Gå til innhold

Skade i skulder


odb1365380923

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg ramla på sykkel landa på venstre sida og tok imot med hofte/rygg og alboge. Einaste men er ei skuder som ikkje er god. Røntgen viser ingen skader. Etter tre veker er det svært smertefullt /tildels umogleg å løfte handa høgare enn 30 grader tilsides, med albogen krum kaneg løfte arma noko høgare. Siste veka er det kome kontinuerlege lemus rykningar i muskelen på utsida av overarm og i triceps.Fastlege sende meg til fysiterapi som trur på øvelsar som behandling. Eg er bekymra for at det er andre skader i nervar eller sener etc...eg er aktiv på ski og går glipp av mykje trening og er difor bekymra. Burde armen vore sjekka i MR ? er det vanleg sjekk eller er skader som bør sjekkast der opplagde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Vanskeligheter med å løfte armen over 30 grader til siden kan tyde på en seneskade/avrivning, tenker spesielt på supraspinatus-muskelen, som skal være med i denne bevegelsen. Hvis du fortsatt har problemer, ville jeg gått til legen og bedt om MR-henvisning for å sjekke muskler og sener i skulderen. Dette vises ikke på røntgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-odb.

Mye tyder på at dette fallet har ført til en skade i eller rundt leddet. Hva det er som er skadet, kan en erfaren undersøker få mistanke om ved klinisk vurdering. Men en suplerende MR rtg. vil jeg nok anbefale når plagene er såpass uttalte etter 3-4 uker. Inntil det er gjort, er det greit med øvelser som holder seg innenfor smerte-rammen. Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...