Gå til innhold

Kjøre advokat på Lindorff?

Anbefalte innlegg

Gjest Lite penger&feil krav
Skrevet

Jeg har fått et høyst uberettiget krav, kan jeg få gratis advokathjelp et sted?

Skrevet

Lindorff er jo et inkassebyrå, du må nesten spørre dem hvem de har rettet kravet mot deg fra og så høre med dem igjen hva det gjelder og om dere kan komme til en ordning.

Skrevet

Lindorff er jo et inkassebyrå, du må nesten spørre dem hvem de har rettet kravet mot deg fra og så høre med dem igjen hva det gjelder og om dere kan komme til en ordning.

Inkassebyrå? For ikke å si inkassobyrå.

Nei, nå er det natta for min del gitt. :o)

Gjest go go go
Skrevet

PEIS PÅ , ta svina og ikke la deg bli tråkka på. Jeg fikk lyst til å jule opp en parkerings vakt idag :) , hadde billet til 11.02 og boten er satt mellom 11.02-11.06

Skrevet

PEIS PÅ , ta svina og ikke la deg bli tråkka på. Jeg fikk lyst til å jule opp en parkerings vakt idag :) , hadde billet til 11.02 og boten er satt mellom 11.02-11.06

De skal da vente 10 min etter utløp?

Gjest go go go
Skrevet

De skal da vente 10 min etter utløp?

er du sikker?

Skrevet

er du sikker?

Sikker og sikker.

I en rimelig verden må jeg da få tid til å evt veksle?

Sånne bøter kan du kødde ganske mye med. Betal halvparten, og når du får purring på den andre halvparten, send kvitteringen på den første halvparten og skriv at du har betalt :-)

Som regel får du ikke svar på innsigelser, hverken fra parkeringsselskapet eller inkassobyrået og da har de ikke krav på gebyrer eller salær heller.

Gjest Lite penger
Skrevet

Dette har jeg prøvd, de gir seg ikke. De har kjørt opp kr 400 til 9.000 kr!!!

Kravet var uberettiget før det kom til Lindorff, men Lindorff kjøpte det opp allikevel, i håp om å prøve å tjener penger på det uberettigede kravet.

Får jeg gratis advokat noe sted? hva med gjeldofferalliansen?Inkassoklagedomstol?forbrukerkontoret?

Hvem henvender jeg meg til først?

Skrevet

Kravet var uberettiget før det kom til Lindorff, men Lindorff kjøpte det opp allikevel, i håp om å prøve å tjener penger på det uberettigede kravet.

Får jeg gratis advokat noe sted? hva med gjeldofferalliansen?Inkassoklagedomstol?forbrukerkontoret?

Kontakt forbrukerrådet/kontoret.

Og en ting til: Ring Lindorff og forlang å få snakke med kommunikasjonsdirektør Arve Paulsen. Lindorff fikk kraftig juling av "TV2 hjelper deg" i går og da sa han at folk kunne ringe ham personlig så skulle han ordne opp.

Skrevet

Sikker og sikker.

I en rimelig verden må jeg da få tid til å evt veksle?

Sånne bøter kan du kødde ganske mye med. Betal halvparten, og når du får purring på den andre halvparten, send kvitteringen på den første halvparten og skriv at du har betalt :-)

Som regel får du ikke svar på innsigelser, hverken fra parkeringsselskapet eller inkassobyrået og da har de ikke krav på gebyrer eller salær heller.

"I en rimelig verden må jeg da få tid til å evt veksle?"

Det kan man argumentere for - _før_ man kjøper billetten. Når du allerede har en billett, så må du selvføgelig medregne tid til å velsle til ny billett i tiden du har betalt for.

"..................................."

Gjest Litt treig?
Skrevet

Fra 400 til 9000?? Da har dette gått langt! Hvorfor har du ikke gjort noe med det før?

Gjest Lite penger
Skrevet

Kontakt forbrukerrådet/kontoret.

Og en ting til: Ring Lindorff og forlang å få snakke med kommunikasjonsdirektør Arve Paulsen. Lindorff fikk kraftig juling av "TV2 hjelper deg" i går og da sa han at folk kunne ringe ham personlig så skulle han ordne opp.

Sier du det :) det skal jeg prøve!

Men tipper han var smørblid og mør bare fordi han var på TV, spørs om han er så tilgjengelig i virkeligheten da(når pressen ikke er inne i bildet).

Jeg skal iallefall prøve, og jeg kan gå til pressen selv også(om jeg tør?).

