Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trilletur: 12-13 år?

Barnevakt om kvelden: 14-15 år?

Det viktige er at vedkommende er i stand til å ta vare på barna og tar oppgaven alvorlig. Litt erfaring med småbarn er heller ikke å forakte..

Ja, nei, det er nok bare å blåse i helgens fest, gitt.

Annonse

Gjest mirakel*2?

Det er faktisk helt sant at jeg har passet barna til MsSophie flere ganger.

Jeg er faktisk veldig ålreit, selv om det ikke alltid ser sånn ut her.

Kjenner du henne fra før? Eller avtalte dere barnepass her inne?! :)

Jeg satt barnevakt om kvelden fra jeg var 11 ca. Ungen var 1 1/2 år til 2 år. Og det var før mobilens tid! :) Hvis det hadde vært noe, kunne jeg tatt en telefon hjem til mine foreldre og så hadde de kommet ganske kjapt. Jeg passet mye, og var ansvarsfull. Det er forskjell på folk. Tror f.eks ikke min søster kunne sittet barnevakt fra hun var 11

Jeg mente om hun seriøst syntes at 23 år var passe nedre alder for barnevakter...

Åsemor var en perfekt barnevakt. Hun har inngående kjennskap til ting som var viktig for meg at hun visste noe om, hun var kjempeflink med ungene og ungene synes hun var helt topp!

I tillegg var det jo heller ikke noe drawback at hun var ansvarsbevisst, moden og voksen?

Åsemor var en perfekt barnevakt. Hun har inngående kjennskap til ting som var viktig for meg at hun visste noe om, hun var kjempeflink med ungene og ungene synes hun var helt topp!

I tillegg var det jo heller ikke noe drawback at hun var ansvarsbevisst, moden og voksen?

Jeg spør ikke noe om Åsemor jeg vel!?! Trådstarter spør hva som er passe alder for en barnevakt, og du svarte at i tyvårene var passe. Jeg regna med at du tulla, men spurte for å forsikre meg. Kunne ikke f.eks en attenåring ha sittet barnevakt for dine barn?

Jeg spør ikke noe om Åsemor jeg vel!?! Trådstarter spør hva som er passe alder for en barnevakt, og du svarte at i tyvårene var passe. Jeg regna med at du tulla, men spurte for å forsikre meg. Kunne ikke f.eks en attenåring ha sittet barnevakt for dine barn?

Nei, er du gal.

Annonse

Jeg overlater glatt unga mine til "adoptivunga mine" - to nabounger, ei gutt og ei jente på 12. Disse henter i barnehage/på SFO hvis jeg trenger det, eller holder øye med unga mens jeg stikker ut en liten tur. De kan hjelpe meg med legging av Snorkfrøken, eller pusse tenner og lese på senga for Lillemann, og de trilla tur med Snorkfrøken i vogna da hun var mindre.

De har også passa unga på kveldstid de to sammen ved et par anledninger, (jeg har lagt Snorkfrøken før jeg har dratt)men da har jeg visst at mammaen til ihvertfall en av dem er hjemme (bor tvers over lekeplassen, altså 25 meter unna) og kan kontaktes hvis det er noe. I tillegg er jeg selvsagt tilgjengelig på mobilen, og de har alle viktige telefonnr skrivi opp på kjøkkentavla.

Jeg synes ikke det er så mye alderen det kommer an på, men at barnevakta er ansvarsbevisst.

Som en annen fast barnevakt har vi i flere år brukt ei som jobba som assisten på småbarnsavdelinga i gamle barnehagen til Lillemann. Hun var vel 22 da hun begynte å være hos oss, og henne overlater jeg alt av stell og legging til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...