Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha


morsan

Anbefalte innlegg

Vaffeljern er noe jeg definitivt IKKE skal ha før jeg får blått hår og barnebarn eller noe. Vafler er det mest kjedelige jeg vet om.

Mikro, vannkoker, kaffetrakter, food prossessor og blender til smoothies er det jeg har. og vekt, hvis det teller.

Hehe nå kommer vaffeljernene til å synke i pris fordi det kommer ett nytt vaffeljern som skal være et must og ha, så da kan det jo hende du får ett eller flere i julegave i år ettersom de kanskje vet at du ikke har det fra før.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • morsan

    22

  • fei1365380229

    14

  • Lillemus

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lille bethen

Enig! Det blir voldsomt styrete!

I fjor var det ekstremt mye reklame for en popcornmaskin. Her bruker i micro-pop, og det kunne ikke falt meg inn å kjøpe en slik gedigen popcornmaskin istedet!!

Jeg kjøpte popcorn maskin til ei venninne som elsker popcorn men som ikke har micro. Nøyaktig ett år siden, og den blir fortsatt mye brukt! Var en boman greie, fra netthandelen. ja, jeg var litt hekta på det i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan fikses :D Kan jeg friste med en flunkende ny salatrister også? :) Og et taostjern? Moren min har en elektrisk wok som trenger en ny eier..

Har forresten sett at det selges banankuttere i samme serien, hehe..

Den elektriske woken står jeg over, for jeg har skikkelig wokbluss i mitt nye kjøkken :-)

Men ellers sier jeg takk takk jeg ;-)

Jeg hater og skjære løk, er derfor jeg vil ha en slik. En stilig en som kan stå på disken, siden vi bruker mye løk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanderella

Hehe nå kommer vaffeljernene til å synke i pris fordi det kommer ett nytt vaffeljern som skal være et must og ha, så da kan det jo hende du får ett eller flere i julegave i år ettersom de kanskje vet at du ikke har det fra før.:)

Tror nok neppe noen i min familie er så dumme at de gir meg noe sånt. Ingen andre som steker vafler i familien heller. Trodde vafler hadde dødd ut snart jeg.. blant yngre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løkhakker???? Hva er det for noe lurium?!

Cluet er å bruke linser eller briller når en hakker løk. Ingen tårer på meg da :-)

Briller hjelper ikke det minste mot løk-tårer, ikke hos meg i alle fall.

Jeg pleier å legge en liten fjøl oppe en kasserolle, sette den på komfyren og skru kjøkkenvifta på fullt og så skjære løk av hjertens lyst uten noen tårer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffetrakter, microbølgeovn, vaffeljern, stavmixer og sånn der grinder (hva heter det på norsk) som kutter mandlene for meg når jeg skal bake kakebunn til suksesskake.

Og så ønsker jeg meg elektrisk juicepresse til jul!

:)

Komfyr, stekeovn og kjøleskap regner jeg som obligatorisk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løkhakker???? Hva er det for noe lurium?!

Cluet er å bruke linser eller briller når en hakker løk. Ingen tårer på meg da :-)

Men jeg har hverken linser eller briller.

Kanskje jeg kan bruke solbriller? Men frykter litt for fingertuppene mine da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffetrakter,brødrister,mikrobølgeovn,vaffeljern,brødbakemaskin og miksmaster er ting jeg ikke kan være foruten.

Ja, mixmaster og brødrister - det glemte jeg å skrive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvaskmaskin, micro, vannkoker, eggekoker og brødrister brukes ukentlig her.

Vaffeljern, toastjern og miksmaster brukes også jevnlig.

Kaffetrakteren står i uåpnet i boden på femte året...

Problemet er at ting som vaffeljern, toastjern, brødrister o.l. må vi ha dobbelt opp av siden jeg har cøliaki. Da begynner det å ta litt plass :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg ta med oppvaskmaskinen da? ;o)

Av "småtteri" er vel vannkokeren den som brukes daglig. Kjøkkenmaskina og håndmikseren er stadig i bruk. Micro'n også. Vaffeljernet og.

Munkepanna og smørbrødgrillen kunne jeg klart meg uten.

Å, vannkokeren glemte jeg å ta med! Den er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

espressokoker, stavmikser, vaffeljern,

har både vanlig kaffetrakter og miksmaster og mye annet dill, men tror espressokoker og stavmikser er viktigst. Dette ut fra en vurdering av hva jeg bruker mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løkhakker???? Hva er det for noe lurium?!

Cluet er å bruke linser eller briller når en hakker løk. Ingen tårer på meg da :-)

Skal kjøpe slalombriller jeg for å være på den sikre siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med pizzaovn, er dette noe folk kunne tenkt seg og hatt? Tar jo mye plass da.

koster rundt 650 kr.

http://www.obhnordica.no/Products/product.asp?ProductNo=7130

Hvis du skulle hja kjøpt et kjøkkenapparat til meg som jeg kunne tenkt meg å ha til tross for at det sjeldent ble brukt, så måtte det ha vært en elektrisk potetskreller! De få gangene vi skal ha mange gjester til en middag med poteter synes jeg alltid det er gørr kjedelig å skrelle alle potetene!!

Hvis en slik maskin hadde vært effektiv og kjapp kunne den fått lov å bo i kjelleren min retsen av året! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mixmaster, kaffetrakter, vaffeljern, mikrobølgeovn må vi ha. Bruker vannkokeren og brødristeren litt i perioder, men klarer meg helt fint uten. Foodprosessoren brukte vi stort sett bare da vi laget hjemmelaget babymat. Den tar stor plass :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som deg - men jeghar nå kjøpt en løkhakker! DET VAR FLOTTE SAKER! :()

Såre enkelt;

stikk tunga ut av munnen mens du kutter!

Trust me - det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle hja kjøpt et kjøkkenapparat til meg som jeg kunne tenkt meg å ha til tross for at det sjeldent ble brukt, så måtte det ha vært en elektrisk potetskreller! De få gangene vi skal ha mange gjester til en middag med poteter synes jeg alltid det er gørr kjedelig å skrelle alle potetene!!

Hvis en slik maskin hadde vært effektiv og kjapp kunne den fått lov å bo i kjelleren min retsen av året! ;-)

Glem det. En slik maskin er upraktisk og den skreller bort uhensiktsmessig mye av potetene, den er tungvindt i bruk og tungvindt å vaske etterpå. Ikke får du skrellet særlig mye poteter i gangen heller så det tar tid med den også.

Jeg tok den ikke med meg da jeg flyttet fra eksen for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok neppe noen i min familie er så dumme at de gir meg noe sånt. Ingen andre som steker vafler i familien heller. Trodde vafler hadde dødd ut snart jeg.. blant yngre..

I vår familie elsker alle vafler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...