Gå til innhold

Hull i ørene 2,5 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Sør

14

• keinstein

11

• Osiris

8

Mest aktive i denne tråden

...og se hvordan du har endt opp nå... (jfr intimpiercing-tråden) :P ho ho :D

In my face =)

Der ser du, mamma som er så gær'n på at jeg kommer hjem med nye hull og skriblerier på kroppen min (hun vet ike om den ene da..), det var hun som gav meg smaken på det!

Tror nok ikke hun har sex ennå, men det var liksom så dramatisk overgang fra det ene besøket jeg var hos dem, til det andre. Hun så jo nesten 3 år eldre ut med sminken og håret. Det var bra lagt også. Jeg hadde aldri klart det på den alderen.

Før følte jeg litt som om jeg var den "kule" ;). Nå får jeg bare følelsen av å være en "gammel" kjerring:)

De eldste er som regel kulest helt til man komme ropp i 18-19-årsalderen da, tror du ikke? Du har jo fremdeles erfaring i en hel verden hun ikke vet om, men som garantert virker spennende.

Gjest M.Angelica

In my face =)

Der ser du, mamma som er så gær'n på at jeg kommer hjem med nye hull og skriblerier på kroppen min (hun vet ike om den ene da..), det var hun som gav meg smaken på det!

Hehe..da har du et godt argument neste gang hun sier noe ;)

Annonse

oioi, og jeg som er barnevernpedagog og greier,. Har aldri vurdert det som barnemishandling, det er ærlig talt å dra det for langt..

Det var et innlegg for en del uker siden hvor en person dro fram klesmoten i dag, med dødningeskaller og utfordrende topper, og kalte det "barnemishandling på det groveste". Folk må tenke seg mer om før de bruker slike uttrykk. Ordet "voldta" blir jo gjerne brukt i media også, på ting som ikke har med sex å gjøre i det hele tatt.

Men angående hull i ørene,- jeg har ikke hull i ørene selv, og kommer neppe til å ta det. Men lillebroren min fikk hull i øret sitt da han var ett år, og har siden den gang gått med den samme øredobben, og den betyr veldig mye for han nå. Den er liksom en del av gutten ;) Det har aldri vært noe problem med den. Jeg går utifra at du ikke henger på datteren din noen svære dingleøredopper, liksom ;)

Hei,

Jeg regner med at, akkurat som på alle andre områder, så finner man trygg ørepynt til ungen.

I Norge lar man unger sove utendørs i kuldegrader. Det ville man betegne som barnemishandling i svært mange land.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke så sterke prinsipper hva ørepynt angår, selv om jeg velger det bort på barn så lenge det går.

Men du er ganske optimistisk med tanke på å skaffe noe helt uten nikkel.

mvh

"Det kan skape langt større problemer å stigmatisere et barn enn å ta hull i ørene litt tidligere enn man kanskje hadde tenkt"

Er det mulig at barn blir stigmatisert av ikke å ha hull i ørene?

Ok. Stigmatisere var et dårlig valgt ord. Da får noen noe å henge seg opp i så de slipper å forholde seg til summen av det jeg skrev.

La meg omformulere, og stryk ordet stigmatisere.

Man skal tenke seg nøye om før man nekter et barn noe hele resten av klassen, evt. alle de andre jentene/guttene i klassen helt opplagt får lov til. Det kan skape mer trass og opprør fra barnet enn det er verdt. Man kan også tenke på hvilken verdi det vi nekter barnet har for barnet. Og vi må tenke nøye gjennom hvordan det føles for barne å være utenfor på dette området.

Alt i alt kan vi da komme fram til at potensielle skadevirkninger ved hull i ørene noen år tidligere enn man hadde tenkt, blir fult ut akseptable målt mot kostnadene ved å nekte barnet å få det.

De fleste som får hull i ørene overlever det.

mvh

Annonse

Mine fisefine øreflipper tåler ikke gull en gang ;-) Kan maks gå med øredobber i et par timer, så blir øreflippene røde og fulle av grønn gugge.

Beste hilsen fra

Problemet er at de stapper nikkel i nesten alt metall for å gjøre det hardere.

Gulløredobbene dine er en legering som sannsynligvis inneholder litt nikkel.

Nikkel er no' dritt.

mvh

Hei,

Jeg forstår jo det, men da kan man like gjerne bli allergisk for knapper "på egen hånd"?

Det finnes en del som er allergisk for nikkel; noen reagerer nok på annet også, men det er veldig sjeldent.

Med vennlig hilsen

Det er et sørgelig medisinsk faktum at risikoen for nikkelallergi øker med hull i ørene, og jo tidligere man begynner jo større er risikoen for å få det.

Ørene er langt mer sensitive en magen for å begynne å reagere. Men når ørene først har bestemt seg for å bråke om nikkel, kan man risikere at resten av kroppen følger på villig vekk. Man får en stadig lavere toleranse.

Men det er også en del som reagerer på øredobber, men ikke på klokker og knapper.

Problemet med gull og sølv er at de gjerne slenger i litt nikkel i legeringen.

Det går nok å skaffe nikkelfri og for øvrig "trygg" ørepynt, men av bekvemmelighet utsetter jeg heller hull i ørene så lenge jeg kan framfor å starte det forskningsprosjektet.

Et eller annet sier meg at slik kvalitet ikke blir gratis og at små jenter mister ting. Så lommeboken roper også om utsettelse.

mvh

Hei,

Jeg regner med at, akkurat som på alle andre områder, så finner man trygg ørepynt til ungen.

I Norge lar man unger sove utendørs i kuldegrader. Det ville man betegne som barnemishandling i svært mange land.

Med vennlig hilsen

Mine barn sover IKKE ute i kuldegrader. For da må jeg sove der sammen med dem, og det orker jeg ikke!

Hater å fryse.

Foreldermisshandling på det groveste, er det!

mvh

Hva hadde du sagt om jeg sa jeg hadde lyst til å ta hull i navlen på min tre år gamle datter?

En piercing er en piercing, med alt det den fører med seg. Ikke dytt datteren din inn i dette, la henne velge selv når hun blir gammel nok til å ta den avgjørelsen.

Medisinsk sett er det stor forskjell mhp fare for infeksjon. Du må også gjennom en ulik type vev.

Så det er stor forskjell på hvor på kroppen man lager hull.

mvh

enig! Har jobbet mye med omsorgssvikt, og vet litt om det. Synes det er kjempeovertramt og ta det opp i denne sammenhengen her.

Jeg har vel til gode å høre noen fortelle om sine traumatiske opplevelser med foreldre som slepte dem av gårde å laget grusomme hull i den delen av kroppen som kalles øreflipper...

Men det ville vært flott om dette var det verste barn kunne oppleve. Det ville også gjort jobben enkel for barnevernet: Alle barn med hull i ørene bør få et hjemmebesøk eller evt. et fosterhjem.

mvh

Medisinsk sett er det stor forskjell mhp fare for infeksjon. Du må også gjennom en ulik type vev.

Så det er stor forskjell på hvor på kroppen man lager hull.

mvh

"Så det er stor forskjell på hvor på kroppen man lager hull."

http://gfx.dagbladet.no/kultur/2002/11/01/BARONBLOD.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...