Gå til innhold

Hull i ørene 2,5 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Sør

14

• keinstein

11

• Osiris

8

Mest aktive i denne tråden

Det gir økt fare for nikkelallergi jo tidligere man begynner.

Ei aktiv jente kan også fort henge fast øredobben slik at øreflippen revner.

Jeg synes det kan være greit å vente til 10-12årsalderen om man klarer.

Hull i ørene er ikke noe jeg prakker på barn som ikke ber om det.

mvh

ok, da får vi se. Synes det er litt gøy å provosere og jeg da, så det kan bli morsomt etterhvert:)

Synes ikke spørmålet er et fnugg provoserende.

Blæ! ;-)

Men som du ser av svaret overfor velger jeg å utsette det så lenge jeg klarer. Det har vel også med at jeg gjennom jobben ser en del av hvilke praktiske problemer og økte utgifter nikkelallerig medfører. Og hvor mye hyppigere det er på (unge) jenter.

Og jeg har ingen behov for ekstraturer til legevakten. De får jeg nok av uten opprevne øreflipper. ;-)

Men søtt er det, synes jeg. Øredobber på små prinsesser, altså. Synd at det er så risky.

mvh

mvh

Man får forresten kjøpt alskens ørepynt som kan klistres på i lekebutikker.

De har omtrent like lang levetid som øredobber for hull vil ha på en del aktive småjenter. ;-)

God Natt, din provokatør!

;-)

Fordi det er søtt blant annet feks...

Er ikke dattera di søt nok uten hull i ørene?

Jeg synes det er tull å dolle opp ungene sine på den måten. Spesielt med tanke på at det kan bli ubehagelig for barnet (allergi, opprevne øreflipper osv).

Hull i ørene er for tenåringer og voksne, ikke for småbarn!

Min datter på 4 maste veldig i fjor, men godtok at mamma og pappa sa nei....til slutt. Hun får ikke før hun begynner på skolen, tidligst. Jeg fikk selv hull da jeg var 3 og sliter veldig med nikkelallergi, selv om jeg hadde noen år med pause på barneskolen der jeg lot hullene gro igjen, før jeg tok nye.

Annonse

Nei!

For det første er barnet for lite til å måtte "lide for skjønnheten" for det andre er småjenter (og smågutter) myyyye penere uten piercinger. Uten unntak. Syns jeg.

I tillegg har man dette med allergi.

Personlig syns jeg ikke man skal vurdere det før ca 9-10 års alderen.

mvh

"Jeg synes det kan være greit å vente til 10-12årsalderen om man klarer."

Jeg skjønner ikke at dette er problem i alle sammenhenger det er da foreldrene som bestemmer! Dette hører jeg foreldre snakke om for barn helt ned i ett to årsalder, jeg forstår ikke hvordan det er mulig.

Det er demokrati her i heimen, men de vet at om det er store ting bestemmer mor og far til slutt.

Er det ikke sånn de fleste har det, at mor og far har vetorett?

Gjest prinsesse og prinse mamma

Etterminmening er det barnemishandling å ta hull i ørene på så små barn.Hva om hun blir en jente av typen som ikke vil ha hull i ørene seinere?

oioi, og jeg som er barnevernpedagog og greier,. Har aldri vurdert det som barnemishandling, det er ærlig talt å dra det for langt..

oioi, og jeg som er barnevernpedagog og greier,. Har aldri vurdert det som barnemishandling, det er ærlig talt å dra det for langt..

Jeg syns ikke det er å trekke det for langt. Jeg syns at å stikke hull i kroppen til barn som er så små at de ikke selv uttrykker ønske om det, eller kan rense det selv er jevngodt med barnemishandling.

Når alt kommer til alt så er jo dette fordi foreldrene ønsker en liten prinsesse med ørepynt- er det ikke? Kan det ikke da være smartere å la henne få av den typen som klistres på og som også kan være fine, men som ikke skaper varige merker.

Annonse

Gjest prinsesse og prinse mamma

Jeg syns ikke det er å trekke det for langt. Jeg syns at å stikke hull i kroppen til barn som er så små at de ikke selv uttrykker ønske om det, eller kan rense det selv er jevngodt med barnemishandling.

Når alt kommer til alt så er jo dette fordi foreldrene ønsker en liten prinsesse med ørepynt- er det ikke? Kan det ikke da være smartere å la henne få av den typen som klistres på og som også kan være fine, men som ikke skaper varige merker.

Jo det er for at vi synes det er søtt, og det er det også:)

I dag brukes små øredobber som ikke heklter seg fast. jeg har jobbet i barnevernet i mange år, og VET hva barnemishandling er, synes du er helt ut på viddene her..

Etterminmening er det barnemishandling å ta hull i ørene på så små barn.Hva om hun blir en jente av typen som ikke vil ha hull i ørene seinere?

Å kalle hull i ørene for barnemishandling er en hån mot unger som virkelig blir mishandlet. Du aner ikke hva du snakker om.

Med vennlig hilsen

Jo det er for at vi synes det er søtt, og det er det også:)

I dag brukes små øredobber som ikke heklter seg fast. jeg har jobbet i barnevernet i mange år, og VET hva barnemishandling er, synes du er helt ut på viddene her..

Selvsagt er det ikke barnemishandling, eller noe i nærheten.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...