Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha


morsan

Anbefalte innlegg

Høøøh. Jeg er selv venstrehendt, og en j*'¨^el til å skrelle poteter.

Du kjøper en sånn med skjærekniv på begge sider. Fungerer som bare det!

Jeg tror det er en sånn en vi har.

Jeg ble bare helt perfleks når jeg så gutten på 11 år skulle skrelle poteter, han brukte 1 time på 9 poteter. Heretter skal han skrelle poteter minst en gang i uken :o).

Men det var ikke noe bedre når jeg ba han skjære opp salat, han brukte kniven feil vei, men yndlingsfaget hans på skolen er visstnok heimkunnskap :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • morsan

    22

  • fei1365380229

    14

  • Lillemus

    11

Mest aktive i denne tråden

Du vet ikke tilfeldigvis om det finnes små kjeler / store smørsmeltere med helletut på den siden som gjør at man kan helle med venstre hånd? Når man f.eks. skal helle smeltet smør opp i noe og røre samtidig er det jo komplett umulig om man er høyrehendt - helletuten på kjelen er jo på feil side!

Manglet du en :o). Snu kjelen andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkoker og dobbelt vaffeljern!

Kaffitrakteren er kjekk å ha når vi får besøk :-)

Dobbelt vaffeljern kjøpte jeg for ikke så veldig lenge siden, og det er jo bare SÅÅÅÅÅ kjekt!!

Jeg har vegret meg for å kjøpe et tidligere, fordi njeg bare fant dobbeltjern med 4-hjerters vafler, og det går da bare ikke an!!!!!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dobbelt vaffeljern kjøpte jeg for ikke så veldig lenge siden, og det er jo bare SÅÅÅÅÅ kjekt!!

Jeg har vegret meg for å kjøpe et tidligere, fordi njeg bare fant dobbeltjern med 4-hjerters vafler, og det går da bare ikke an!!!!!! ;-)

Fant du dobbeltjern med 5-hjerters plater da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelt vaffeljern kjøpte jeg for ikke så veldig lenge siden, og det er jo bare SÅÅÅÅÅ kjekt!!

Jeg har vegret meg for å kjøpe et tidligere, fordi njeg bare fant dobbeltjern med 4-hjerters vafler, og det går da bare ikke an!!!!!! ;-)

har du dobbelt med RUNDE plater da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår venstrehendte gutt er bare usedvanlig klumsete, så det har nok ikke noe med skrelleren å gjøre.

Ja, noen har problemer med å fikse dette da det krever mye finmotorikk. Har ei jente på 6 som er super på finmotorikken, men det er alikevel vanskelig å skrelle poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erru fjern?!

Ikke jeg, men flisa! Jeg er da sivilisert nok til ikke å spise pølse med vaffel.

Om jeg er fjern? Ja, jeg er kanskje det?

Hm. Da er jeg vel det, da. Siden du sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen har problemer med å fikse dette da det krever mye finmotorikk. Har ei jente på 6 som er super på finmotorikken, men det er alikevel vanskelig å skrelle poteter.

Det er litt sprøtt egentlig å se han. Vi har 4 barn og alle unntatt han har vært super finmotoriske.

Han klarer nesten ikke å spise ordentlig med kniv og gaffel, kle på seg, kneppe knapper, glidlåser, knyte sko osv., men han har fått akkurat de samme utfordringene som de tre andre.

Han er veldig lealaus i leddene så jeg har lurt på om det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke tilfeldigvis om det finnes små kjeler / store smørsmeltere med helletut på den siden som gjør at man kan helle med venstre hånd? Når man f.eks. skal helle smeltet smør opp i noe og røre samtidig er det jo komplett umulig om man er høyrehendt - helletuten på kjelen er jo på feil side!

Nei, det vet jeg ikke.. snur man ikke bare den man heller med da?

Er så vanskelig å tenke seg til sånne ting før man står med det i hånden synes jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn liten hendig plastdingst som nesten ser ut som en brusopptrekker - den bruker jeg til å få ut vakumet med i all slags glass med skrulokk. Et must for alle enslige kvinner uten særlig kraft i bicepsen....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De nye vaffeljernene som kommer snart har 6 hjerter.

Dette fordi mange bruker to og to hjerter.

det var lurt!

MEN ER DE RUNDE - DE PLATENE? liker ikke firkanta vafler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet jeg ikke.. snur man ikke bare den man heller med da?

Er så vanskelig å tenke seg til sånne ting før man står med det i hånden synes jeg =)

Jo, men min smørsmelter / lille kjele har helletut på den ene siden og ettersom den har bare ett håndtak (ikke to "ører") så blir det håpløst å helle med venstre hånd, da blir helletuten på feil side! Og skal jeg helle med høyre og røre med venstre blir det bare tull, jeg er høyrehendt. :o)

Prøv å forestill deg det når du ser dette bildet:

http://www.antiknet.no/egersundbilder/Egersund1016s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Såre enkelt;

stikk tunga ut av munnen mens du kutter!

Trust me - det virker!

Det har jeg aldri hørt om! Mener du da at tunga fanger opp tårene, så du slipper å bli våt på klærne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var lurt!

MEN ER DE RUNDE - DE PLATENE? liker ikke firkanta vafler ;)

De er visst runde ja. Vafler med fire hjerter i ei plate er humbug. Hjerter er da ikke firkantete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...