Gå til innhold

Hull i ørene 2,5 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

15

• Sør

14

• keinstein

11

• Osiris

8

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Jeg forstår jo det, men da kan man like gjerne bli allergisk for knapper "på egen hånd"?

Det finnes en del som er allergisk for nikkel; noen reagerer nok på annet også, men det er veldig sjeldent.

Med vennlig hilsen

Jeg reagerer på alt av metall. Det begynte med nikkel, så tinn, sølv, gull.

Det har gått bramed titan til nå, men det er også det eneste.

Min personlige mening er at det er noe de selv kan avgjøre når de blir 15-16 år eller mer. Et kroppsinngrep skal ikke gjøres på barn.

Hull i øret er like mye "piercing" som andre hull vi stikker andre steder, og fører til like mye arr og infeksjoner.

helt enig med deg!

Annonse

Siden du spør, synes jeg ikke det er greit å ta hull i ørene på så små barn. Synes ikke det er søtt, pent el.l. Det er vel ikke barnemishandling akkurat, men ville heller kjøpt noen pene klær el.l. Synes dette er noe de bør få avgjøre selv når de blir f.eks. 10-14 år gammel.

Femåringen min påstår jeg maser høl i hodet på ham. Tror det får greie seg for vår del...

den opprinnelige m&m

Det er ikke greit!

Jeg fikk allergi selvom jeg brukte gull og nikkelfrie smykker. Å gjøre noe som innebærer en risiko for allergi og plager for barnet bare fordi man synes det er pent å se på selv synes jeg er egoistisk. Ungen har jo ingen glede av det i det hele tatt!

La henne bestemme selv - når hun er gammel nok til det.

Gjest KariKruskakli

Hehe. :)

Men jeg har aldri forstått hva poenget er med å stikke høl i unga sine for å pynte dem opp. For hvem pynter man dem opp for?

Svaret er selvfølgelig for seg selv.

For en 2-åring gir f... i om pyntet i øret er satt på med klips eller hull.

Unger er ikke leketøy man stikker høl i for moroskyld.

Utrolig at jeg må lære opp dere, men det må jeg visst fra tid til annen. :)

"Utrolig at jeg må lære opp dere, men det må jeg visst fra tid til annen. :) "

*LOL*

Man får vel ikke allergi hvis man ikke bruker nikkel?

Med vennlig hilsen

Men det er ikke alltid så enkelt å få tak i _helt_ nikkelfrie øredobber. Jeg utviklet kraftig allergi da min mor satte i øredobber hun trodde var helt uten nikkel. Det ble så ille at jeg til og med mistet håret og fikk meg et flere uker langt opphold på Rikshospitalet.

Det går vel sikkert bra i de fleste tilfeller, men jeg ville ikke tatt sjansen på det om det var min datter.

Hehe. :)

Men jeg har aldri forstått hva poenget er med å stikke høl i unga sine for å pynte dem opp. For hvem pynter man dem opp for?

Svaret er selvfølgelig for seg selv.

For en 2-åring gir f... i om pyntet i øret er satt på med klips eller hull.

Unger er ikke leketøy man stikker høl i for moroskyld.

Utrolig at jeg må lære opp dere, men det må jeg visst fra tid til annen. :)

Nemlig! :)

Med vennlig hilsen

Selv kirurgisk stål er iblant ikke nikkelfritt selv om det altså skal være det... Man er dermed ikke sikker, og gjør best i å utsette gjennomhullingen til barnet er eldre. Evt. aldri.

Annonse

...? Åsså jeg da - som hadde tenkt å ta hull i ørene på snuppa til jul...

Aldri enig vi! ;o)

Du er ikke seriøs nå?

Med min historie med hull i ørene som 10-åring som førte til at jeg utviklet opptil flere typer allergier så blir det ikke hull i barneører her i huset på maaaange år!

Tuppa vil ikke ha heller, ikke etter at hun hørte at de skyter hull med en slags pistol... *Hehe*

Med vennlig hilsen

Duh - selv øredobber i gull kan inneholde nikkel. For ikke å snakke om øredobber i sølv, det er nikkelbomber det!

Såkalte "nikkelfrie" kan jeg bare glemme, tåler dem ikke. Selv ikke 80-åras store farsott - plastøredobber tålte jeg!

Gjest Flystripa

Du er ikke seriøs nå?

Med min historie med hull i ørene som 10-åring som førte til at jeg utviklet opptil flere typer allergier så blir det ikke hull i barneører her i huset på maaaange år!

Tuppa vil ikke ha heller, ikke etter at hun hørte at de skyter hull med en slags pistol... *Hehe*

Neida - men jeg har spurt mine sønner om de ville. Han ene sa ja, den andre sa nei. SÅ fortalte jeg om PISTOLEN *knegge* Da ble det nei fra begge guttene :o) Grunnen til at jeg spurte dem, var fordi det var snakk om hull i ørene (ei lita jente vi kjenner har nettopp fått det) - så nevnte jeg at pappa har jo hull i øret. (Riktignok ikke i bruk, da...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...