Gå til innhold

Hvorfor er det så populærtå adoptere fra Kina?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest for eksempel?

Kina har en rimelig forutsigbar og ryddig adopsjonsprosess.

Kina foretrekker voksne adoptivforeldre ( over 30 år)

Kina godtar enslige adoptanter.

Kina er liberal i forhold til religion hos adoptivforeldre.

Og Kina er et spennende land og reise til,spennede historie og kultur,og mange vakre og flotte mennesker

Kina har en rimelig forutsigbar og ryddig adopsjonsprosess.

Kina foretrekker voksne adoptivforeldre ( over 30 år)

Kina godtar enslige adoptanter.

Kina er liberal i forhold til religion hos adoptivforeldre.

Og Kina er et spennende land og reise til,spennede historie og kultur,og mange vakre og flotte mennesker

Der fikk du sagt det.

Sånn rent bortsett fra at vi pga ekteskapet leengde + alder ikke hadde mange land å velge i, hadde vi nok valgt Kina uansett pga den ryddige prosessen. Og det uavhengig av om ventetiden var 14 eller 7 måneder. (forskjellen p våre 2 prosesser) Det er ryddig og forutsigbart uansett - I den grad en adopsjonsprosess kan være forutsigbar. ;-)

.... Og så har vi selvsagt fått verdens beste barn. (i likhet med alle andre foreldre....hehe...)

MVH

Det er to ting som var viktige for oss.

1. Man vet sånn ca. når man kan vente svar. (Jeg orker ikke vente i uvisshet i flere år slik som noen her inne gjør.)

2. Vi kjenner mange som har kinabarn og tror det er positivt i forhold til det å vokse opp og oppleve at man kan ha en samhørighet disse barna seg i mellom. For noen barn betyr det mye, men ikke for alle. Men også for oss foreldre er det ok å snakke sammen om forskjellige ting som har med kina å gjøre. Og alle vet da om byer og provinser og følger godt med i det som skjer i landet.

Jeg vil gjerne lære om andre land som andre adopterer i fra, men det ligger jo ikke mitt hjerte så nær om du skjønner. Så derfor teller det å kjenne andre med kinabarn mye for meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...