Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha


morsan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • morsan

    22

  • fei1365380229

    14

  • Lillemus

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jajajaja..

Lurulf har forøvrig de lekreste legga på leggegalleriet - var innom og kikket i går

*plystre*

*S*

Takk for plystringa :-)

Men selv sønnen min gjennomskuer meg når jeg sier at han er den "flinkeste gutten" min: "Åh, mamma da, du har jo bare en!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jajajaja..

Lurulf har forøvrig de lekreste legga på leggegalleriet - var innom og kikket i går

*plystre*

*S*

Takk for plystringa :-)

Men selv sønnen min gjennomskuer meg når jeg sier at han er den "flinkeste gutten" min: "Åh, mamma da, du har jo bare en!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ikke si sånn da... Jeg får komplekser for det firehjertede dobbeltvaffeljernet mitt :-/

Nå måtte jeg gå og sjekke det dobble vaffeljernet mitt :)

Mine vaffelplater er runde!

Men dine vafler blir sikkert like gode! *Trøster*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns AG er best på ostesmørbrød..

Du kan spøke, duuuu. :-)

Varmepistol er exellent til å steke ostesmørbrød og gratinere. Osten smelter uten at brødet blir seigt.

Den er også fin når svoren på skinka ikke er blitt sprø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker micro'n, vannkoker, kaffetrakter.

Samt det ultimate "husmorapparatet" (merk: anførsel!), min ett år gamle Kenwood Major. Hendig til brødbaking osv (noe som er bortimot det eneste jeg bedriver av kjøkkenaktivitet for tida)

Dobbelt vaffeljern: Kjekk :)

Brødristeren brukes ca en gang i uka, men står mest og tar opp plass.

Ellers: toastjern, stavmikser, håndmikser, krumkakejern o.l. - disse har jeg båret ned i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg gå og sjekke det dobble vaffeljernet mitt :)

Mine vaffelplater er runde!

Men dine vafler blir sikkert like gode! *Trøster*

*snufs*

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men min smørsmelter / lille kjele har helletut på den ene siden og ettersom den har bare ett håndtak (ikke to "ører") så blir det håpløst å helle med venstre hånd, da blir helletuten på feil side! Og skal jeg helle med høyre og røre med venstre blir det bare tull, jeg er høyrehendt. :o)

Prøv å forestill deg det når du ser dette bildet:

http://www.antiknet.no/egersundbilder/Egersund1016s.jpg

Ah, da skjønner jeg!! Tenkte helletuten var rett ovenfor håndtaket jeg, så det bare var å snu den.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår venstrehendte gutt er bare usedvanlig klumsete, så det har nok ikke noe med skrelleren å gjøre.

Det har heller ikke noe med at han er venstrehendt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen av de fire du nevner. Jeg har kjøkkenmaskin (Kenwood major), vannkoker, brødbakemaskin, pastamaskin (manuell), oppvaskmaskin.

Den nyttigste er oppvaskmaskinen. Den minst nyttige brødbakemaskinen, men den hjelper en travel studentmamma å skaffe hjemmebakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har heller ikke noe med at han er venstrehendt å gjøre.

Det har jeg overhodet ikke antydet. Jeg bare lurte på om det hadde noe med skrelleren å gjøre. Etter å ha testet den med venstrehånd selv så har jeg skjønt at det var det. Nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I trøndelag brukte vi "vaffelkak" i stedet for loff når vi lagde smørbrød- med kokte egg, salatblad etc.e tc. så godt atte. Jeg er nok voskt opp på vafler- sikekrt derfor jeg har vaffellår også.

Vaffler med (kokt!)egg spiser vi i min familie og, men alle jeg sier det til rynker på nesa og nekter å tro at det er godt. Det EER godt! Jeg er nordlenning, og trøndersamboeren min hadde aldri hørt om fenomenet.

Spiser også pølse til pannekaker, istedenfor bacon, noe som virker som å komme KUN fra øya jeg kommer fra, for så fort du kjører over brua, begynner folk å se rart på deg når du nevner det, makan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg overhodet ikke antydet. Jeg bare lurte på om det hadde noe med skrelleren å gjøre. Etter å ha testet den med venstrehånd selv så har jeg skjønt at det var det. Nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet :).

Da misforsto jeg deg.

Ja det er ikke alt som er like enkelt for oss venstrehendte og det er ikke mange som tar hensyn til det heller.

Vi får liksom bare plages med bruken av utstyr vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da misforsto jeg deg.

Ja det er ikke alt som er like enkelt for oss venstrehendte og det er ikke mange som tar hensyn til det heller.

Vi får liksom bare plages med bruken av utstyr vi.

Jeg blir egentlig litt forbanna. Jeg sa fra når han begynte i 1.klasse og lurte på om det var noe spesielt de gjorde i forbindelse med skriveopplæring bl.a., men nei det var ikke noe forskjell det.

I fjor i 5.klasse da skulle han plutselig begynne å skrive på en helt annen måte, kunne de ikke tatt det i 1.klasse?

Men min far har blitt behandlet mye verre. Han fikk ris på hånda og kjeft av læreren når han brukte "stygge" hånda. Han skriver med høyre i dag.

Foreldrene hans fikk også beskjed om å slå hardt ned på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg bruker vannkoker, en sånn blender/hakkemaskin i hendigstørrelse, mixer brødrister og vaffeljern jevnlig. Ellers har jeg en eggkoker, men den bruker jeg IKKE jevnlig.

Men jeg er en sånn somalltid har lyst på mere ræl, også pakker jeg det bort når jeg finner ut at jeg ikke bruker det allikevel og at det plass. Jeg HAR hatt og gitt vekk/pakket vekk : Toastjern(flere..! Kuformet, zebrastripet, ordniært sort..), elektrisk boksåpner, kaffetraktere, noe fondy-ræl, raclette, stavmikser, SVÆR blender og til og med en idiotisk maskin som lagde te i to helt ukurante kopper og ikke passet til noen andre..

Og allikevel har jeg lyst på både, pizzaovn og sånn bordgrill..;-) Lærer aldri..

Ikke for å snakke om oppvaskmaskin! (Men det trenger jeg!)

Men jeg har IKKE lyst på iskremmaskin, brødbakemaskin eller brus maskin..Ett sted går grensen uten at jeg trenger å prøve å ha det først.

Og Microbølgeovn trenger jeg ikke..Jeg kan ikke komme på EN ting den gjør som jeg ikke kan gjøre uten.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg inn å sjekke vaffeljernet mitt for antall hjerter her.... Har aldri tenkt over at det finnes både med fire og fem hjerter, men jammen har du rett! Mitt har bare fire hjerter pr. plate, men vaflene er gode likevel ;-)

Mye lettere å ta en halv plate om det er fire hjerter ;) Pluss at det er enklere å brette den i to når man har smurt syltetøy eller lignende på! Bah...nå fikk jeg lyst på vafler :/ Men jeg mangler egg, mel, syltetøy, mikser og vaffeljern, så jeg tror det får bli en annen dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

MÅ ha: oppvaskmaskin, riskoker, kjøkkenmaskin, brødrister og vaffeljern. Ønsker meg mikro, men det er bare pga popcornet.

Jeg kan i en fei slenge avgårde toastjern, presskanne, kaffetrakter og miksmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...