Gjest go go go sier jeg også
Skrevet

Jeg krangla mye med dem ang. en meeeeget tvilsom parkeringsbot. Jeg har vist min korrespondanse med dem til en venn med juridisk bakgrunn og han sa at jeg kunne kjørt sak. Om jeg bare hadde orket, det skjedde så mye annet akkurat da og så gikk tiden...og så sviktet motet, men jeg er fremdeles forbannet!

Men altså, Lindorff driver råtten butikk, så kjør sak om du får det til!

Skrevet

Sier du det :) det skal jeg prøve!

Men tipper han var smørblid og mør bare fordi han var på TV, spørs om han er så tilgjengelig i virkeligheten da(når pressen ikke er inne i bildet).

Jeg skal iallefall prøve, og jeg kan gå til pressen selv også(om jeg tør?).

Her er artikkelen hvor denne fyren sier at man kan henvende seg direkte til ham.

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article494704.ece

Skrevet

Du kan søke om Fritt Rettsråd hos Fylkesmannen.

Hvis kravet er bestridt, har ikke inkassobyrået lov å inndrive det.

Hvis du er fattig, så kan du henvise til inkassoloven:

"Med henvisning til inkassoloven §17 kommer vi til å bestride alle omkostninger som påløper ved forsøk på utenrettslig inndriving etter mottakelse av dette brev.

Inkassolovens §17 er utdypet i rundskriv G-106/89: "Kostnader ved utenrettslig inndriving kan bli ansett helt eller delvis unødvendig dersom det var absolutt på det rene at inndrivingsforsøket ikke ville lykkes"."

Videre, du kan melde deg inn i Gjeldsofferalliansen.

Alt godt,

Gjest Lite penger
Skrevet

Fra 400 til 9000?? Da har dette gått langt! Hvorfor har du ikke gjort noe med det før?

Nei da, ikke litt treig.

Det er en lang historie, jeg kan ikke legge ut alt her.

Jeg venter på nok et svar fra selskapet i disse dager, denne pågangen har pågått i mange år, jeg har kommunisert hele veien.

Dette er den eneste inkassoen jeg har, og opprinnelig regning ble ikke betalt fordi den var uberettiget.

Saken ble avvist i forliksrådet for flere år siden, og ingen av partene klaget innen en måned(som er klagefristen i forliksrådsaker).

Inkassoselskapet holdt fred etter forliksrådsdommen, men nå, flere år etter dukker de opp som troll ut av eske med saken igjen. Er dette lovlig da?

Den er altså avvist i forliksrådet, og de klager ikke innen fristen...men begynner terroren igjen nå flere år etterpå.

Gjest Lite penger
Skrevet

Du kan søke om Fritt Rettsråd hos Fylkesmannen.

Hvis kravet er bestridt, har ikke inkassobyrået lov å inndrive det.

Hvis du er fattig, så kan du henvise til inkassoloven:

"Med henvisning til inkassoloven §17 kommer vi til å bestride alle omkostninger som påløper ved forsøk på utenrettslig inndriving etter mottakelse av dette brev.

Inkassolovens §17 er utdypet i rundskriv G-106/89: "Kostnader ved utenrettslig inndriving kan bli ansett helt eller delvis unødvendig dersom det var absolutt på det rene at inndrivingsforsøket ikke ville lykkes"."

Videre, du kan melde deg inn i Gjeldsofferalliansen.

Alt godt,

Kjempetusen takk! ;)

Skrevet

Nei da, ikke litt treig.

Det er en lang historie, jeg kan ikke legge ut alt her.

Jeg venter på nok et svar fra selskapet i disse dager, denne pågangen har pågått i mange år, jeg har kommunisert hele veien.

Dette er den eneste inkassoen jeg har, og opprinnelig regning ble ikke betalt fordi den var uberettiget.

Saken ble avvist i forliksrådet for flere år siden, og ingen av partene klaget innen en måned(som er klagefristen i forliksrådsaker).

Inkassoselskapet holdt fred etter forliksrådsdommen, men nå, flere år etter dukker de opp som troll ut av eske med saken igjen. Er dette lovlig da?

Den er altså avvist i forliksrådet, og de klager ikke innen fristen...men begynner terroren igjen nå flere år etterpå.

Så lenge saken er bestridt, har de ikke lov.

Med vennlig hilsen

Gjest svaksterk
Skrevet

Hei.

Er du jente/kvinne kan du prøve jurk; juridisk rådgivning for kvinner. I Oslo møter du opp, og skriver deg på liste, så får du en halv times rådgivning uansett. Der kan de gi råd, og de kan si om de tar saken din eller ikke.

Ellers kan du prøve jussbuss, som også holder til der.

Tjener du under en viss sum, har du krav på fri rettshjelp, men dette kan du få veiledning på av jurk evt jussbuss.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...