Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snakket med AF i dag angående hvilket land vi skal velge. Er egentlig åpne for de fleste land, men lurer på å velge Etiopia.

Noen som har nå erfaringer å dele i forhold til valg av Etiopia? Da tenker jeg helst på behandlingstid og reise. Skulle jo ønske vi kunne reise imorgen den dag!

Ellers kjempefin diskusjonsside, er blitt helt hekta. Dette er mitt forresten mitt første innlegg, og forhåpentligvis ikke det siste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206672-etiopia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Smitsi.

Hyggelig å høre at dere vurderer å adoptere fra Etiopia.

Vi har tre flotte barn som vi hentet i 2001, 2003 og 2005.

Jeg kunne skrevet en laaaaang avhandling om hvor flott det er å adopeter fra Etiopia men får prøve å gi deg et kort innblikk.

Per i dag er Etiopia et "raskt" land å adoptere fra, dette kan naturligvis endre seg.

Vi fikk førespørsel etter 5 mnd. ved vår siste adopsjon (hentet i juli), så gikk det 6 uker til vi kunne reise.

Saksgangen og prosessen i Etiopia er ryddig og papirinnsamlingen oversiktelig.

Mitt inntrykk er at det nye barnehjemmet med de to kontaktpersonene til AF, er svært profesjonelle.

Oppholdet i Etiopia er som regel på 10 dager. Fint å ha tid til å bli kjent med landet også:-)

Vi har hatt tre flotte hentreiser og gleder oss til vi skal på tilbakereise når barna blir litt større.

Etiopia er vårt andre hjemland som vi er veldig stolt av.

Du kan få ytterligere informasjon ved å gå inn på;

etiopiaklubben.no

Lykke til med valg av land!

Jeg kan vertfall anbefale Etiopia på det varmeste.

Har du lyst så mail meg på ;

[email protected]

Hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206672-etiopia/#findComment-1487412
Del på andre sider

Gjest farslykke

Hei Smitsi.

Hyggelig å høre at dere vurderer å adoptere fra Etiopia.

Vi har tre flotte barn som vi hentet i 2001, 2003 og 2005.

Jeg kunne skrevet en laaaaang avhandling om hvor flott det er å adopeter fra Etiopia men får prøve å gi deg et kort innblikk.

Per i dag er Etiopia et "raskt" land å adoptere fra, dette kan naturligvis endre seg.

Vi fikk førespørsel etter 5 mnd. ved vår siste adopsjon (hentet i juli), så gikk det 6 uker til vi kunne reise.

Saksgangen og prosessen i Etiopia er ryddig og papirinnsamlingen oversiktelig.

Mitt inntrykk er at det nye barnehjemmet med de to kontaktpersonene til AF, er svært profesjonelle.

Oppholdet i Etiopia er som regel på 10 dager. Fint å ha tid til å bli kjent med landet også:-)

Vi har hatt tre flotte hentreiser og gleder oss til vi skal på tilbakereise når barna blir litt større.

Etiopia er vårt andre hjemland som vi er veldig stolt av.

Du kan få ytterligere informasjon ved å gå inn på;

etiopiaklubben.no

Lykke til med valg av land!

Jeg kan vertfall anbefale Etiopia på det varmeste.

Har du lyst så mail meg på ;

[email protected]

Hilsen fra

Behandlingstiden avhenger i første rekke av norske forhold.

Hvilken kommune du bor i (eller bydel, hvis du bor i en større by). Vi brukte 12 mnd til sosialrapporten ble oversendt på vår første adopsjon. Nå har vi flyttet til en annen del av byen og vips gikk det bare tre mnd.

BUFETAT-regionen er neste jinder. Der gikk det fire mnd forrige gang og tre mnd denne.

Etiopia ligger på mellom 3-7 mnd fra dokumentene kommer til landet til tildelingen finner sted. Ventetid fra tildeling til hentereise varierer vel for tiden mellom 4 og 6 uker. Hentereisen tar, som taco skriver, 10-11 dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206672-etiopia/#findComment-1487620
Del på andre sider

Hei smitis! Jeg blir alltid kjempe glad når jeg hører at noen ønsker å adoptere, og det kribler ekstra når valget står på Etiopia.

Hele vår prosess tok et år og tre mnd. kjempe akseptabelt!!!

