Gå til innhold

Må man ha ull-lue i kulda..?

Anbefalte innlegg

Gjest MinaLisa

Har fått tak i de obligatoriske(?) 3 ull-lagene i klær til 2-åringen (ullundertøy, ullbukse og genser, ullfor i dress...). Og ullsokker. Har en vinterlue som ikke er i ull. Er dette nok, eller bør vi ha på tynn lue i ull (type hjelm) under denne. Eller blir det for barmt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206742-m%C3%A5-man-ha-ull-lue-i-kulda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel laget av tykk bomull eller et fleecestoff tror jeg. Er ikke en typisk tynn lue. Den dekker hodet og ørene, ikke hals og ansikt.

Er den vindtett? Fleece blir vått og kaldt om det blir vått, bomull også, ull blir fuktig, men holder alikevel på varmen.

Dersom det er en lue i ett lag fleecestoff ville jeg heller kjøpt en i ull ja.

Annonse

Det kommer jo litt an på hvordan lua _er_, da!? Er den tett ved ørene, laget i fleece, bomull etc.

Jeg har Voksi-luer til mine 3. Den er vindtett, har ullfor og klaffer, og så har de minste en liten ull-hjelm under. De elsker luene, men den kan lbi litt varm, og da tar vi av ull-hjelmen.

Ull er bra, men jeg blir litt lei av å høre at det er så obligatorisk. Noen sverger til ull, andre ikke. Noen tåler ikke ull tett inn på kroppen, men de fryser ikke ihjel av den grunn :-) Det finnes andre løsninger og :-)

Men når det er sagt, så kan det jo være greit med en tynn ull"hjelm"-lue (sånn med hals) under en annen lue hvis det er veldig kaldt, er min oppfatning.

M.v.h.

Finlandshette i ull syns jeg er veldig hendig, varm også når den blir litt våt. Fleece er også ok. Jeg har ikke brukt vind- og vanntette hjelmluer, men det kan jo være hendig i vått og blåsende vær. Man MÅ jo ikke ha ull, men det er veldig praktisk hvis ungen ikke klør av det.

Selvsagt MÅ du ikke ha ull-lue. Mine små har hatt et utvalg av luer, og velger konsekvent de luene som det ikke er ull i. De synes det blir alt for varmt og at det klør.

Vi har luer med hals som sitter godt over ørene.

*He he*!ungene våre har også slike luer, og kaller dem for "løve-huver"!?!?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...