Gå til innhold

Julekalender på småbarnsavdeling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hva med små plastikk dyr. Så blir det til slutt en bondegård- til barnehagen. Og hvert barn har vært med på å bygge opp bondegården. I tilegg kan dere synge en sang om akkurat det dyret når barnet åpner pakken.- For eksempel katt,da synger dere lille puse katt.?

Da mine gikk på småbarnsavdeling delte de inn vinduene med rød tape i 24 ruter. I samlingsstunden hver dag hengte de opp et hjerte eller en stjerne i en rute (3 på mandag). Om de i tillegg fikk hver sin pepperkake er jeg ikke sikker på, men det kan hende.

Det holder lenge for de minste, de syntes det var stor stas hos oss i alle fall.

På småbarnsavdelingen til lillegutt har de alltid en julekrybbe til adventskalender. De samme figurene er pakket inn hvert år og en etter en åpnes. Først kommer selve stallen på plass, så dyr, gjetere, stjerner, visemenn osv osv.

De har kjøpt en fin stall og jeg tror figurene er i glass, veldig fint malt! Barna får lov til å røre alt sammen når de voksne er til stede. De har hatt samme i 10 år uten at noe har gått i stykker.

Josef, Maria og Jesusbarnet kommer på plass i god tid før jul slik at de kan bruke figurene til å fortelle juleevangeliet. Så kommer heller flere stjerner og dyr på slutten. Barna synes dette er kjempestas!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...