Kommunen brukte fire mnd, regionskontoret brukte fem mnd. Fra papirene ble sendt til Etiopia og til vi fikk tildeling tok det en mnd. og tre uker (helt utrolig men sant)!. Så ventet vi tre mnd på å få vår kjære prins hjem. Vi valgte eskorte av personelig grunner.

Dagen i dag er det akkurat et år siden vi fikk den store telefonen og tildeling av vår kjære prins. Så her skal det feires!...Vi er også igang med adopsjon nr 2. og velger selvsagt Etiopia!

Lykke til videre i prosessen, du/dere har noe stort i vente uansett hvilke land dere velger!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206672-etiopia/#findComment-1487771
Del på andre sider

Hei!

Vi er også i gang med adopsjonsprosessen, og skal snart velge hilket land vi skal adoptere fra. Vi har best magefølelse for Etiopia, men vi har ikke helt sått fra oss Kina heller. Jeg er naturligvis veldig interessert i å høre fra andre om hvorfor jeg ev. bør velge Etiopia som adoptivland?

Vi har dessvere fått visse tilbakemeldinger

fra omgivelsene på at vi heller burde velge Kina da de ikke er fullt så

mørke. Dette er heldigvis ikke tilbakemeldinger fra familie og nære venner,

men disse kommentarene gjør allikevel at jeg blir litt bekymret. Er det noen som har synspunkter eller erfaringer å dele med oss i denne forbindelse?

Er det noen som har barn fra Etiopia som opplever negative kommentarer i forhold til

utseende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206672-etiopia/#findComment-1492027
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi er også i gang med adopsjonsprosessen, og skal snart velge hilket land vi skal adoptere fra. Vi har best magefølelse for Etiopia, men vi har ikke helt sått fra oss Kina heller. Jeg er naturligvis veldig interessert i å høre fra andre om hvorfor jeg ev. bør velge Etiopia som adoptivland?

Vi har dessvere fått visse tilbakemeldinger

fra omgivelsene på at vi heller burde velge Kina da de ikke er fullt så

mørke. Dette er heldigvis ikke tilbakemeldinger fra familie og nære venner,

men disse kommentarene gjør allikevel at jeg blir litt bekymret. Er det noen som har synspunkter eller erfaringer å dele med oss i denne forbindelse?

Er det noen som har barn fra Etiopia som opplever negative kommentarer i forhold til

utseende?

Hudfargen tror jeg ikke dere vil tenke så mye på etter at ungen deres har kommet hjem! Da har jo dere fått DERES barn som ser sånn eller slik ut.

Vi har 5 barn, en helt lys, to fra Etiopia og to med en enda mørkere hudfarge. Vi voksne tenker ikke på hvilken farge våre barn har!

Ungene selv tenker på det og får kommentarer på at de er annerledes, men det vil et adoptert barn nesten alltid få/være - uansett hvor mørk eller lys han/hun er.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206672-etiopia/#findComment-1492130
Del på andre sider

Hudfargen tror jeg ikke dere vil tenke så mye på etter at ungen deres har kommet hjem! Da har jo dere fått DERES barn som ser sånn eller slik ut.

Vi har 5 barn, en helt lys, to fra Etiopia og to med en enda mørkere hudfarge. Vi voksne tenker ikke på hvilken farge våre barn har!

Ungene selv tenker på det og får kommentarer på at de er annerledes, men det vil et adoptert barn nesten alltid få/være - uansett hvor mørk eller lys han/hun er.

Lykke til med valget!

Man skal alltid følge sin egen magefølelse og ikke bry seg så mye om hva andre mener og syns. De som kommer med sånne negative utsagn, har som regel ingen erfaring fra å være i en adopsjons prosess. Vi som er og har vært har jo tengt nøye igjennom våre valg. Og som tenyrg skriver så vil våre barn være unik på sin måte og derav (en liten del) skille seg ut med et annet utsende!

Når det er sagt så vil jeg bare si at vår lille sjokolade prins (som er født i Etiopia) har bare fått positive tilbake meldinger for sin nydelige mørkebrune farge, nesten for mye av det gode. Vi var ti vennepar som fikk gutter i 04 og vår lille mørkebrune prins stjeler alles øyne og oppmerksomhet! Men klart dette kan forandre seg. Men barn erter om man har streng, frengner o.l. Så lenge man gir masse kjærlighet og trygghet så er våre barn rystet for en hver utfordring i livet, tror jeg!

Følg hjertet og magen!

lytt til Afrikansk musikk!

(ps fortsatt ordblind, he he he)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206672-etiopia/#findComment-1492440
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...