Gå til innhold

Navn..

Anbefalte innlegg

Gjest Vaskedama
Skrevet

Hva er dine favorittnavn om dagen?

Her er det Leas og Linus for gutt og Clara/Klara og Lily for jente. Noen som har noen mening om navnene?

Fortsetter under...

Gjest theoline
Skrevet

Her er Linus favoritt, ihvertfall for sønnen, tror det har klar sammenheng med en viss barnetv serie på Nrk på søndager!

Mitt er Simon og Karen, og så liker jeg Lukas da!

Gjest Dior femme
Skrevet

Klara??? Ikke for å være stygg, men det kan jeg ikke skjønne at noen kan vurdere en gang....

For meg er Klara enten en ku eller en skikkelig gammal dame....

Sikkert forferdelig stygt sagt hvis du liker det, men dette mener nå jeg..

Skrevet

Det eneste jeg likte var Lily. Leas synes jeg var et kjønnsløst og rart navn. Linus hadde jeg likt om jeg ikke hadde fått teknologiske assosiasjoner til det. Clara/Klara synes jeg blir for snerpete og gammeldags.

Men for å avslutte positivt, Lily er nydelig =)

Annonse

Skrevet

Lily er kjempefint. guttenavnene har jeg ikke hørt.... Benjamin er veldig brukt for tida mener jeg å ha oppfattet :)

Skrevet

Jeg skifter mening om navn rett som det er, men noen jeg har likt en stund er bl.a. Viljar, Arjan, Gard, Heine og Anea, Evelina, Tomine, Sanna.

Skrevet

Leas må jeg si jeg definitivt ikke liker. Linus er greit, men har blitt veldig populært i det siste.

Clara/Klara er koselige navn, liker Klara best.

Lily synes jeg ikke noe særlig om.

Skrevet

Leas - er det virkelig et guttenavn? Ifølge SSB så er det 0 eller færre enn 3 som heter det så det er kanskje tvilsomt? Uansett høres det bare ut som eieformen (eller hva det nå heter!) av jentenavnet Lea - "det er Leas dukke".

Linus - kjempefint! Lilletuppa mi skulle hete Linus (mente jeg da) om hun ble gutt

Clara/Klara - Klara er kjempetøft synes jeg! Clara har jeg ikke sansen for...

Lily - nja...

Mine favortter er Ingeborg og Margrete, når det gjelder guttenavn må vel kanskje Johannes bli det jeg liker best.

Skrevet

Linus er det eneste som går an av de du nevner.

Annonse

Gjest Vaskedama
Skrevet

Leas - er det virkelig et guttenavn? Ifølge SSB så er det 0 eller færre enn 3 som heter det så det er kanskje tvilsomt? Uansett høres det bare ut som eieformen (eller hva det nå heter!) av jentenavnet Lea - "det er Leas dukke".

Linus - kjempefint! Lilletuppa mi skulle hete Linus (mente jeg da) om hun ble gutt

Clara/Klara - Klara er kjempetøft synes jeg! Clara har jeg ikke sansen for...

Lily - nja...

Mine favortter er Ingeborg og Margrete, når det gjelder guttenavn må vel kanskje Johannes bli det jeg liker best.

Jeg ser at Leas ikke er på SSB jeg også, men jeg vet det har vært brukt i Norge tidligere. En bekjent har en grandonkel med det navnet som ble født rundt 1900.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg har det perfekte jentenavn, men jeg vil ikke si det;) Det er faktisk ikke så mange som heter det. Hvis jeg får jente neste gang, skal hun hete det. Hvis jeg får gutt, kaller vi han kanskje Theodor eller Theo

Skrevet

Leas har jeg aldri hørt, og ikke veldig sans for. Linus har jeg inntrykk av er veldig motenavn nå.

Clara/Klara synes jeg er fint, Lily blir litt jålete, får assiasjoner til "Holmenkollenfruer".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...