Gå til innhold

Kjøkkenapparater det er vits i å ha


morsan

Anbefalte innlegg

Løkhakker???? Hva er det for noe lurium?!

Cluet er å bruke linser eller briller når en hakker løk. Ingen tårer på meg da :-)

En fra Tupperware - en innelukket sak- det går veldig fort og så slipper jeg grine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    31

  • morsan

    22

  • fei1365380229

    14

  • Lillemus

    11

Mest aktive i denne tråden

Briller hjelper ikke det minste mot løk-tårer, ikke hos meg i alle fall.

Jeg pleier å legge en liten fjøl oppe en kasserolle, sette den på komfyren og skru kjøkkenvifta på fullt og så skjære løk av hjertens lyst uten noen tårer. :o)

Det hjelper også å ha tunga ut av munn! det er helt sant - selv om det ser teit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det. En slik maskin er upraktisk og den skreller bort uhensiktsmessig mye av potetene, den er tungvindt i bruk og tungvindt å vaske etterpå. Ikke får du skrellet særlig mye poteter i gangen heller så det tar tid med den også.

Jeg tok den ikke med meg da jeg flyttet fra eksen for å si det sånn.

OK, takk for tipset! :-)

Jeg tenker på den elektriske skrelleren hver gang jeg står og skreller ørten poteter!! ;-) resten av tiden ofrer jeg det ikke en tanke en gang! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffitrakteren min klarer jeg meg ikke uten!

Og eggekoker passer meg ypperlig, da jeg er ekstremt svimete i perioder...Og oj....Hadde satt noe på kokt jeg ja *rødmer*

Og min elektriske boksåpner, den er super for mine stive ledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har hverken linser eller briller.

Kanskje jeg kan bruke solbriller? Men frykter litt for fingertuppene mine da ;-)

Solbriller er tingen da, ja :-)

Tror faktisk linser er det aller beste. Hakket løk i går, og det kom ikke en eneste tåre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glem det. En slik maskin er upraktisk og den skreller bort uhensiktsmessig mye av potetene, den er tungvindt i bruk og tungvindt å vaske etterpå. Ikke får du skrellet særlig mye poteter i gangen heller så det tar tid med den også.

Jeg tok den ikke med meg da jeg flyttet fra eksen for å si det sånn.

Samme her - eksen sliter med den...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, takk for tipset! :-)

Jeg tenker på den elektriske skrelleren hver gang jeg står og skreller ørten poteter!! ;-) resten av tiden ofrer jeg det ikke en tanke en gang! *S*

kjøp ferdig skrelte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte popcorn maskin til ei venninne som elsker popcorn men som ikke har micro. Nøyaktig ett år siden, og den blir fortsatt mye brukt! Var en boman greie, fra netthandelen. ja, jeg var litt hekta på det i fjor.

det er fort gjort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig med pølser inni? ;)

Det er godt! men gubben vil ikke ha det. Jeg er oppvoskt i Moss- så jeg tror det skal være sånn. Med rekesalat og ketschup og sennep -og litt rå løk.

NAM! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt! men gubben vil ikke ha det. Jeg er oppvoskt i Moss- så jeg tror det skal være sånn. Med rekesalat og ketschup og sennep -og litt rå løk.

NAM! :)

Åhfyttihælv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt! men gubben vil ikke ha det. Jeg er oppvoskt i Moss- så jeg tror det skal være sånn. Med rekesalat og ketschup og sennep -og litt rå løk.

NAM! :)

Vi elsker vafler her også, men pølsevarianten føler jeg meg ikke fristet til å prøve! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skulle hja kjøpt et kjøkkenapparat til meg som jeg kunne tenkt meg å ha til tross for at det sjeldent ble brukt, så måtte det ha vært en elektrisk potetskreller! De få gangene vi skal ha mange gjester til en middag med poteter synes jeg alltid det er gørr kjedelig å skrelle alle potetene!!

Hvis en slik maskin hadde vært effektiv og kjapp kunne den fått lov å bo i kjelleren min retsen av året! ;-)

Har du ikke unger da? Det er ungearbeid å skrelle poteter.

Forøvrig har vi sjelden poteter, syns ikke det er noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffetrakter. Og vaffeljern, selv om det ikke blir brukt så mye.

Og etter at vi kom hjem fra Kina med lille frøken kaste-maten-på golvet har en sånn liten håndholdt støvsuger vært helt uunnværlig.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke unger da? Det er ungearbeid å skrelle poteter.

Forøvrig har vi sjelden poteter, syns ikke det er noe godt.

Når man har bare en unge tar det fryktelig lang tid å få ferdigskrelt en stor ladning med poteter! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhfyttihælv...

I trøndelag brukte vi "vaffelkak" i stedet for loff når vi lagde smørbrød- med kokte egg, salatblad etc.e tc. så godt atte. Jeg er nok voskt opp på vafler- sikekrt derfor jeg har vaffellår også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt! men gubben vil ikke ha det. Jeg er oppvoskt i Moss- så jeg tror det skal være sånn. Med rekesalat og ketschup og sennep -og litt rå løk.

NAM! :)

Kan man ha pølse inni vafler? Det er jo alt for søtt for det.

Vi har forøvrig ikke vaffeljern lenger etter at gutta lagde muffins i teflonvaffeljernet.

Det gikk ikke, for å si det sånn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...