Gå til innhold

plutselig søvnløse netter

Anbefalte innlegg

Gjest noen som har tips?

Har en baby på ca 4 mnd som de siste ukene plutselig har begynt å være mye våken på nettene. De tre første mnd sov hun være eneste natt, så vi har kanskje blitt litt bortskjemte men alikevel..

Hun våkner nå med maks tre timers mellomrom, som regel bare 1-2. Hele natta gjennom! Hva i all verden kan dette komme av? Det virker innimellom som om hun har vondt et eller annet sted, men samtidig roer hun seg som regel når hun får pupp og ligge mellom oss i senga. (Dette prøver vi dog å unngå). Hun raper nesten etter hvert måltid og spiser hver 3. time hele dagen. Hun er blid og fornøyd stort sett hele tiden -også på natten hvis vi tar henne opp. Kan hun være så vanvittig sulten at hun må ha så ofte? Kan det være at jeg har lite melk på kveldstid?

Hva kan jeg gjøre? Dette er slitsomt..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206662-plutselig-s%C3%B8vnl%C3%B8se-netter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minstegutten min ble ammet omtrent annenhver time nesten hele dagen, kanskje enda oftere på kvelden. Til "gjengjeld" sov han natten gjennom fra han var to måneder gammel. Kanskje du skal prøve å amme oftere, særlig på ettermiddag og kveld? Ammer du oftere vil melkeproduksjonen høyst sannsynlig ta seg opp. Husk å drikke nok, det vil si mer enn du tror du behøver.

Gjest noen som har tips?

Det kan jo hende hun har økenetter? Hvor lenge har det pågått? Det kan bare være en liten periode så går det over. Se det litt an.

Har gått gradvis fra 3 mnd -først våknet hun én gang, så noen ganger flere ganger og til slutt har det blitt konsekvent mange ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...