Gå til innhold

Hvor lenge venetet dere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 uker ???????????????????????Vi har ventet i 4 mnd og har ikke hørt et ord ennå..........

Ja det er nok dessverre store forskjeller rundt om i landet, fra kommune til kommune. Vet at vi var veldig heldige, mange venter jo helt opp mot et år. Vår rapport var ferdig tre måneder etter at vi tok den første telefonen til barnevernet.

Annonse

Ja det er nok dessverre store forskjeller rundt om i landet, fra kommune til kommune. Vet at vi var veldig heldige, mange venter jo helt opp mot et år. Vår rapport var ferdig tre måneder etter at vi tok den første telefonen til barnevernet.

Maste dere på kommunen?Eller ventet dere bare pent på tur?

Skjønner ikke at det er lov å la folk vente så lenge.

Maste dere på kommunen?Eller ventet dere bare pent på tur?

Skjønner ikke at det er lov å la folk vente så lenge.

Nei, vi maste ikke det aller minste. Vi bare avtalte tid for hjemmebesøk når vi tok kontakt med dem, og dette besøket fikk vi tre uker frem i tid.

Noen barnevernskontor er _virkelig_ overarbeidet og føler dermed at de ikke kan prioritere adopsjonssaker, men jeg ville nok absolutt ringt dem var jeg deg for å høre om det gikk an å avtale en tid for hjemmebesøk. Det er kanskje lettere å skyve dere bak i rekken dersom de ikke har snakket med dere??

Om dere ber om en avtale og får det (selv om det er langt frem i tid) så forplikter det sosialkontoret på en helt annen måte.

Lykke til!

Vi venta i underkant av 4 veker frå første kontakt til rapporten var ferdig og sendt. Det var for andregongsadopsjon, riktignok. Vi bur i ein liten kommune i Sogn og Fjordane, og eg veit at vi er heldige samanlikna med mange andre. Vil legge til at då eg skjønte at den tiltenkte sakshandsamaren var ei travelt oppteken dame, så spurte eg om ikkje den nyutdanna og nytilsette som svarte meg i telefonen kunne ta det staden. Ho tenkte seg litt om og så sa ho at det kunne ho jo kanskje, og slik vart det. Ho tok det som ei ny utfordring, og sette si ære i å vere effektiv, og slik vart det.

thuva1365380402

Vi leverte søknaden personlig til barnevernet tirsdag 15 november. Vi var på legebesøk 14 november. Første hjemmebesøk er allerede onsdag 23 november. Hun regnet med at vi trengte et hjemmebesøk, og et besøk på kontoret og det kunne vi ta en lørdag. Dette er vår 2. adopsjon, og vi har samme saksbehandler som forrige gang. Vi bor i Vestfold.

Vi leverte søknaden personlig til barnevernet tirsdag 15 november. Vi var på legebesøk 14 november. Første hjemmebesøk er allerede onsdag 23 november. Hun regnet med at vi trengte et hjemmebesøk, og et besøk på kontoret og det kunne vi ta en lørdag. Dette er vår 2. adopsjon, og vi har samme saksbehandler som forrige gang. Vi bor i Vestfold.

Det tok 9 måneder fra søknad til sosialkontor ble sendt til første hjemmebesøk. Deretter ca 1 måned til rapport ble sendt Bufetat. Bor ca 1/2 time fra Oslo.

Første adopsjon: ventet 7 mnd. fra første kontakt med BV til oppstart med sosialrapport. Rapporten ble ferdig knapt 3 mnd. etter oppstarten.

Andre adopsjon: oppstart 4 dager etter utløpt karantenetid for vårt første adoptivbarn. Rapporten ferdig drøyt 3 mnd. etter oppstarten.

Vi bor i Troms fylke!

hilsen fra

Annonse

Hei,

vi leverte vår søknad i romjulien i fjor til sosialkontoret. Og i mars var vi godkjent. Da ble søknaden sendt videre til Buf etat, og godkjennelsen kom i slutten av juli. Altså tok det 7 mnd fra vi leverte søknaden til vi var godkjente. Nå ligger saken vår i Korea, og vi venter nå en tildeling i løpet av feb-mars neste år.

Klem :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...