Gå til innhold

Til Sølvsjø ang filipp.

Anbefalte innlegg

Tubby1365380674

Hei

ser at du ikke har fått svar på ditt spm lenger nde, så derfor fikk jeg lyst til å svare litt. Vi har to gutter fra filipp. Og kom akkurat hjem med nr. 3 fra India. Vi sendte papirne til Filipp. i februar i år, men valgte kort tid etter å svar ja til ei jente på sidene barn søker foreldre. Vi skjønte at ventetiden på filipp. kunne ta opp til 2 år, og følte det litt unødvendig når det da var et barn som trengte foreldre og som passet i vår situasjon på en måte.

Jeg tror at ventetiden fremdeles anslås til 1 1/2 til 2 år, og ble litt overrasket da de søkte etter nye søkere. Men jeg tror forklaringen er at de nok forventer at ventetiden går nedover igjen i og med filipp. har satt i gang tiltak for å normalisere ventetiden.

Vi ventet 3-5 mnd ved begge våre adopsjoner fra filipp.Hadde da opp til 4 år, og det går litt raskere da.

Men de regner sanns med at innen ny søkere er ferdig med den norske prosessen så vilventetiden være godt på vei nedover igjen. Mange bruker jo et år her i Norge.Men er dere straks godkjent av bufetat ville jeg nok forhørt meg med AF for pr. i dag jobbes det med søkere som ble godkjent i jan til mars 2004.

Ellers er vel etiopia et gansek rakst land for tiden og Kina også, selv om de øker noe på ventetiden. Snakjk med AF du.

Hvis det er første adopsjon ville jeg personlig ikke valgt et land med usikker/lang ventetid. Det er en enorm påkjenning og kansje spesielt førsta gangen hvis man ikke har barn fra før.

Kan pesonlig anbefalle filippinene veldig. Flott land, vakre mennesker, ryddig og greit opphold, flott å reise på egen håpnd om man ønsker, noe vi har gjort. Alle snakker godt engelsk.

Men har dere vurdert siden barn søke foreldre. Det er en del av barna der som ikke har så veldig alvorlige ting. Flere fra India og ei jente fra Chile. Vi har selv god erfaring med å få litt større barn. Man kan se mye ut om deres tilstand ut i fra hvordan de har hatt det, hvor lenge de har bodd på barnehjem etc.Da vil jo prosessen gå veldig fort iallefall.De barna e jo klar allerede.

Det er også en gutt fra etiopia ser jeg på etiopia sidene som er klar til å få foreldre. En del av barna har jo alvorlige ting i livet sitt, men ikke ale ser det ut til.

Lykke til Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/206972-til-s%C3%B8lvsj%C3%B8-ang-filipp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar Tubby!

Vi driver og vurderer litt for tida, men magefølelsen for Colombia er foreløpig sterk nok til at vi holder oss der...Har tenkt å ta en telefon til AF i løpet av uka, bare for å lufte tankene våre litt med dem.

For oss er det første gangen vi adopterer og vi har ingen barn fra før. Ser jo allerede at ventetida blir lang - og tøff..Har venta ett år nå.

Skal spesielt sjekke ut Filippinene og AFs sider om barn som trenger foreldre. Takk for tipset !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...