Gå til innhold

Tegning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor flink er din 4 åring (el.l) til å tegne?

Min er ikke interessert i det hele tatt, søsteren hans var veldig flink....

Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hva du spør om :0), om barnet er flink til å tegne eller ivrig til å tegne.

Min 6 åring er kjempeivrig, hvorvidt han er god til å tegne etter alderen har jeg ingen formening om.

Skrevet

Hei!

Vet ikke helt hva du spør om :0), om barnet er flink til å tegne eller ivrig til å tegne.

Min 6 åring er kjempeivrig, hvorvidt han er god til å tegne etter alderen har jeg ingen formening om.

Begge deler, egentlig. Min 4 åring tegner bare kluss. Hvis han gidder. Søstra tegne jenter og prinsesser på samme alder :)

Skrevet

Min 4 åring (4 neste uke) er lite intressert i å tegne. Han tegner en runding, med litt rabbel inni; et brennende hus. Dette har han gjort det siste halvåret. I bhg har han en gang tegnet et ansikt, der det gikk an å skjelne øyer, ører, munn osv... men aldri hjemme.

Søsteren derimot er en racer. Hun begynte å tegne hodefotinger rund 3 årsdagen, og nå (5,5 år) tegner hun hva det måtte være. Mennesker, dyr, hus, biler..Alt er kjempedetaljert, og riktig i perspektiv. Jeg blir imponert gang på gang når hun tegner.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Sønnen min som er 4 år, er blitt veldig glad i å tegne. Han tegner ofte og mye.

Nå i det siste går det an å se hva det er han tegner (ikke alltid da). Men du kan se at det er en bil han har tegnet. Men så hender det at det bare er kluss innimellom også.

Skrevet

Min fireåring tegner mennesker med kjoler, tv'er og pappaer foran tv'en. Hun skriver under med navnet sitt på tegningene og er i det hele tatt ganske flink til dette, men hun er jente da :o)

Gjest Dior femme
Skrevet

Begge deler, egentlig. Min 4 åring tegner bare kluss. Hvis han gidder. Søstra tegne jenter og prinsesser på samme alder :)

Mange gutter er lite flinke til å tegne. Sikkert fordi det er en aktivitet som ikke tiltrekker dem ( det blir vel for lite action:)

Det kan hjelpe å "presse" på litt. Det gjorde jeg med mine gutter. Tvang dem nærmest til å tegne en periode. Nå synes de det er gøy og gjør det helt uoppfordret! Og de er blitt mye flinkere. Og det gjør det jo gøyere å tegne selvsagt. Om å gjøre å skape en "god sirkel"..

Skrevet

Min fireåring tegner mennesker med kjoler, tv'er og pappaer foran tv'en. Hun skriver under med navnet sitt på tegningene og er i det hele tatt ganske flink til dette, men hun er jente da :o)

Samme her. ;-)

Og jenta vår blir 4 i januar.

Skrevet

Frøkna her har akkurat kommet over rablestadiet, nå er det mennesker, trær og hus. Hun skriver også navnet sitt og er mer interresert i bokstaver og tall enn tegning.

Skrevet

Gutten min, som nå er seks, er veldig glad i å tegen, og tegner veldig fint, detaljrike tegninger og mye fantasi og flotte farger. Da han var fire tegnet han mye konkret (f.eks. ulike dyr, alle i familien osv).

Søstera, som nå er fire, har såvidt begynt å tegne noe annet enn "kluss". Hun kan tegne mennesker hvis hun er i det humøret - andre ganger blir det bare "rabling".

Skrevet

Det eneste sønnen min tegnet i 4-årsalderen, var skattekart. Altså kryss...

Han tegner _litt_ bedre nå (6 1/2 år), men er verken spesielt ivrig eller spesielt flink. Han er vel på 4-årsstadiet til mange jenter.

Hvis du vil han skal øve seg, kan du spørre om han vil tegne huskelapper til deg (med f.eks. brød, melk og epler). Mange, kanskje spesielt gutter, ser ikke helt poenget med å tegne for "kunstens" skyld.

Skrevet

Poden min (7 år) har aldri vært spesielt flink til å tegne, hodefotinger tok det mange år før han kom på... Han tegnet biler lenge før det! :o) Nå går det mest i monstre og denslag. *Sukk*

Søstra på 5 år liker å tegne, men det er ikke like lett å se hva det er alltid...

Nei, mine to har nok arvet tegnekunnskapene etter sin mor.

Skrevet

Mange gutter er lite flinke til å tegne. Sikkert fordi det er en aktivitet som ikke tiltrekker dem ( det blir vel for lite action:)

Det kan hjelpe å "presse" på litt. Det gjorde jeg med mine gutter. Tvang dem nærmest til å tegne en periode. Nå synes de det er gøy og gjør det helt uoppfordret! Og de er blitt mye flinkere. Og det gjør det jo gøyere å tegne selvsagt. Om å gjøre å skape en "god sirkel"..

Vi snakket om det i barnehagen, at han trengte å "øve" seg, særlig med tanke på skolen. Jeg gikk hjem og vi skulle tegne sammen. Dattern min på 6 satte i gang, og produserte tegning etter tegning, hun er skikkelig flink! Men sønnen min bare sukket og sa "jeg greier ikke, jeg vil ikke". Kanskje han har dårlig selvtillitt når han sitter sammen med søstern som er så flink? Det endte med at jeg presset han til å tegne noe, og da tegnet han rundinger med gule rundinger i midten, og han fant ut at det var stekt egg :) Jeg skrøyt masse at tegningen, og hengte den opp på veggen (heter det hengte, forresten? eller hang?). Men han spør allikevel aldri om å få tegne...Kanskje det går bedre med maling, jeg får prøve det til helgen (må kjøpe bedre maling og pensler først)...

Skrevet

Min femåring tegner konkrete ting, f.eks meg, det er veldig fornøyelig.

Ikke alltid jeg får med meg hva det er med det samme, men når jeg får det forklart ser jeg det.

Han tegner ikke mange ting på et ark og fargelegger heller sjelden, det går helst i strektegninger.

En dag laget han et kjærlighets brev til meg, rødt hjerte med pil igjennom, og navnet hans mange ganger i rundt.

Den traff rett i hjerterota gitt....

Gjest Dior femme
Skrevet

Vi snakket om det i barnehagen, at han trengte å "øve" seg, særlig med tanke på skolen. Jeg gikk hjem og vi skulle tegne sammen. Dattern min på 6 satte i gang, og produserte tegning etter tegning, hun er skikkelig flink! Men sønnen min bare sukket og sa "jeg greier ikke, jeg vil ikke". Kanskje han har dårlig selvtillitt når han sitter sammen med søstern som er så flink? Det endte med at jeg presset han til å tegne noe, og da tegnet han rundinger med gule rundinger i midten, og han fant ut at det var stekt egg :) Jeg skrøyt masse at tegningen, og hengte den opp på veggen (heter det hengte, forresten? eller hang?). Men han spør allikevel aldri om å få tegne...Kanskje det går bedre med maling, jeg får prøve det til helgen (må kjøpe bedre maling og pensler først)...

Prøv å tegne sammen med gutten. Vis ham enkle skisser som han kan prøve å kopiere. Det kan øke mestringsfølelsen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...