Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha


morsan

Anbefalte innlegg

Jeg blir egentlig litt forbanna. Jeg sa fra når han begynte i 1.klasse og lurte på om det var noe spesielt de gjorde i forbindelse med skriveopplæring bl.a., men nei det var ikke noe forskjell det.

I fjor i 5.klasse da skulle han plutselig begynne å skrive på en helt annen måte, kunne de ikke tatt det i 1.klasse?

Men min far har blitt behandlet mye verre. Han fikk ris på hånda og kjeft av læreren når han brukte "stygge" hånda. Han skriver med høyre i dag.

Foreldrene hans fikk også beskjed om å slå hardt ned på det.

I klassen min var vi 6 stk som ble tatt ut til spesialist for å se hvor mye vi brukte venstrehånden til.

Ingen måtte gjøre ting annerledes etterpå og det ble med dette ene møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • morsan

    22

  • fei1365380229

    14

  • Lillemus

    11

Mest aktive i denne tråden

Vaffler med (kokt!)egg spiser vi i min familie og, men alle jeg sier det til rynker på nesa og nekter å tro at det er godt. Det EER godt! Jeg er nordlenning, og trøndersamboeren min hadde aldri hørt om fenomenet.

Spiser også pølse til pannekaker, istedenfor bacon, noe som virker som å komme KUN fra øya jeg kommer fra, for så fort du kjører over brua, begynner folk å se rart på deg når du nevner det, makan :P

Salami på pannekaker er da ikke sååå uvanlig? Men du tenkte kanskje på grillpølser eller middagspølser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen1365380808

Vannkokeren blir brukt hver dag. Baker brød 1-2 ganger i uka, så jeg hadde ikke klart meg uten skikkelig kjøkkenmaskin. Oppvaskmaskinen sparer meg for mye irritasjon, og elektronisk vekt var grei å ha da jeg gikk på Grete Roede. Kunne ha kasta eggekoker, brødrister (husker ikke når den ble brukt sist...), smørbrødgrill og stavmikser, og den idiotiske popcornmaskinen gubben vant på basar ble kun brukt en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lettere å ta en halv plate om det er fire hjerter ;) Pluss at det er enklere å brette den i to når man har smurt syltetøy eller lignende på! Bah...nå fikk jeg lyst på vafler :/ Men jeg mangler egg, mel, syltetøy, mikser og vaffeljern, så jeg tror det får bli en annen dag :P

Takk, humøret bedret seg betraktelig der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salami på pannekaker er da ikke sååå uvanlig? Men du tenkte kanskje på grillpølser eller middagspølser?

Før brukte jeg middagspølse (skåret i terninger), men nå går det i soyapølser da (like godt;), men ja, årntli pølse, ikke pølsepålegg. Stekt i masse smør, skikkelig usunt :D

Salami på pannekaker har jeg aldri hørt om, men kan se for meg at det er brukbart faktisk. Pleide å ha det på vaffler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lærte jeg av heimkunskaplæreren på barneskolen! :) Av mor lærte jeg å ha vannet rennende i springen (og stå ved siden av vasken og kutte selvsagt)

Men jeg trenger ingen av de metodene, for jeg har linser. Jeg lover, linser er det beste middelet mot løk-tårer. Har du mulighet, så få noen med linser til å kutte løken! Vi merker ikke en dritt.

Linser er genialt for løk.

Nå har jeg bare linse på ett øye da så jeg hakker løk med ene øyet lukket :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du dobbelt med RUNDE plater da?

JA!!!! :-)

Før det hadde jeg sett en femplaters hvor de to vaffelplatene "hang sammen" i hjørnet, slik at hver plate strent tatt var 4,5-hjerters! :-(

Men nå for ikke så lenge siden fant jeg et jern med to helt ordinære og gammeldagse femhjerters plater! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrister. For jeg fryser brødene (i oppskårne brødskiver), og hvis jeg har glemt å ta opp nok til neste dag, må jeg bruke brødristeren.

Mixmaster eller kjøkkenmaskin må jeg ha til baking.

