krepsejenta;-) Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Hei! Noen som har vært hos urolog som kan fortelle litt om hva som skjer og hvordan det er? 0 Siter
@ldin@ Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Det kommer litt an på hva du skal undersøkes for. Selv har jeg vært hos urolog flere ganger blant annet for å utrede urinlekkasje. Vanlig gynekologisk undersøkelse må du regne med, ultralyd av blære/underliv. Hvis du plages med lekkasje blir det ofte tatt en test som sier noe om hvor mye du lekker. Saltvann blir satt inn i blæren via et kateter, du får et bind på, og skal gjøre diverse hopp og sprell. Etterpå blir bindet veid for å se hvor mye lekkasje du har. Hvis du ellers har plager kan det være at urologen vil ta en titt inni blæra. Et rør-slange blir ført inn, og et "kamera" i enden gjør slik at legen ser på en skjerm hvordan det ser ut inni . Ellers er det sikkert andre ting man kan komme borti hos urologen, men dette er hva jeg har gjort. 0 Siter
krepsejenta;-) Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Skrevet 9. desember 2005 Det kommer litt an på hva du skal undersøkes for. Selv har jeg vært hos urolog flere ganger blant annet for å utrede urinlekkasje. Vanlig gynekologisk undersøkelse må du regne med, ultralyd av blære/underliv. Hvis du plages med lekkasje blir det ofte tatt en test som sier noe om hvor mye du lekker. Saltvann blir satt inn i blæren via et kateter, du får et bind på, og skal gjøre diverse hopp og sprell. Etterpå blir bindet veid for å se hvor mye lekkasje du har. Hvis du ellers har plager kan det være at urologen vil ta en titt inni blæra. Et rør-slange blir ført inn, og et "kamera" i enden gjør slik at legen ser på en skjerm hvordan det ser ut inni . Ellers er det sikkert andre ting man kan komme borti hos urologen, men dette er hva jeg har gjort. Det er cystoskopi jeg skal ha. Altså å kikke inn i urinblæra via urinrøret. Det står at man får lokalanestesi. Er det dette du har gjort? Gruer meg sånn:( 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. desember 2005 Skrevet 9. desember 2005 Det er cystoskopi jeg skal ha. Altså å kikke inn i urinblæra via urinrøret. Det står at man får lokalanestesi. Er det dette du har gjort? Gruer meg sånn:( Det er ikke vondt å ta cystoskopi men kan være ubehagelig å sitte ett par dager etterpå. 0 Siter
krepsejenta;-) Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Skrevet 10. desember 2005 Det er ikke vondt å ta cystoskopi men kan være ubehagelig å sitte ett par dager etterpå. Jøss, å sitte? Oki, takk for svar:) Da regner jeg med at jeg overlever:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.