Gå til innhold

fødselspenger ved svært varierende inntekt?

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min driver et lite firma sammen (dvs. han er leder og jeg er ansatt). Vi har holdt på siden 01.01.00.

Jeg tjener svært variabelt. Et eksempel: I august tjente jeg 18000, i september 5000 og så tjente jeg ikke noe før desember igjen.

Hvordan vil mine fødselspenger bli regnet ut? Vil de bli regnet ut fra inntekten den siste måneden, vil det bli regnet ut et gjennomsnitt fra det siste året eller annet...? Jeg har ingen mulighet til å forutse hvor mye jeg kommer til å tjene, og er redd for å få svært lite i fødselspenger hvis barnet blir født i en "dårlig" inntektsperiode.

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Her vil jeg anta fødselspengene blir beregnet ved skjønn ut fra den årsintekten du kan dokumentere. Sannsynligvis som et snitt av en lengre periode - og periodens lengde fastsettes ved skjønn der hensikten er å finne den perioden som best gjenspeiler din normale inntekt. Her bør du passe på å gi TK nok opplysninger slik at grunnlaget blir rett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...