fei1365380229 Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Takk til alle som svarte på hva de gjorde angående grøtkoking. Nå blir det riskrem til jul allikevel Jeg har vært og kjøpt både rismelk og Menkomel Whipping i dag så da skal jeg prøve meg litt fram. Disse Kerutabs tablettene har vi, men vi har ikke prøvd dem enda. Kan man virkelig gi dette før et grøtmåltid med vanlig melk? Ble forresten litt matt her i går når dattera kom hjem fra barnehagen og fortalte at de hadde hatt varm kakao, spurte hva hun hadde drukket. Nei, hun hadde fått vann. Jeg har sagt fra at hvis de skal ha noe spesielt så får de si fra så jeg kan ta med noe eller gi henne et annet alternativ. Jeg tok det opp i dag og de lovte å kjøpe inn laktoseredusert lettmelk slik at hun slapp å spise knekkebrød med syltetøy når de andre hadde fiskeboller i hvit saus. Er det noen som vet om o'boy er melkefritt forresten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206769-takk-for-nyttig-svar-om-laktosefri-melk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigfrida Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Det skal gå an å gi KeruTabs og så spise vanlig grøt,men det kan være at det ikke er nok med en tablett. Jeg prøver det ut idag, de skulle ha grøt i barnehagen. Jeg kommer til å prøve meg litt fram med mengden. KeruTabs inneholder bare laktase som er det enzymet ungene mangler i tarmen. De virker kun lokalt i tarmen og ikke i resten av kroppen som andre medisiner. De er veldig lette å knuse og har omtrent ikke smak Hjemme kommer jeg nok til å fortsatt bruke laktoseredusert melk. I barnehagen vår koker de kakao av laktoseredusert melk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206769-takk-for-nyttig-svar-om-laktosefri-melk/#findComment-1488676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Det skal gå an å gi KeruTabs og så spise vanlig grøt,men det kan være at det ikke er nok med en tablett. Jeg prøver det ut idag, de skulle ha grøt i barnehagen. Jeg kommer til å prøve meg litt fram med mengden. KeruTabs inneholder bare laktase som er det enzymet ungene mangler i tarmen. De virker kun lokalt i tarmen og ikke i resten av kroppen som andre medisiner. De er veldig lette å knuse og har omtrent ikke smak Hjemme kommer jeg nok til å fortsatt bruke laktoseredusert melk. I barnehagen vår koker de kakao av laktoseredusert melk. De Kerutabsene vi har fått er slike ampuller som man bare åpner og strør over maten omtrent som sukker, veldig kjekke. Fortell hvordan det gikk på grøtfesten i barnehagen etterhvert da. De lovte å lage kakao av laktoseredusert lettmelk i barnehagen neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206769-takk-for-nyttig-svar-om-laktosefri-melk/#findComment-1488692 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rusketuska Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Vedr. krem: Jeg bor nærme Sverige, og der får man kjøpt både laktoseredusert (Arla) og laktosefri (Valio) matfløte og kremfløte. Bare et tips. Vet at Tine har vurdert å produsere det, men kommet frem til at det ikke er forsvarlig kostnadsmessig eller noe sånt. Tror faktisk jeg skal sende en mail til Norgesgruppen og høre om de kan importere dette, ettersom de skryter sånn på sine internettsider om at de er så dyktige på allergi-mat ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206769-takk-for-nyttig-svar-om-laktosefri-melk/#findComment-1488777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 18. november 2005 Forfatter Del Skrevet 18. november 2005 Vedr. krem: Jeg bor nærme Sverige, og der får man kjøpt både laktoseredusert (Arla) og laktosefri (Valio) matfløte og kremfløte. Bare et tips. Vet at Tine har vurdert å produsere det, men kommet frem til at det ikke er forsvarlig kostnadsmessig eller noe sånt. Tror faktisk jeg skal sende en mail til Norgesgruppen og høre om de kan importere dette, ettersom de skryter sånn på sine internettsider om at de er så dyktige på allergi-mat ;-) Takk for nyttige tips. Vi handler på Meny og jeg syns igrunnen de er ganske flinke med spesialkost. Vi har kjøpt den Menkomel Whipping og skal teste den ut. I morgen skal vi ha kakao på rismelk med krem i. Nam, nam... Takk også for nyttig link til Tine. De hadde riktignok ikke så mange laktosereduserte produkter syns jeg. Har jo funnet ut at det overhodet ikke er noe problem å finne alternativer på Meny, de har soyayoughurt, soya sjokoladepudding, rismelk, soyamelk, den fløten og så er det jo alle disse kakene til Toro uten laktose ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206769-takk-for-nyttig-svar-om-laktosefri-melk/#findComment-1488837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rusketuska Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Takk for nyttige tips. Vi handler på Meny og jeg syns igrunnen de er ganske flinke med spesialkost. Vi har kjøpt den Menkomel Whipping og skal teste den ut. I morgen skal vi ha kakao på rismelk med krem i. Nam, nam... Takk også for nyttig link til Tine. De hadde riktignok ikke så mange laktosereduserte produkter syns jeg. Har jo funnet ut at det overhodet ikke er noe problem å finne alternativer på Meny, de har soyayoughurt, soya sjokoladepudding, rismelk, soyamelk, den fløten og så er det jo alle disse kakene til Toro uten laktose ) Hei igjen Jeg fikk konstantert melkeallergi for ca. 2 år siden i voksen alder - om det er laktose eller proteinet jeg er allergisk mot, har jeg ikke fått svar på av legestanden. Så jeg forsøker meg frem, og tåler derfor litt (regulerer selv, spiser jeg f.eks. grøt, så unngår jeg melkeprodukter resten av dagen). Derfor har jeg "sluppet" å gå over til soyaprodukter - det frister rett og slett ikke... Så får jeg så når vi på vårparten en gang reiser til Kina for å hente nr. 1 om vi da får et barn med "melke-allergi" og hva som skjer med kostholdet/matlagingen i heimen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/206769-takk-for-nyttig-svar-om-laktosefri-melk/#findComment-1489005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.