Gå til innhold

Urolog

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det kommer litt an på hva du skal undersøkes for.

Selv har jeg vært hos urolog flere ganger blant annet for å utrede urinlekkasje.

Vanlig gynekologisk undersøkelse må du regne med, ultralyd av blære/underliv.

Hvis du plages med lekkasje blir det ofte tatt en test som sier noe om hvor mye du lekker.

Saltvann blir satt inn i blæren via et kateter, du får et bind på, og skal gjøre diverse hopp og sprell.

Etterpå blir bindet veid for å se hvor mye lekkasje du har.

Hvis du ellers har plager kan det være at urologen vil ta en titt inni blæra.

Et rør-slange blir ført inn, og et "kamera" i enden gjør slik at legen ser på en skjerm hvordan det ser ut inni .

Ellers er det sikkert andre ting man kan komme borti hos urologen, men dette er hva jeg har gjort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206970-urolog/#findComment-1519354
Del på andre sider

krepsejenta;-)

Det kommer litt an på hva du skal undersøkes for.

Selv har jeg vært hos urolog flere ganger blant annet for å utrede urinlekkasje.

Vanlig gynekologisk undersøkelse må du regne med, ultralyd av blære/underliv.

Hvis du plages med lekkasje blir det ofte tatt en test som sier noe om hvor mye du lekker.

Saltvann blir satt inn i blæren via et kateter, du får et bind på, og skal gjøre diverse hopp og sprell.

Etterpå blir bindet veid for å se hvor mye lekkasje du har.

Hvis du ellers har plager kan det være at urologen vil ta en titt inni blæra.

Et rør-slange blir ført inn, og et "kamera" i enden gjør slik at legen ser på en skjerm hvordan det ser ut inni .

Ellers er det sikkert andre ting man kan komme borti hos urologen, men dette er hva jeg har gjort.

Det er cystoskopi jeg skal ha. Altså å kikke inn i urinblæra via urinrøret. Det står at man får lokalanestesi. Er det dette du har gjort? Gruer meg sånn:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206970-urolog/#findComment-1520307
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...