Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha


morsan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • morsan

    22

  • fei1365380229

    14

  • Lillemus

    11

Mest aktive i denne tråden

Nei, man må bare ha en "nøytral", som ikke er bøyd ene eller andre veien for å passe hånda. Tror ikke jeg har sett noen som er laga for høyrehendte, men mulig min mor bare har kjøpt nøytrale med vilje? =)

Det er _utrolig_ mye som er tungvint for venstrehendte. F.eks litermål. Når man løfter det med venstre hånda, så kommer målestrekene på baksiden.

Ja og han får det dobbelt opp. Både venstrehendt og klumsete :o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle må ha kaffetrakter ?

Jeg har presskanne. Det er da like lettvint, og den tar mye mindre plass.

Ellers er jeg enig.

*gomler mikrobølgeostesmørbrød*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle må ha kaffetrakter ?

Jeg har presskanne. Det er da like lettvint, og den tar mye mindre plass.

Ellers er jeg enig.

*gomler mikrobølgeostesmørbrød*

Jeghar to presskanner - ønsket meg det - men har aldri brukt dem - hvet ikke hvordan....flaut, en av de har jeg fått av en DOLer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle må ha kaffetrakter ?

Jeg har presskanne. Det er da like lettvint, og den tar mye mindre plass.

Ellers er jeg enig.

*gomler mikrobølgeostesmørbrød*

Jeghar to presskanner - ønsket meg det - men har aldri brukt dem - vet ikke hvordan....flaut, en av de har jeg fått av en DOLer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle må ha kaffetrakter ?

Jeg har presskanne. Det er da like lettvint, og den tar mye mindre plass.

Ellers er jeg enig.

*gomler mikrobølgeostesmørbrød*

Det kommer jo an på hva man foretrekker. Selv vil jeg helst ha traktekaffe - synes den er bedre, pluss med det kaffeforbruket jeg har er det en stor fordel av mesteparten av det jeg drikker har blitt filtrert!! ;-)

Og har man gjester synes jeg det er mye lettere å trakte en ladning, fylle over på termokanne, og så sette på en ny med en gang.

Jeg var nylig i et stort bursdagsselskap hvor det ble servert kaffe fra presskanner, hvilket betød venting på ny ladning hele tiden (jada, de hadde mange kanner), og utpå kvelden var det bare kalde slanter igjen! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det virker - men ikke alltid - noen løk er jævler. :-)

Jeg som trodde jeg hadde løst et verdensproblem her inne nå...

:(

Har visst bare hatt med engleløker å gjøre siden jeg lærte tungetrikset, jeg, da. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må bare ha en "nøytral", som ikke er bøyd ene eller andre veien for å passe hånda. Tror ikke jeg har sett noen som er laga for høyrehendte, men mulig min mor bare har kjøpt nøytrale med vilje? =)

Det er _utrolig_ mye som er tungvint for venstrehendte. F.eks litermål. Når man løfter det med venstre hånda, så kommer målestrekene på baksiden.

Jeg kjøpte nytt målebeger fra Tupperware nå - - den er kjekk! man ser målene på innsiden i helletuten - så den kan stå på benken - og man kan lese av hvor mye som er igjen - fordi det også er skrå målelinjer - mens man heller.

Dritsmart.

Den tar bare en halv liter da - skulle ønske den var i 1 liter

*leter på nettet etter bilde*

her var den:

http://www.onthelighterside.net/images/home-prepare.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som trodde jeg hadde løst et verdensproblem her inne nå...

:(

Har visst bare hatt med engleløker å gjøre siden jeg lærte tungetrikset, jeg, da. Jaja.

I Østfold er djevelen i løk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som er venstrehendt. Han er utrolig klumsete til å skrelle poteter. Må man ha potetskreller for venstrehendte?

Høøøh. Jeg er selv venstrehendt, og en j*'¨^el til å skrelle poteter.

Du kjøper en sånn med skjærekniv på begge sider. Fungerer som bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må bare ha en "nøytral", som ikke er bøyd ene eller andre veien for å passe hånda. Tror ikke jeg har sett noen som er laga for høyrehendte, men mulig min mor bare har kjøpt nøytrale med vilje? =)

Det er _utrolig_ mye som er tungvint for venstrehendte. F.eks litermål. Når man løfter det med venstre hånda, så kommer målestrekene på baksiden.

Men også skrellere med "nøytralt" håndtak, alstå som ikke bøyer seg verken hit eller dit, kan være spesielt for høyre- eller venstrehendte. Det kommer an på retningen av skjærebladet.

Det finnes vel ulike skrellere her også fordi det varierer om folk foretrekker å skjære mot eller fra seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må bare ha en "nøytral", som ikke er bøyd ene eller andre veien for å passe hånda. Tror ikke jeg har sett noen som er laga for høyrehendte, men mulig min mor bare har kjøpt nøytrale med vilje? =)

Det er _utrolig_ mye som er tungvint for venstrehendte. F.eks litermål. Når man løfter det med venstre hånda, så kommer målestrekene på baksiden.

Ikke problem i det heletatt! Faktisk har jeg aldri tenkt over det.

Man snur jo litersmålet til man ser talla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte nytt målebeger fra Tupperware nå - - den er kjekk! man ser målene på innsiden i helletuten - så den kan stå på benken - og man kan lese av hvor mye som er igjen - fordi det også er skrå målelinjer - mens man heller.

Dritsmart.

Den tar bare en halv liter da - skulle ønske den var i 1 liter

*leter på nettet etter bilde*

her var den:

http://www.onthelighterside.net/images/home-prepare.jpg

Wow, takker! Genialt. "Drittseriøst smart, liksom" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke problem i det heletatt! Faktisk har jeg aldri tenkt over det.

Man snur jo litersmålet til man ser talla.

Kommer vel an på hva man skal måle.

Jeg er høyrehendt, og har et litersmål der det står ikke bare literstrekene, men også slikt som antall gram for sukker, mel etc. Og når jeg skal fylle vann fra springen, så er det mest naturlig for meg å holde målet slik at litersmerkene kommer på baksida! :-(

Men ellers er jeg enig i at det er bare å snu det rundt *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I trøndelag brukte vi "vaffelkak" i stedet for loff når vi lagde smørbrød- med kokte egg, salatblad etc.e tc. så godt atte. Jeg er nok voskt opp på vafler- sikekrt derfor jeg har vaffellår også.

Aldri hørt om heller, jeg.

Og jeg er jo trønder, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?! Hvordan oppskrift bruker du på de vaflene da?

Erru fjern?!

Ikke jeg, men flisa! Jeg er da sivilisert nok til ikke å spise pølse med vaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må bare ha en "nøytral", som ikke er bøyd ene eller andre veien for å passe hånda. Tror ikke jeg har sett noen som er laga for høyrehendte, men mulig min mor bare har kjøpt nøytrale med vilje? =)

Det er _utrolig_ mye som er tungvint for venstrehendte. F.eks litermål. Når man løfter det med venstre hånda, så kommer målestrekene på baksiden.

Du vet ikke tilfeldigvis om det finnes små kjeler / store smørsmeltere med helletut på den siden som gjør at man kan helle med venstre hånd? Når man f.eks. skal helle smeltet smør opp i noe og røre samtidig er det jo komplett umulig om man er høyrehendt - helletuten på kjelen er jo på feil side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...