blir det bare rabalder og skriking fra han om at hun skriker osv... Håper du lykkes med å legge henne i kveld - og de andre kveldene. Lykke til!! Takk for omtanke og forståelse! SYnes det er så fælt når hun illskriker sånn. Hun pleier å protestere på legging, men ikke sånn som i kveld. Hun var nok overtrøtt ja. Jeg prøvde tre ganger å ta henne opp og roe henne ned på fanget mitt. Første gangen begynte hun å skrike med en gang vi nærmet oss senga igjen. Andre gangen sovnet hun på fanget, men våknet og illeskreik da jeg la henne ned. Tredje gangen klarte jeg å legge henne ned etter at hun hadde sovnet på fanget. Halvannen time illskreik hun! Hun har fått lov, noen få ganger å legge seg i dobbeltsenga inntil meg når hun skulle sove, og hadde jeg gjort det i kveld, ville hun nok ha sovnet fortere. Men jeg har ikke lyst til at hun skal bli vant til det. Jeg er en del alene med leggingen. Synes det er så vanskelig å koordinere det når det tar sånn tid med minstemor. De to andre bør legge seg ca kl 20. Tidligere i høst la jeg den minste kvart på åtte, og de to andre rett etterpå. Kveldsmat spiser de sammen. Huff. Håper det bedrer seg. Hun minste skal snart flytte på rom sammen med storesøster på 4 år. Er spent på hvordan det blir! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206427-hun-vil-ikke-legge-seg/#findComment-1484485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg har ikke noe mirakeltips å gi, ville bare si at det kan være verre. Lillebror hos oss er likedan, bare at han klatrer ut av sprinkelsenga... Det har var i et par uker nå, men jeg ser en liten bedring. Han er ikke så veldig trøtt om kvelden, så vi har kuttet ned på dagsovinga. (1 time i barnehagen, 20-30min i helgen) Men det høres vel ikke ut som det er deres problem... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206427-hun-vil-ikke-legge-seg/#findComment-1484915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.