Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha


morsan

Anbefalte innlegg

Har du ikke unger da? Det er ungearbeid å skrelle poteter.

Forøvrig har vi sjelden poteter, syns ikke det er noe godt.

jeg LIKER å skrelle poteter jeg - for da kan jeg stå rolig på et sted med "lovlig, ærlig arbe'" og heller kommandere de andre rundt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • morsan

    22

  • fei1365380229

    14

  • Lillemus

    11

Mest aktive i denne tråden

Når man har bare en unge tar det fryktelig lang tid å få ferdigskrelt en stor ladning med poteter! ;-)

Vi har en som er venstrehendt. Han er utrolig klumsete til å skrelle poteter. Må man ha potetskreller for venstrehendte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha pølse inni vafler? Det er jo alt for søtt for det.

Vi har forøvrig ikke vaffeljern lenger etter at gutta lagde muffins i teflonvaffeljernet.

Det gikk ikke, for å si det sånn :o)

Høres omtrent ut som da lillebroren min preppa skia sine med strykejernet på hytta. Og nestemann på hytta var Mormor, som skulle være flink og stryke noen nye gardiner hun hadde sydd... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som er venstrehendt. Han er utrolig klumsete til å skrelle poteter. Må man ha potetskreller for venstrehendte?

Der har du en ting du kan ta patent på og bli søkkrik av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du en ting du kan ta patent på og bli søkkrik av. ;)

Tror jeg ikke, det er nok funnet opp alt, men den potetskrellen vi har ser så begge deler ut liksom.

Det finnes sakser for venstrehendte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du en ting du kan ta patent på og bli søkkrik av. ;)

Det patentet tror jeg finnes alt, og vernetiden er sikkert utløpt! ;-)

Fra en venstrehendt bekjent har jeg hørt at det i London finnes en spesialbutikk med venstrehåndsutstyr, bl a vinopptrekker. Han fortalte at litt småpussa gjester hos han alltid trodde de hadde fått for mye å drikke når de prøvde å åpne en ny vinflaske med denne åpneren! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man ha pølse inni vafler? Det er jo alt for søtt for det.

Vi har forøvrig ikke vaffeljern lenger etter at gutta lagde muffins i teflonvaffeljernet.

Det gikk ikke, for å si det sånn :o)

vaffel er ikke søtere enn pølsebrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha pølse inni vafler? Det er jo alt for søtt for det.

Vi har forøvrig ikke vaffeljern lenger etter at gutta lagde muffins i teflonvaffeljernet.

Det gikk ikke, for å si det sånn :o)

Pølse i vafler er et ekkelt Østfold-fenomen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg. I tillegg har jeg toasjern og el.bokseåpner. Bokseåpneren blir veldig mye brukt. (Var veldig i tvil da jeg fikk den)

Jeg har også en stavmikser jeg bruker en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for tipset! :-)

Jeg tenker på den elektriske skrelleren hver gang jeg står og skreller ørten poteter!! ;-) resten av tiden ofrer jeg det ikke en tanke en gang! *S*

Min mor går alltid i delikatesseavdelingen i vår lokale Mega og kjøper ferdig skrelte poteter vaakumpakket når det skal være til veldig mange. De har cateringavdeling der, så det er nok derfor de har sånne på lager.

Tips i ludo. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt! men gubben vil ikke ha det. Jeg er oppvoskt i Moss- så jeg tror det skal være sånn. Med rekesalat og ketschup og sennep -og litt rå løk.

NAM! :)

Det der fins ikke godt. Smakte det en gang i Fredrikstad, og trodde det var vanlig pølsebrød som var stekt i vaffeljern. Men det var søte vafler. Usj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor går alltid i delikatesseavdelingen i vår lokale Mega og kjøper ferdig skrelte poteter vaakumpakket når det skal være til veldig mange. De har cateringavdeling der, så det er nok derfor de har sånne på lager.

Tips i ludo. ;-)

Men blir ikke slike litt vasne og kjedelige, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en som er venstrehendt. Han er utrolig klumsete til å skrelle poteter. Må man ha potetskreller for venstrehendte?

Det finnes i hvertfall potetskreller for venstrehendte.

Ellers er det også høyrehendte som liker å skrelle MOT seg , og andre som skreller FRA seg. Da er det forskjellige skrellere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilipyjamas

Vi har en som er venstrehendt. Han er utrolig klumsete til å skrelle poteter. Må man ha potetskreller for venstrehendte?

vanlige potet og grønnsaksskrellere er skarpere på ene siden. slik at det blir vanskeligere om man ikke er høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes i hvertfall potetskreller for venstrehendte.

Ellers er det også høyrehendte som liker å skrelle MOT seg , og andre som skreller FRA seg. Da er det forskjellige skrellere.

Vår venstrehendte gutt er bare usedvanlig klumsete, så det har nok ikke noe med skrelleren å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlige potet og grønnsaksskrellere er skarpere på ene siden. slik at det blir vanskeligere om man ikke er høyre

God julegaveidé :) Spørs om han blir like glad for det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som er venstrehendt. Han er utrolig klumsete til å skrelle poteter. Må man ha potetskreller for venstrehendte?

Nei, man må bare ha en "nøytral", som ikke er bøyd ene eller andre veien for å passe hånda. Tror ikke jeg har sett noen som er laga for høyrehendte, men mulig min mor bare har kjøpt nøytrale med vilje? =)

Det er _utrolig_ mye som er tungvint for venstrehendte. F.eks litermål. Når man løfter det med venstre hånda, så kommer målestrekene på baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...