Gå til innhold

På ferie i Norge og sliiiiten av mas

Anbefalte innlegg

Gjest betasuppe

Hei:)

Bor til vanlig i Tyskland, men nå er 1-åringen og jeg hjemme i Norge en tur. Skal være her i to uker.

Har bare vært her et par dager og jeg er allerede litt lei av å svare på sp.mål om når vi "tar oss en tur innom" både den ene og den andre.

Misforstå meg rett. Jeg er KJEMPEGLAD for at familie og slekt vil se oss mens vi er her. MEN jeg synes det er ok å holde meg litt i ro på ETT sted også, og ikke flakse rundt fra by til by flere ganger i uka med lillemor i baksetet:)

Jeg skulle ønske at slekt og venner for en gangs skyld kunne komme til OSS, her hvor vi oppholder oss. Vi bor på en stor gård (hos familie) mens vi er i Norge og det er nok av plass her.

Det burde i det minste gå an å variere litt. Selvfølgelig tar jeg meg gjerne noen bilturer, men det er alltid BARE jeg som beveger meg fra punkt til punkt.

Det er ca 1 times kjøring herfra og til de to byene hvor jeg har de fleste slektningene og vennene.

Nå, hva har dere å si til dette? Er det jeg som er sær?

Fortsetter under...

Neida, du er ikke sær.

Men har du varslet klart nok om at du kan tenke deg besøk på gården.

Det ville jeg ha gjort; forklart at det er slitsomt å dra hit og dit med barnet, og at de er hjertelig velkommen hos deg.

Du kan kanskje ringe uoppfordret også, og invitere gamle kjente hos deg?

Håper du får besøk, og at visitten på hjemmebane blir hyggelig for deg og minsten

:0)

Jeg synes ikke du er det minste sær.

Kunne jeg velge mellom å dra på besøk til en som hadde en ettåring eller la dem "komme innom", hadde jeg personlig valgt det første :-) Men jeg hadde nok ønsket å la deg få bestemme hva du helst ville - men da måtte du gitt meg et konkret, tydelig hint om at du gjerne ville ha besøk.

Gjest betasuppe

Jeg synes ikke du er det minste sær.

Kunne jeg velge mellom å dra på besøk til en som hadde en ettåring eller la dem "komme innom", hadde jeg personlig valgt det første :-) Men jeg hadde nok ønsket å la deg få bestemme hva du helst ville - men da måtte du gitt meg et konkret, tydelig hint om at du gjerne ville ha besøk.

Jeg har nok ikke vært flink nok til å uttrykke det klart nok. Der har dere begge et poeng.

Takk for tips:) Jeg skal herved kontakte folket og si at jeg ønsker meg besøk:)

Man trenger ikke å være på besøk fra utlandet for å oppleve det der!! ;-)

Jeg synes at når jeg har kjørt ørten mil bare for en helgetur, så kan jammen meg onkler og tanter sette seg i bilen og kjøre 1-3 mil til mitt barndomshjem fremfor å forlange at jeg skal farte hit og dit hele tiden! ;-)

Det skyldes vel dels at denne generasjonen gjerne vil at man skal komme hjem til dem og smake på deres småkaker, samt dette med avstander ikke er likt for alle - det er mye værre for dem f eks å reise til oss enn for oss å reise til dem!

men jeg er enig med laban i at du må kommunisere med dem hva du ønsker! :-)

kakki1365380609

Jeg har nok ikke vært flink nok til å uttrykke det klart nok. Der har dere begge et poeng.

Takk for tips:) Jeg skal herved kontakte folket og si at jeg ønsker meg besøk:)

Vi har et vennepar i USA, og når de en sjelden gang kommer her så er det mange å rekke over i løpet av to uker. Så de pleier å samle alle vennene på grillfest eller pizza ol. Veldig koselig og de slipper dårlig samvittighet for å måtte "prioritere" hvem de skal besøke.

Annonse

Kjenner meg litt igjen. Vi bor i Midt-Norge, mens jeg er fra Østlandet. Når vi er sørover var tiden stappet med besøk til venner og familie.

Jeg bestemte meg for å slutte å stresse. For det første begrenser jeg hvem som får besøk. For det andre pleier jeg å invitere vennene hjem til mor. Da gjør jeg unna 4-5 "besøk" på en gang.

Du sier dere har god plass på gården. Inviter folk hjem til dere, gjerne flere på en gang. Da blir det mye roligere. Og folk forstår at du gjør det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...