Gå til innhold

hvordan det går når jeg skal sove

Anbefalte innlegg

Jeg skulle sove ut. Da tar mannen min ungen med seg ut i akebakken. Han tar på en uforet, tynn, ikke vann/vindtett parkdress. Ingen votter, og ikke fleecebukse under. Det er snø og kuldegrader ute. Når han kommer hjem bytter han ikke bleie på han og gir han ikke lunsj, men legger han.

Fortsetter under...

Åneida du! TUUUUSEN eksemplarer på at det ikke virker:)

Å? Da har du nok mast litt innimellom, ikke sagt "tipset" hyggelig nok e.l. Ikke kom å fortell meg at du ikke ble sur da han kom hjem =p Og da tenker han "neivel, ingenting er godt nok uansett, da gidder jeg ikke".

Jeg har ikke barn, men synes jeg har greid å oppdra kjæresten min en del ved å følge det enkle prinsippet om å overse dårlig atferd og belønne god =)

Helt typisk! Fedrene har ofte fokus på helt andre ting enn vi mødre har. Svogeren min presterte å ta med minstebarnet til overnatting uten å ta med bleier. Han hadde ikke tenkt tanken en gang. Minsten var da 1 år gammel.

Pappa'n her i huset tror at møkkete regnklær vasker seg selv. Jeg var bortreist. Han hadde hentet barna i barnehagen og hatt med hjem grosvarte regnklær. Dagen etter skulle de i barnehagen igjen, og han ringer meg ganske febrilsk og lurer på om vi har mer regnklær. Han hadde ikke tenkt på at det kunne være lurt å vaske de klærne han hadde hatt med hjem.

Helt typisk! Fedrene har ofte fokus på helt andre ting enn vi mødre har. Svogeren min presterte å ta med minstebarnet til overnatting uten å ta med bleier. Han hadde ikke tenkt tanken en gang. Minsten var da 1 år gammel.

Pappa'n her i huset tror at møkkete regnklær vasker seg selv. Jeg var bortreist. Han hadde hentet barna i barnehagen og hatt med hjem grosvarte regnklær. Dagen etter skulle de i barnehagen igjen, og han ringer meg ganske febrilsk og lurer på om vi har mer regnklær. Han hadde ikke tenkt på at det kunne være lurt å vaske de klærne han hadde hatt med hjem.

Sukk, men hvorfor har ikke mannen lært slikt tidligere? Har du skjemt ham bort med å ta deg av slikt hver eneste dag uten at han i det hele tatt vet om det?

Annonse

Å? Da har du nok mast litt innimellom, ikke sagt "tipset" hyggelig nok e.l. Ikke kom å fortell meg at du ikke ble sur da han kom hjem =p Og da tenker han "neivel, ingenting er godt nok uansett, da gidder jeg ikke".

Jeg har ikke barn, men synes jeg har greid å oppdra kjæresten min en del ved å følge det enkle prinsippet om å overse dårlig atferd og belønne god =)

Det der kan funke på mannfolk, men unger gjennomskuer taktikken fort...

Sukk, men hvorfor har ikke mannen lært slikt tidligere? Har du skjemt ham bort med å ta deg av slikt hver eneste dag uten at han i det hele tatt vet om det?

Problemet her i huset er at mannen jobber i Oslo, og vi bor i Nord-Trøndelag. Han er bortreist 3-5 dager i uka, og er har vel dermed lovlig grunn til ikke å vaske så mye skitne barnehageklær...

Men han har lært! Når han nå henter dem er han rask til å putte regnklær o.l. i vaskemaskinen!

Problemet her i huset er at mannen jobber i Oslo, og vi bor i Nord-Trøndelag. Han er bortreist 3-5 dager i uka, og er har vel dermed lovlig grunn til ikke å vaske så mye skitne barnehageklær...

Men han har lært! Når han nå henter dem er han rask til å putte regnklær o.l. i vaskemaskinen!

:)

Det kan jeg love deg at jeg ikke har! Det går bare ikke inn. Skal slikt gjøres, må jeg gjøre det. Det er fader så irriterende.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...