Gå til innhold

trenger hjelp og tips til puppeavvenning om natta.

Gjest hilsen en som gav etter klokken 5 i morges.

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en som gav etter klokken 5 i morges.

Jeg sliter med å få lillemor til å sove om natten. Og dette holder på å gå på helsen løsw. Er så trøtt. Hun legger seg til å sove med en gang når hun får pupp, memn når jeg tar henne opp for å bysse gi henne vann eller bare kose så vil hun ikke sove i sengen igjen. Jeg lar det være mørkt i rommene og jeg snakker ikke til henne annet enn å roe henne.Hvis jeg lar henne ligge i sengen gråter hun og vekker resten av huset. Noen råd, gode "oppskrifter"?

Hun er foresten 7 og en halv mnd og hus spiser grønnsaker og frukt 3 ganger om dagen i tilegg til pupp. Grøt vil hun ikke ha.

Fortsetter under...

Så lenge du tilslutt gir etter får du det nok aldri til....beklager..

Når minsten skulle ha puppeavvenning om natta gjorde vi avtale med storesøstrene om at hun nå kom til å skrike om natta, men at de da bare skulle prøve å sove videre.

Vi var fast bestemte på å ikke gi oss (det er viktig)!

Når hun våkna var det alltid pappaen som gikk inn til henne. Han tilbød henne vann, sa "nå er det natt og du må sove" og han tok henne IKKE opp av senga. Han klappet henne kanskje litt på kinnet men gikk så inn til seg selv igjen. Fortsatte hun å skrike, gikk han inn ca hvert tredje minutt og gjentok samme prosedyre.

Etter to netter sov hun hele natta gjennom. Dvs. morgenen starta veldig tidlig for henne (rundt fem-halv seks tida)... Vi bestemte at hun ikke skulle få pupp før klokka var ca seks. Nå er hun snart 18 mnd og begynner endelig å drøye det til klokka 06.00 - 06.30 før hun våkner.

Det eneste som fungerer i lengden, er å være helt konsekvent. Hvis du etter f.eks. to timer gir etter, vet barnet at mor/far gir etter tilslutt. Da blir det bare enda verre å få dette til. Avvenningen er slitsom og dere blir trøtt når det står på. Tenk bare på at dere skal klare å takle dette de få nettene det varer. Belønningen dere får i form av hele sovenetter er verdt det kortvarige slitet!

Lykke til :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Så lenge du tilslutt gir etter får du det nok aldri til....beklager..

Når minsten skulle ha puppeavvenning om natta gjorde vi avtale med storesøstrene om at hun nå kom til å skrike om natta, men at de da bare skulle prøve å sove videre.

Vi var fast bestemte på å ikke gi oss (det er viktig)!

Når hun våkna var det alltid pappaen som gikk inn til henne. Han tilbød henne vann, sa "nå er det natt og du må sove" og han tok henne IKKE opp av senga. Han klappet henne kanskje litt på kinnet men gikk så inn til seg selv igjen. Fortsatte hun å skrike, gikk han inn ca hvert tredje minutt og gjentok samme prosedyre.

Etter to netter sov hun hele natta gjennom. Dvs. morgenen starta veldig tidlig for henne (rundt fem-halv seks tida)... Vi bestemte at hun ikke skulle få pupp før klokka var ca seks. Nå er hun snart 18 mnd og begynner endelig å drøye det til klokka 06.00 - 06.30 før hun våkner.

Det eneste som fungerer i lengden, er å være helt konsekvent. Hvis du etter f.eks. to timer gir etter, vet barnet at mor/far gir etter tilslutt. Da blir det bare enda verre å få dette til. Avvenningen er slitsom og dere blir trøtt når det står på. Tenk bare på at dere skal klare å takle dette de få nettene det varer. Belønningen dere får i form av hele sovenetter er verdt det kortvarige slitet!

Lykke til :-)

Jeg er kjempebrutal som minner deg på det, men det var i dag jeg skulle hive deg ut om du viste deg på dol før kvelden...

Annonse

Ja, som de andre skriver, her er det på tide med en "tredagers-kur", og det enkleste er at far gjør jobben. (For våre barn tok det ikke tre netter, bare 1,5, så det går sikkert på en helg.)

Vi la en madrass på gulvet ved siden av senga til ungen. Ungen ble ikke tatt opp da h*n våknet, men far var der hele tiden. ("sove nå, det er natta" osv.) Jeg tok ørepropper i ørene. Storesøster fikk beskjed om at hun kunne komme inn i foreldresenga hvis hun våknet, men hun sov gjennom all skikinga :o)

Det fortjener du da!

Bare kos deg, jeg har kastet deg ut en gang, det får holde :-)

Hehe, men nå har jeg vært flink å holde meg borte en god stund. Dessuten er kjøkkenen snart ferdigvaska!! Gudbedre så mye gått-ut-på-dato jeg måtte kaste (både av mat og andre saker), så nå synes jeg at jeg har vært superflink :-)

Sånn, nå er det tilbake til siste finishen av kjøkkendørene!

Gjest Ulvinnen Lurulf

Hehe, men nå har jeg vært flink å holde meg borte en god stund. Dessuten er kjøkkenen snart ferdigvaska!! Gudbedre så mye gått-ut-på-dato jeg måtte kaste (både av mat og andre saker), så nå synes jeg at jeg har vært superflink :-)

Sånn, nå er det tilbake til siste finishen av kjøkkendørene!

Jeg får prøve å la meg smitte av arbeidslysten din, det kan jeg behøve :(

Men du er rådyktig! *Applaudere*

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg er innmari kresen på sjokolade, så Japp liker jeg ikke!

Stratos derimot... mmmmmm :-)

Da har vi ulik sjokolade-smak, stratos er langt nede på lista mi.

Anthon Berg marsipan er også deilig. Liker du den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...