Vaffeljern bruker jeg ca. 1 gang i måneden.

Mikrobølgeovnen kunne jeg kanskje klart meg uten, men bruker den en sjelden gang, mest til tining.

Flere maskiner på kjøkkenet verken har jeg eller trenger jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*S*

Takk for plystringa :-)

Men selv sønnen min gjennomskuer meg når jeg sier at han er den "flinkeste gutten" min: "Åh, mamma da, du har jo bare en!"

;-)

Kjenner igjen den der! :-)

En gang jeg hadde sagt at han var den fineste gutten, så repliserte han at "Jo da, men alle foreldre synes jo at de har det fineste barnet!"

Og etter en liten tenkepause fortsatte han: "Ja kanskje bortsett fra mormor, da, hun synes nok jeg er finere enn deg!"

*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lærte jeg av heimkunskaplæreren på barneskolen! :) Av mor lærte jeg å ha vannet rennende i springen (og stå ved siden av vasken og kutte selvsagt)

Men jeg trenger ingen av de metodene, for jeg har linser. Jeg lover, linser er det beste middelet mot løk-tårer. Har du mulighet, så få noen med linser til å kutte løken! Vi merker ikke en dritt.

Jeg kutter løken oppi springen jeg, med litt vann rennende over den. Slik lærte jeg det, og da blir det ingen tårer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor alle må ha kaffetrakter ?

Jeg har presskanne. Det er da like lettvint, og den tar mye mindre plass.

Ellers er jeg enig.

*gomler mikrobølgeostesmørbrød*

Den beste kaffen får man i presskanne eller espressokoker av den typen man setter på plata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

;-)

Kjenner igjen den der! :-)

En gang jeg hadde sagt at han var den fineste gutten, så repliserte han at "Jo da, men alle foreldre synes jo at de har det fineste barnet!"

Og etter en liten tenkepause fortsatte han: "Ja kanskje bortsett fra mormor, da, hun synes nok jeg er finere enn deg!"

*S*

Den var herlig!

Jeg regner med at mormor støttet ham fullt ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var herlig!

Jeg regner med at mormor støttet ham fullt ut :-)

*S* Hun gjør nok det, selv om hun ikke tør å si det høyt! ;-)

Og jeg gleder meg oevr at mitt barn føler det slik i forhold til mormoren sin, og tenker ikke et sekund på at i følge han så er altså alle mødre i hele verden mest glad i egne barn - bortsett fra MIN mor! *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

*S* Hun gjør nok det, selv om hun ikke tør å si det høyt! ;-)

Og jeg gleder meg oevr at mitt barn føler det slik i forhold til mormoren sin, og tenker ikke et sekund på at i følge han så er altså alle mødre i hele verden mest glad i egne barn - bortsett fra MIN mor! *he he*

*LOL*

Mormødre har lov til å stå i en særstilling, det er kjempkoselig!

Mine barn kan ramse opp at den,den,den og den (besteforeldre, tanter og onkler) er veldig glad i dem. Det må bety veldig mye for tryggheten til barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Mormødre har lov til å stå i en særstilling, det er kjempkoselig!

Mine barn kan ramse opp at den,den,den og den (besteforeldre, tanter og onkler) er veldig glad i dem. Det må bety veldig mye for tryggheten til barn!

Ja, enig!

Tenk så trist hvis de føler at besteforeldre (eller foreldre for den saks skyld) er mer glad i en fetter eller kusine!! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Ja, enig!

Tenk så trist hvis de føler at besteforeldre (eller foreldre for den saks skyld) er mer glad i en fetter eller kusine!! :-(

Der traff du et ømt punkt - min bestemor var mer glad i mine fettere enn i søsknene mine og meg.

Men sånn som vi to skravler i dag, skulle vi nesten hatt hverandre på MSN :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der traff du et ømt punkt - min bestemor var mer glad i mine fettere enn i søsknene mine og meg.

Men sånn som vi to skravler i dag, skulle vi nesten hatt hverandre på MSN :-)

*sympatiklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...