Gå til innhold

Når alderen ikke stemmer?

Anbefalte innlegg

Gjest lilliane

Er litt usikker på om alderen vi har fått på barnet vi har adoptert virkelig stemmer? Er det noen måte å finne ut nøyaktig hvor gammelt barnet er. Synes jeg har lest her en gang om å ta rønktenbilder av hendene for å finne en mer riktig alder på barnet? Korrekt meg om jeg husker feil.

Er det noen som vet noe mer om dette ville jeg bli veldig takknemlig for info om dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206844-n%C3%A5r-alderen-ikke-stemmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare på hva som kan gjøres i ditt tilfelle, det har jeg ikke greie på.

Men jeg har vært borti røntgenfotografering av hendene i en annen sammenheng. Ene datteren min er veldig lita av seg, og da ville man bestemme skjelettalderen hennes. Hun var da 6 1/2 år, og den ble anslått til å være 5 - 5 1/2 år. Altså ganske langt fra den kronologiske alderen hennes... Så dette gir antakelig ikke noe eksakt resultat?

Gjest ingen vits med røntgen

Å anslå alder utifra skjelettalder (røntgen av hånden) gir et så usikkert resultat at det rett og slett ikke er noen vits. Jeg vet om tilfeller der det har slått ut 2 år feil (der man visste eksakt alder men trengte skjelettalder av andre grunner).

Så det er rett og slett ingen vits i å ta.

Hvis barnet ditt virker veldig moden eller umoden for alderen, kan du sikkert be om tidlig eller sen skolestart (for eksempel) ved rett og slett å argumentere med at alderen på kinesisk-adopterte barn ofte er noe usikker.

Jeg vet ikke om det jeg tenker om dette kan brukes i ditt tilfelle. Et av våre barn er nok eldre enn det som ble oppgitt, men vi bestemte oss for å ikke finne ut av det slik man kan gjøre ved tannanalyser og røngten. For oss var det viktig at dette barnet fikk litt ekstra alder iforhold til sine jevnaldrene fordi det var ganske stort da det kom og hadde mye å ta igjen språklig og i tilknytning. Hadde vi trodd at vårt elskede barn var yngre enn den alderen som var satt ville vi ha gjort alt for å få satt riktig alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...